تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه  الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815176866




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رفاه و بهزيستي در 7 روز؛درخواست افزايش حقوق بازنشستگان/افزايش مراجعان به مراكز ترك اعتياد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: رفاه و بهزيستي در 7 روز؛درخواست افزايش حقوق بازنشستگان/افزايش مراجعان به مراكز ترك اعتياد
درخواست افزايش حقوق بازنشستگان/افزايش مراجعان به مراكز ترك اعتياد
اجراي طرح آموزش زندگي در خانواده‌ها، بررسي لايحه آسيب‌هاي اجتماعي كودكان در مجلس، درخواست براي افزايش 30 درصدي حقوق بازنشستگان، شرط محروميت مادام العمر كارفرمايان از بخشودگي حق بيمه و... از جمله اخبار حوزه بهزيستي و رفاه بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، در اين هفته شاهد اخبار و رويدادهاي مختلفي در حوزه بهزيستي و تامين اجتماعي بوديم كه چكيده اي از مهمترين آنها را مرور مي كنيم.

درخواست افزايش حقوق بازنشستگان

در اين هفته رئيس كانون عالي بازنشستگان و مستمري بگيران صندوق تامين اجتماعي پيشنهاد افزايش حقوق بازنشستگان را مطرح كرده و اعلام كرد كه براساس قانون افزايش حقوق مستمري بگيران اين سازمان بايد براساس نرخ تورم باشد به همين دليل انتظار داريم حقوق بازنشستگان در سال آينده 30 درصد افزايش پيدا كند.

علي اكبر خبازها گفته بود كه 80 درصد بازنشستگان حداقل بگير هستند به همين دليل از مسئولان انتظار داريم به مستمري بازنشستگان حداقل بگير توجه بيشتري كنند چرا كه حقوق آنان حتي پاسخگوي تامين نيازهاي اوليه آنان نيز نيست.

وي عنوان كرد كه تامين اجتماعي سازماني خصوصي است بنابراين اين سازمان تحت نظارت دولت است به همين دليل هنگامي كه از منابع سازمان مستمري بازنشستگان تامين مي شود نبايد با پيشنهاد سازمان تامين اجتماعي مخالف شود.

اين درحالي است سال گذشته نيز بارها مسئولان خواستار افزايش قانوني حقوق بازنشستگان شده بودند اما در نهايت اين موضوع عملي نشد و حقوق اين افراد فقط 10 درصد افزايش يافت.

350 هزار بازنشسته نيروهاي مسلح مشمول پاداش پايان خدمت

اما بازنشستگان نيروهاي مسلح وضع بهتري نسبت به تامين اجتماعي دارند و هر از چند گاهي خبر از پرداخت مطالبات و يا پاداش پايان خدمت آنان داده مي شود بطوريكه مديرعامل سازمان تامين اجتماعي نيروهاي مسلح نيز از پرداخت 307 ميليارد تومان پاداش پايان خدمت به بازنشستگان اين سازمان خبر داد و عنوان كرد كه پاداش پايان خدمت 350 هزار نفر از بازنشستگان نيروهاي مسلح در قالب واگذار سهام و همچنين بصورت نقدي پرداخت مي شود.

سردار حسين دقيقي گفته بود در مجموع ميزان پاداش پايان خدمت بازنشستگان نيروهاي مسلح 600 ميليارد تومان مي شود كه براساس مصوبه دولت 400 ميليارد تومان آن در قالب سهام واگذار خواهد شد كه تاكنون 150 ميليارد تومان اين مبلغ در قالب سهام واگذار شده است.

وي عنوان كرد در مجموع تاكنون بصورت نقدي و سهام 307 ميليارد تومان پاداش پايان خدمت به بازنشستگان پرداخت شده است.

كمتر از يك ماه قبل مدير عامل سازمان تامين اجتماعي از اجراي طرح پزشك امين خبر داد و عنوان كرد كه اين طرح براي اولين بار در استان گيلان اجرايي مي شود و سپس در استانهاي ديگر به مرحله اجرا گذاشته مي شود و همين امر باعث شد كه مسئولان وزارت بهداشت نسبت به اجراي اين طرح واكنش نشان دهند بطوريكه طرح پزشك امين را غير قانوني و موازي كاري با طرح پزشك خانواده دانستند.

برنامه پزشك امين منافاتي با برنامه پزشك خانواده ندارد

اين موضوع باعث واكنشهاي متفاوتي از سوي نمايندگان مجلس و مسئولان شد و تا امروز نيز اين واكنشها ادامه دارد به گونه اي كه سرپرست درمان سازمان تامين اجتماعي در اين هفته عنوان كرد كه برنامه پزشك خانواده منافاتي با برنامه پزشك امين ندارد.

هدايت الله اديب نيا درمورد اين اختلافات گفته بود اختلافي با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي نداريم و تابع سياست هاي اين وزارتخانه هستيم.

وي در ديدار با وزير امور اجتماعي اندوزي اعلام كرد اجراي برنامه پزشك امين بنا به تكليف قانوني است و وظيفه داريم به افرادي كه حق بيمه پرداخت مي كنند، خدمات ارائه دهيم.

به گفته وي برنامه پزشك خانواده بنابر قانون پنجم توسعه و طرح نظام خانواده به اجرا در آمده و تمامي جمعيت كشور را در بر مي گيرد اما برنامه امين تنها بيمه شدگان تامين اجتماعي را مشمول مي شود.

شرط محروميت مادام العمر كارفرمايان از بخشودگي حق بيمه

همچنين در هفته جاري مديركل درآمد حق بيمه صندوق تامين اجتماعي عنوان كرد كه كارفرماياني كه از بخشودگي حق بيمه استفاده مي‌كنند در صورت اخراج كارگران بايد حق بيمه را خودشان پرداخت كنند و ديگر از امتياز بخشودگي مادام العمر محروم مي‌شوند.

محمد حسين زدا گفته بود اين قانون شامل كارفرماياني مي شود كه علاوه بر تعداد مورد نياز شان در كارگاه ، كارگر جديد استخدام كنند و در اين صورت از بخشودگي حق بيمه به مدت پنج سال بهره مند مي شوند.

بودجه بهزيستي در حوزه پيشگيري به 30 ميليارد ريال مي‌رسد

در حوزه بهزيستي نيز در اين هفته رئيس اين سازمان در كميته صيانت از نهاد خانواده و همچنين همايش آمار جنايي قوه قضائيه حاضر شد.

همايون هاشمي از افزايش بودجه پيشگيري در اين سازمان خبر داده و گفت بودجه پيشگيري در بهزيستي به بيش از 19 درصد افزايش يافته و سال آينده به 30 ميليارد ريال مي رسد.

وي پيش از اين روزي كه به سازمان بهزيستي آمدم بودجه حوزه پيشگيري زير 10 درصد بود و اكنون به 19 درصد و بالاي 20 ميليارد ريال رسيده است.

رئيس سازمان بهزيستي با بيان اينكه 15 عامل مهم بحران زا در خانواده ها وجود دارد عنوان كرد كه مرگ فرزند، مرگ همسر يا پدر و مادر، جدايي يا طلاق، بدرفتاري جسمي يا جنسي يا خشونت بين اعضاي خانواده، بيماري مزمن يا معلوليت جسماني يك عضو خانواده ، وابستگي به الكل‌، ‌مواد مخدر عضو خانواده، زنداني شدن يا فرستاده شدن به كانون اصلاح تربيت يك عضو خانواده‌، فراگيرترين اين عوامل هستند.

اجراي طرح آموزش زندگي در خانواده‌ها

رئيس سازمان بهزيستي از اجراي طرح آموزش زندگي در خانواده‌‌ها خبر داد و گفت وقتي كه آمار طلاق را در جامعه رصد مي‌كنيم بايد به حال افزايش آمارهاي طلاق عزاداري كرد.

هاشمي اعلام كرد طرح آموزش زندگي در خانواده‌‌ها در سازمان بهزيستي كليد خورده است و پيشگيري از اختلاف در ميان زوجين، همسر‌آزاري و كودك‌آزاري به همراه مبارزه با بي‌بندوباريهاي خانوادگي از اهداف اين طرح به شمار مي‌‌آيد.

بررسي لايحه آسيب‌هاي اجتماعي كودكان در مجلس

مدير كل دفتر امور آسيب ديدگان سازمان بهزيستي به لايحه آسيب‌هاي اجتماعي كودكان كه توسط قوه قضائيه پيشنهاد شده و هيأت دولت آن را تأييد كرده است، اشاره و عنوان كرد اين لايحه برخورد با موضوع‌هايي كه موجب آسيب و سوء استفاده از كودك مانند بكارگيري كودكان و ضرب‌وشتم آنها مي‌شود را در بر مي‌گيرد ضمن اينكه قسمتي از آن مربوط به اورژانس اجتماعي است.

مسعودي فريد با تأكيد بر اينكه در آسيب‌هاي اجتماعي بايد سريع اقدام شود، اعلام كرد جوامع در حال تغييرند به ‌ويژه اينكه در بحث ارتباطات و اطلاعات، جامعه جهاني مطرح است.

افزايش چهار برابري مراجعان به مراكز ترك اعتياد

در آخرين روز هفته جاري نيز معاون پيشگيري و درمان اعتياد سازمان بهزيستي از فعاليت 107 مركز گذري ترك اعتياد در كشور خبر داد و عنوان كرد كه براساس آمارهاي موجود در 6 ماهه اول سال بيش از 87 هزار نفر در اين مراكز پذيرش شده اند.

دكتر فريد براتي سده اعلام كرد تعداد مراجعه كنندگان به مراكز ترك اعتياد گذري در سال جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل افزايش پيدا كرده است .

اين درحالي است كه ستاد مبارزه با مواد مخدر بودجه بخش پيشگيري سازمان بهزيستي را به دليل ايجاد مراكز اجباري درمان اعتياد كاهش داده است كه البته اينگونه نشد و با ايجاد اين مراكز باز هم از تعداد مراجعه كنندگان به مراكز ترك اعتياد كاسته نشد.

© 2003 Mehr News Agency .

پنجشنبه|ا|8|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن