تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815315655




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

زمان اتمام مهلت ثبت‌نام داوطبان نمايندگي مجلس


واضح آرشیو وب فارسی:الف: زمان اتمام مهلت ثبت‌نام داوطبان نمايندگي مجلس
رئيس ستاد انتخابات با تشريح آخرين اخبار از تعداد ثبت نام كنندگان گفت: مهلت ثبت نام از داوطبان نمايندگي مجلس نهم ساعت ۱۷ فردا خاتمه مي‌يابد.

به گزارش فارس مستقر در ستاد انتخابات كشور، سيد صولت مرتضوي معاون سياسي وزير كشور و رئيس ستاد انتخابات پس از اتمام ششمين روز از ثبت نام داوطلبان نمايندگي مجلس نهم با حضور در جمع خبرنگاران به تشريح آخرين اخبار از تعداد ثبت نام كنندگان و جزئيات آن پرداخت.

وي در ابتداي گفت و گوي خود با خبرنگاران با گراميداشت حماسه ۹ دي گفت: مردم در حماسه ۹ دي در حركتي در راستاي دفاع از نظام ولايي‌ مان حركت كردند كه اين روز را بايد گرامي داشت.

وي در ادامه به بررسي آخرين گزارش‌ها از سيستم جامع انتخابات تا ساعت ۱۷:۴۵ پرداخت و گفت: تا اين ساعت مجموع كساني كه موفق به ثبت نام در انتخابات مجلس نهم شده‌اند ۳ هزار و ۹۲۸ نفر است كه از اين بين ۳ هزار و ۶۱۷ نفر ثبت‌نام قطعي كرده‌اند.

وي بيشترين تعداد ثبت نام‌ داوطبان نهمين دوره انتخابات مجلس نهم را مربوط به تهران با نام نويسي ۶۲۸ نفر مرد و ۹۹ نفر زن عنوان كرد و گفت: در تمامي استان‌ها آمار ثبت نام‌ها خوب بوده است.

رئيس ستاد انتخابات كشور تعداد داوطبان مرد ثبت نام كننده در انتخابات مجلس نهم را ۳ هزار و ۳۶۱ نفر و تعداد داوطبان زن را ۲۵۶ نفر اعلام كرد و اظهار داشت: بيشترين آمار سني داوطبان انتخابات مجلس نهم بين ۴۱ تا ۴۵ سال بوده است كه در مجموع ۸۶۱ نفر بودند.

رئيس ستاد انتخابات كشور در ادامه به ميزان مدارك تحصيلي مجاز داوطلبان نهمين دوره انتخابات مجلس اشاره كرد و گفت: داوطبان در مقطع دكتري ۶۳۵ نفر و در مقاطع فوق ۲ هزار و ۴۵۹ نفر و حوزوي نيز ۲۳۹ نفر بوده‌اند.

وي سپس تعداد داوطلباني را كه سابقه داوطلبي مجلس داشته‌اند را ۳ هزار و ۲۹۲ نفر اعلام كرد و افزود: به گفته خود داوطلبان ۱۴۹ نفر در ادوار گذشته نيز ثبت نام كردند.

مرتضوي تعداد نمايندگان فعلي مجلس كه در نهمين دوره انتخابات مجلس ثبت نام كرده‌اند را ۱۷۶ نفر عنوان كرد و افزود: امروز ما بيشترين تعداد ثبت نام‌ها را تا ساعت ۱۷:۴۵ داشته‌ايم كه هزار و ۲۴۴ نفر ثبت نام كردند.

وي افزود: بر اساس معدلي كه گرفتيم تعداد ثبت نام شدگان نسبت به كرسي‌هاي مجلس حدود ۱۴ برابر است يعني تاكنون براي هر كرسي نمايندگي ۱۴ نفر با يكديگر رقابت مي‌كنند. اين در حالي است كه به استناد اصلاح بند ۲ ماده ۲۸ قانون انتخابات سطح تحصيلي و شرايط آن به يك مقطع بالاتر ارتقاء پيدا كرد كه طبيعتا تعداد قابل توجهي از افراد در اين دوره نتوانستند ثبت نام كنند.

مرتضوي در ادامه گفت و گوي خود با خبرنگاران از همه داوطبان نهمين دوره انتخابانت مجلس خواست كه فردا كه آخرين روز ثبت نام‌ها است تا ساعت ۱۷ با مدارك كامل به شعبه ثبت نام مراجعه كنند چرا كه برابر قانون از ساعت ۱۷ فردا به بعد درهاي شعب ثبت نام بسته مي‌شود و از كسي مدارك گرفته نخواهد شد.

مرتضوي با تاكيد از داوطلبان نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي خواست تا فردا با مدارك كامل در ستاد انتخابات در شعب نام نويسي حضور پيدا كنند چرا كه از پذيرفتن كساني كه مدارك ناقص دارند ثبت نام به عمل نمي‌آيد.

به گزراش فارس رئيس ستاد انتخابات كشور در بخش پاياني سخنان خود با اشاره به تشكيل هيئت‌هاي اجرايي گفت كه بر اساس گزارشات رسيده از سامانه جامع انتخابات تاكنون در ۲۰۷ حوزه اصلي و در مجموع ۱۰۰ حوزه انتخابيه هيئت هاي اجرايي تشكيل شده‌است و از فردا استعلام از مراجع ۴ گانه وصول و به مراكز مربوطه ابلاغ مي‌شود تا به صلاحيت‌ها رسيدگي شود.

پنجشنبه|ا|8|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 190]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن