تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814793575




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آيت‌الله نوري همداني:


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: آيت‌الله نوري همداني:
خبرگزاري فارس: يكي از مراجع تقليد با بيان اينكه دشمن در فتنه 88 ولايت فقيه را نشانه رفته بود، گفت: آنان مي‌دانستند كه منشأ تمام قدرت‌ها، عزت‌ها و عظمت‌هاي انقلاب در نتيجه فكر و عمل ولايت فقيه است.


به گزارش خبرگزاري فارس از قم، آيت‌الله حسين نوري همداني ظهر امروز در ديدار جمعي از مسئولان و كارمندان وزارت صنعت و معدن، اظهار داشت: جهاد يكي از اصول انكارناپذير و اساسي دين اسلام است كه سبب بقاي اسلام و عزت مسلمين شده است.
وي افزود: قبل از انقلاب اسلامي كه مردم ايران در سايه استبداد نظام سلطنتي زندگي مي‌كردند، به فراموشي سپرده شدن اصل اسلامي جهاد در آن زمان، سبب استضعاف و خواري مسلمين شده بود.
اين مرجع تقليد جهان تشيع ابراز داشت: جهاد در اسلام سه پايه اساسي دارد كه نخستين پايه آن، وجود مردم بصير، آگاه و حق‌طلب است.
وي گفت: مردم قبل از پيروزي انقلاب اسلامي استبداد زده و استكبار زده بودند، بنابراين نمي‌توانستند به خوبي حق و باطل را تشخيص دهند.
آيت‌الله نوري همداني خاطرنشان كرد: امام خميني(ره) از سال 42 بصيرت بخشي به مردم را آغاز كرد و با بيانيه‌هايي كه مي‌داد آنان را آن طور كه براي جهاد آماده شوند، تربيت مي‌كرد.
وي يادآور شد: مردم به وسيله بيانيه‌هاي امام خميني(ره) با چهره غرب و استبداد آشنا شدند و در واقع مردمي كه در سال 57 ضد حكومت پهلوي قيام كردند، تربيت‌شدگان بيانيه‌هاي روشنگرانه امام خميني(ره) بودند.
اين مرجع تقليد ادامه داد: پيامبران الهي هم در جريان انجام رسالت خود ابتدا به سراغ مردم مي‌رفتند و آنان را آگاه مي‌كردند، سپس به كمك اين مردمي كه آگاه شده‌اند، به جنگ با نمرود و فرعون و... مي‌پرداختند.
وي با بيان اينكه بصيرت معناي بلندي دارد، افزود: علامه طباطبايي در تفسير الميزان بصر را به معناي بينايي ظاهري و بصيرت را به معناي بيداري قلب و روح انسان مي‌شمارد.
آيت‌الله نوري همداني اظهار داشت: پديد آمدن بصيرت در قلب و روح آدمي به شرايطي نياز دارد كه نخستين شرط آن داشتن ايمان، توكل و اخلاص است.
وي داشتن معرفت كامل را از ديگر شروط پيدايش بصيرت در انسان دانست و خاطرنشان كرد: انساني كه بصير است دوست و دشمن خود را مي‌شناسد و هيچ‌گاه اين دو را با هم اشتباه نمي‌گيرد.
اين مرجع تقليد ادامه داد: دومين ركن جهاد در اسلام وجود يك رهبر مقتدر و آشنا به مسائل اسلامي است كه بتواند مردم را در اين راه كمك كند.
وي گفت: در جهاد براي خدا رهبر يا بايد امام معصوم باشد يا كسي باشد كه از جانب امام معصوم براي رهبري جامعه انساني منصوب شده باشد كه آن نيز يك فقيه عادل، باتقوا، آگاه و شجاع است.
آيت‌الله نوري همداني تصريح كرد: سومين ركن جهاد وجود يك پشتوانه فكري و محتوايي است كه بر اساس آن مردم بتوانند حركت جهاد گونه خود را آغاز كرده و براي آن ايثارگري كنند.
وي افزود: مردم ايران در سه مرحله از تاريخ حماسه آفريدند، نخستين مرحله آن پيروزي انقلاب در سال 57 بود كه با وجود تهديدات نظام شاهنشاهي و خطراتي كه وجود داشت، مردم به فرمان امام خميني(ره) در صحنه حاضر شدند.
اين مرجع تقليد ابراز داشت: قبل از پيروزي انقلاب مردم نقشي در اداره كشور نداشتند و تمام ايران براي آمريكا و انگليس به مثابه باغ قلهك بود اما در جريان پيروزي انقلاب اسلامي با ايثارگري‌هاي فراوان در ركاب امام خميني(ره) ايستادگي كردند كه اين ايستادگي، آن حماسه بزرگ را آفريد.
وي اضافه كرد: دومين حماسه مردم ايران در هشت سال جنگ تحميلي بود كه با پيروي از ولايت فقيه و ايثارگري‌هاي فراوان آفريدند.
آيت‌الله نوري همداني خاطرنشان كرد: سومين حماسه‌اي كه ملت ايران با نقش آفريني ولايت فقيه آفريد، حماسه 9 دي بود كه دشمن پس از به وجود آمدن اين حماسه متوجه شد كه راهي براي ايجاد شكاف در ميان ملت ايران ندارد.
وي گفت: دشمن در عاشوراي 88 تمام عوامل خود را جمع كرده بود تا به اين روز كه منبع خروشان معارف تشيع است، اهانت كند.
استاد حوزه علميه قم با اشاره به اهميت روز عاشورا در مكتب شيعه، افزود: ساختارشكنان مي‌خواستند عاشورا را به عنوان يك فرهنگ تاثيرگذار در تشيع متزلزل كنند.
وي با بيان اينكه دشمن در فتنه 88 ولايت فقيه را نشانه رفته بود، اظهار داشت: آنان مي‌دانستند كه منشأ تمام قدرت‌ها، عزت‌ها و عظمت‌هاي انقلاب در نتيجه فكر و عمل ولايت فقيه است.
آيت‌الله نوري همداني افزود: روحيه جهادي امروز نيز بهترين چيزي است كه ملت را در راه پيروزي‌هاي خود ياري مي‌كند و اگر روحيه جهادي اين ملت نبود، آمريكا قبل از حمله به عراق و افغانستان به ايران حمله مي‌كرد.
انتهاي پيام/و۱۰

پنجشنبه|ا|8|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 230]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن