تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تسبيحات فاطمه زهرا عليهاالسلام در هر روز پس از هر نماز نزد من محبوب تر از هزار ركعت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814704880




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ثبت نام پيرمرد 81 ساله در انتخابات مجلس


واضح آرشیو وب فارسی:الف: ثبت نام پيرمرد 81 ساله در انتخابات مجلس
ششمين روز ثبت نام از داوطلبان نامزدي در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي با حاشيه هايي از جمله ثبت نام علينقي خاموشي و حضور دو نماينده مجلس هفتم و دو نماينده مجلس هشتم همراه بود كه به اختصار به آنها اشاره مي شود:

به گزارش مهر، پيش از آنكه حاشيه هاي ششمين روز ثبت نام از داوطلبان حضور در انتخابات مجلس نهم را روايت كنيم به يكي از حاشيه هاي آخرين ساعات ديروز اشاره مي كنيم.

* روز گذشته همزمان با حضور فرماندار براي اعلام آخرين آمار در جمع خبر نگاران ثبت نام سهيلا جلودار زاده نماينده اصلاح طلب نيز به پايان رسيد و در عرض چند ثانيه اطراف فرماندار خالي از خبرنگار شد و همه آنها براي مصاحبه با سهيلا جلودار زاده به بيرون از فرمانداري رفتند. البته خبر نگاران بعد از بازگشت، از اين حركت خود كه باعث بهت فرماندار شده بود عذز خواهي كردند.

*حاشيه هاي ششمين روز از ثبت نام داوطلبين كانديداتوري نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي از ساعت ۸ صبح امروز با حضور علي نقي سيد خاموشي كه خود را عموي حجت الاسلام خاموشي رئيس سازمان تبليغات اسلامي معرفي كرد آغاز شد. وي كه رياست اتاق بازرگاني ايران را در سال ۸۶ برعهده داشته، نمايندگي دور چهارم مجلس شوراي اسلامي هم در كارنامه كاري خود دارد.

خاموشي كه علت شركت در انتخابات خود را احساس وظيفه بيان كرد تلويحا رايزني برخي گروه هاي اصولگرا با خود را تاييد كرد وي همچنين در پاسخ به سئوال خبرنگاري كه از وي پرسيد بازاري هستيد؟ گفت: نه خير خياباني هستم!

* در نخستين ساعات ششمين روز ثبت نام از داوطلبان نامزدي در انتخابات مجلس نهم خانمي ۴۰ ساله داراي مدرك تحصيلي فوق ليسانس فقه و حقوق كه خود را معاون دبيرستان معرفي كرد گفت مي خواهد به عنوان اصلاح طلب مستقل در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي نام نويسي كند.

* جواني ۳۰ ساله اي كه خود را سرپرست و خواننده گروه موسيقي "هميار" معرفي كرد فوق ليسانس مكاترونيك (رباتيك) خود را از دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقيقات گرفته است و اين موجب شگفتي خبرنگاران شد كه چگونه يك جوان هنرمند در رشته فني هم متبحر است. او كه مي خواهد به عنوان يك اصلاح طلب مستقل در انتخابات نهمين دوره مجلس شركت كند مهمترين دغدغه فرهنگيش را موسيقي دانست و گفت من همين الان پذيرش دانشگاه "مانيتوبي" كانادا را دارم اما بخاطر عشق به وطن هنوز تصميمي براي رفتن نگرفته ام.

* يكي ديگر ثبت نام كنندگان امروز مدعي بود مجلس هشتم از ابتدا تا امروز تحت تاثير دولت بوده و اقتداري از خودش نشلن نداده است. وي با بيان اينكه گرايشم به اصلاح طلبان است گفت: در دور گذشته نيز ثبت نام كردم و تاييد صلاحيت شدم و لي هيچ پولي براي ثبت نام نداشتم؛ در اين دوره هم پولي ندارم مگر اينكه گروهي از من حمايت كند.

* ورود اسماعيل كوثري نماينده مردم تهران در مجلس هشتم كه موجب هياهوي اصحاب رسانه براي تهيه گزارش شد نيز بسيار قابل توجه بود وي كه مسئوليت كميته اقشار جبهه متحد اصولگرايان را برعهده دارد در حين ثبت نام بدنبال فتوكپي گرفتن از مداركش بود چراكه نبودن دستگاه فتوكپي در محل ثبت نام از كانديداهاي انتخابات مجلس نهم برخي از داوطلبين را به زحمت مي انداخت بطوريكه مي بايست براي فتوكپي گرفتن از مداركشان به خارج از فرمانداري مي رفتند.

پيش از اينكه كوثري در كنفرانس خبري سخنان خود را آغاز كند عنوان كرد كه من ميخواستم زودتر براي ثبت نام در انتخابات نهمين دوره مجلس اقدام كنم اما بدليل كسالتي كه داشتم بستري بودم و نتوانستم زودتر بيايم. وي همچنين در پاسخ به اين سئوال خبرنگار مهر كه از او پرسيد چرا براي ثبت نام در انتخابات مجلس نهم به فرمانداري تهران آمديد و به وزارت كشور نرفتيد گفت بالاخره چون ما بچه تهران هستيم به فرمانداري تهران آمدم ضمن اينكه براي ثبت نام در انتخابات دوره قبل مجلس هم به فرمانداري آمده بودم.

* فردي كه خود را رئيس ائتلاف كانديداهاي مستقل مجلس مي دانست در بين خبرنگاران اظهار داشت اين ائتلاف را از سال ۱۳۸۶ تشكيل داديم و توانستيم در ۲۰ روز فعاليت براي انتخابات هشتمين دوره مجلس از ۱۶ استان كشور ۷۱ عضو بگيريم كه از اين تعداد تنها ۹ نفر از جمله "رضا رحماني، شكور اكبرنژاد، عليرضا منادي و محسن نريمان" وارد مجلس هشتم شدند.

وي با بيان اينكه دو طرح "تشكيل وزارت خانواده" و "تشكيل اتحاديه كشورهاي وارث تمدن ايراني" را در صورت راي آوري در مجلس نهم در دستور كار خواهد داشت، در واكنش به اين سئوال اصحاب رسانه كه آيا مشايي اين طرح را ارائه داده است گفت: طرح تشكيل اتحاديه كشورهاي وارث تمدن ايراني را در سال ۸۲ مطرح كرديم و در مورخه ۰۲/۱۰/۸۲ در روزنامه ايران نيزچاپ كرديم و فكر نمي كنم آقاي مشايي از اين طرح خبرداشته باشد.

وي افزود: البته ممكن است آقاي مشايي اين طرح را قبول داشته باشد اما ما با او موافق نيستيم چون او مي خواهد از چنين طرح هايي سوء استفاده كند.

* حضورپيرمردي كه چفيه اي به گردن انداخته بود و ريش پرفسوري گذاشته بود در فرمانداري تهران توجه اصحاب رسانه را به خود جلب كرد بطوريكه همه براي مصاحبه به نزد وي رفتند. وي كه سن خود را ۷۹ سال عنوان كرد در عين حال به خبرنگاران گفت البته سن حقيقي من ۸۱ سال است!

اين فرد كه داراي مدرك ششم ابتدايي بود وقتي با اين حرف خبرنگاران كه براي ثبت نام در انتخابات مجلس بايد مدرك تحصيلي فوق ليسانس داشته باشيد مواجه شد گفت اين مدرك ششم ابتدايي من به اندازه دكتراي الان ارزش دارد. وي با بيان اينكه ۶۰ سال سابقه مبارزات سياسي به همراه افرادي چون "مصدق، كاشاني، شمس قنات آبادي و سيدعلي اندرزگو" را دارد گفت تا الان مبارزه كردم و الان هم درگير مبارزه هستم و مي خواهم در مجلس از حقوق اجتماعي مردم دفاع كنم.

وي انگيزه اش را براي حضور در انتخابات مجلس نهم را "اقدام در براندازي نظام سرمايه داري غلط و كم كردن فاصله هاي اقتصادي ميان اقشار مختلف" دانست و اين سئوال را مطرح كرد كه چرا بايد حقوق وكلاي مجلس ۱۰-۲۰ برابر حقوق كارمندان دولت باشد؟!

اين فرد با اشاره به اينكه در انتخابات شوراي شهر كانديدا و تائيد صلاحيت شده بود ولي بدليل مشكل اقتصادي نتوانست تبليغات گسترده اي انجام دهد و بدين سبب از راي آوري بازماند، يادآور شد در انتخابات رياست جمهوري هم كانديدا شده بود اما به دليل اينكه آقاي احمدي نژاد آمد، از اين دوره از انتخابات كناره گيري و از احمدي نژاد حمايت كرد چون برنامه هاي او را قبول داشت.

وي همچنين دليل انداختن چفيه بر روي گردنش را حضور ۴ سال مستمر در جبهه هاي نبرد حق عليه باطل عنوان كرد و افزود من در حلبچه شيميايي شدم اما هيچگاه به دنبال گرفتن درصد جانبازي نبودم.

* الهام امين زاده و مرتضي فضلعلي نمايندگان دور هفتم مجلس شوراي اسلامي نيز از جمله كساني بودند كه در ششمين روز ثبت نام از داوطلبان نامزدي در انتخابات مجلس نهم در فرمانداري تهران حضور يافتند. همچنين حضور مجدد نادرقلي طالب زاده اردوبادي مجري ومستند ساز صدا و سيما در فرمانداري تهران بسيار قابل تامل بود چراكه او روز يكشنبه هم براي ثبت نام در انتخابات مجلس نهم به فرمانداري آمده بود. او پس از مرتضي غرقي، بيژن نوباوه و عليرضا دهقان تا اين لحظه چهارمين صداوسيمايي است كه قصد نامزدي در انتخابات مجلس نهم دارد.

* يوناتن بت كليا نماينده كليميان و آشوريان در مجلس هشتم نيز براي ثبت نام در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در فرمانداري تهران حضور يافت.

* يكي از داوطلبان نامزدي در انتخابات مجلس نهم كه براي ثبت نام در فرمانداري تهران حضور يافت در اعتراض به بيكاري جوانان و ايجاد ۲ و نيم ميليون شغل در كشور گفت مي خواهم بجاي ۲ و نيم ميليون شغل ۳ شغل براي برادران بيكارم ايجاد كنم. وي در ادامه گفت:يكي از برادرانم براي استخدام به بانك مسكن رفت و بعد از قبولي در آزمون استخدامي به وي گفته شد ما كارشناس مي خواهيم نه كارشناس ارشد كه برادرم در پاسخ آنها گفت من حاضرم از مدرك فوق ليساسم صرفنظر كنم ولي آنان نپذيرفتند. اين فرد افزود: هم اكنون برادرم به عنوان استاد حق التدريس در دانشگاه پيام نور درس مي دهد كه حقوقش يك ترمش برابر حقوق يك ماه باغبان آنجاست!

* گفته مي شود تاكنون ۵۲ نفر براي ثبت نام در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در فرمانداري تهران حضور يافته اند.

پنجشنبه|ا|8|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 131]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن