تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را رها مكن حتى اگر بعدش شعر باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815296442




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مرحله دوم طرح ملي ترسيب كربن در خراسان جنوبي عملياتي مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مرحله دوم طرح ملي ترسيب كربن در خراسان جنوبي عملياتي مي شود
بيرجند _ معاون وزير جهاد كشاورزي و رييس سازمان جنگلها، مراتع و آبخيزداري گفت: در پي موفقيتهاي كسب شده از اجراي طرح بين المللي ترسيب كربن در خراسان جنوبي، مرحله دوم اين طرح نيز با همكاري نهادهاي بين المللي عملياتي خواهد شد.


"عليرضا اورنگي" روز پنجشنبه در جريان بازديد از روند اجراي پروژه ترسيب كربن در سربيشه، به خبرنگاران گفت: اين موفقترين طرح در زمينه توسعه روستايي و احيا پايدار مراتع است.

وي افزود: مرحله نخست اين پروژه بين المللي در 13 هزار هكتار از زمينهاي بياباني سربيشه اجرا شد.

او گفت: مرحله دوم اين طرح نيز در خراسان جنوبي با همكاري برنامه توسعه ملل متحد(UNDP) و سازمان جنگلها و مراتع ايران در سطح 72 هزار هكتار اجرا خواهد شد كه طي آن 40 روستاي ديگر مشمول طرح مي شوند.

رييس سازمان جنگلها، مراتع و آبخيزداري اعتبارات مورد نياز مرحله دوم طرح ترسيب كربن را 1/5 ميليون دلار از سوي اين سازمان و نيز 600 هزار دلار از سوي برنامه توسعه ملل متحد و طي يك دوره پنج ساله اعلام كرد.

وي گفت: طرح ترسيب كربن در خراسان جنوبي از موفقترين طرحهايي است كه در آن تمامي ملاحظات اقتصادي و اجتماعي براي احيا و بهره برداري از عرصه هاي منابع طبيعي صورت گرفته است.

او افزود: اجراي اين طرح براي استانهاي كرمان، اصفهان و يزد نيز در دستور كار قرار دارد.

اورنگي در ادامه همچنين از اجراي طرح بين المللي احياي زمينهاي جنگلي تخريب شده سه قلعه واقع در شهرستان سرايان طي 10 روز آينده خبر داد و گفت: اين طرح در 163 هزار هكتار زمين مشاركت سازمان خواربار و كشاورزي ملل متحد (FAO) و ايران اجرا خواهد شد.

رييس سازمان جنگلها، مراتع و آبخيزداري اعتبار اجراي اين طرح را 11 ميليون دلار اعلام و بيان كرد: از اين ميزان دو ميليون و 600 هزار دلار سهم سازمان جهاني زيست محيطي و هشت ميليون و 300 هزار دلار سهم دولت ايران است.

وي در ادامه از اختصاص اعتبار ملي به مبلغ 30 ميليارد ريال براي اجراي طرح آبخيزداري و آبخوانداري سياهكوه(طرح مشترك بين دو استان خراسان رضوي و جنوبي) خبر داد و افزود: 80 درصد اين طرح در خراسان جنوبي و بقيه در استان خراسان رضوي اجرا مي شود.

وي گفت: اين طرح ملي شامل هفت زيرطرح است كه هفت هزار قنات را شامل مي شود و از اين تعداد شش هزار قنات در خراسان جنوبي واقع است.

اورنگي مساحت حوزه طرح آبخيزداري سياهكوه را چهار ميليون و 300 هزار هكتار ذكر و بيان كرد: كاهش اثر پديده خشكسالي، افزايش سطح آبهاي زيرزميني، كاهش نوسان منابع آبي در 28 حوضه آبخوان استان و بهره مندي بيش از 750 هزار نفر از جمله اهداف اجراي اين طرح هستند.

666/110

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30738166

پنجشنبه|ا|8|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن