تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه مؤمن به برادر [دينى] خود تهمت بزند، ايمان در قلب او از ميان مى رود، همچنان كه نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813323130




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اعتراف موتورسوار آجرپران به 13 فقره دزدي ديگر


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: اعتراف موتورسوار آجرپران به 13 فقره دزدي ديگر
دزد آجرپران طلافروشى هاي پايتخت كه پس از فرار از دست پليس با شليك گلوله زخمي شد در تازه ترين بازجويي ها از دستبردهاي مشابه پرده برداشت.
به گزارش ايسكانيوز دو موتورسوار خشن ، شامگاه هفتم دي 1387 جلوي طلافروشى «جواهريان» در نزديكي ميدان ولي عصر (عج) تهران توقف و به شيشه مغازه آجر پرت كردند.
سپس راننده و ترك نشين موتور با عجله به داخل طلافروشى رفتند و با آجر ديگري به شيشه پيشخوان كوبيدند.اين شيشه هم برخلاف انتظار تبهكاران نشكست و آنان با دست ، چند مشت به پيشخوان كوبيدند كه باز به هدف شومشان نرسيدند.
آژير دزدگير ، لرزه بر جان دزدان انداخته بود كه فرار را به قرار ترجيح دادند.دقايقى بعد آنان به خيابان «۲۱ مترى دهقان» در حوالى خيابان «پيروزى» رفتند و با آجر به شيشه كوبيدند.اين بار شيشه شكست ، يكي از مجرمان در كم تر از سه دقيقه نزديك به ۵۰۰ گرم طلا غارت كرد و با كمك همدستش به سرعت گريخت.
20 دقيقه پس از اين دستبرد ، موتورسواران با همان شيوه ، ويترين زرگري «مجيد» را در نزديكي ميدان نبوت - شرق تهران - تكه تكه كردند و طلاها را دزديدند.چهارمين غارتگري مشابه 20:21 هفتم دي 87 در جواهرفروشى «زرتاب» حد فاصل ۱۰۰ مترى كلانترى ۱۲۷ نارمك شكل گرفت.صاحب اين مغازه گفت : سرگرم صحبت با همكارم بودم كه ناگهان مرد جوانى با پرتاب آجر به ويترين و شكستن شيشه ۷۰۰ گرم طلا را داخل كاپشن طوسى خود ريخت و فرار كرد.در حالى كه شوكه بوديم با عجله به بيرون جواهرفروشى رفتيم تا شايد او را بگيريم اما با كمك موتورسوارى كه منتظرش بود گريخت.
21:40 هفتم دي ، آخرين دستبرد سريالى دزدان شب رو به طلافروشى «ولي عصر» در ميدان امام حسين(ع) رقم خورد.تبهكاران در اين اقدام خشن خود نيز ويترين زرگري را با آجر شكستند و پس از جمع كردن يك كيلوگرم طلا ، با موتوسيكلت متوارى شدند.گزارش ايسكانيوز مي افزايد،در آن بين ، پليس با بررسى فيلم دوربين هاى مداربسته طلافروشى ها ، مشخصات مجرمان بي نقاب را به دست آورد و تجسس آغاز شد.
در همين رايطه رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ اعلام كرد : به دنبال اين دستبردهاي سريالي ، هشت گروه ويژه از افسران زبده ، مسئول رديابي تبهكاران آجرپران شدند و به كنكاش در بانك اطلاعات «دزدي از طلافروشي هاي پايتخت» پرداختند.
سرهنگ «عباسعلي محمديان» گفت : در همان ابتداي تحقيق ، چند متهم كه پيشينه آنان در بانك اطلاعات آگاهي موجود است شناسايي شدند و ساعت 13 هشتم دي 1387 مردي كه براي فروش مقداري طلاي بدون فاكتور به يك زرگري در «سبزه ميدان» رفته بود دستگير شد.
اين مقام ناجا اضافه كرد : طلاهاي مكشوفه از متهم 30 ساله به نام «سعيد» با اموال دزديده شده مطابقت داشت و وي تحت بازجويي قرار گرفت.
رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ تصريح كرد :«سعيد» مدعي شد طلاها را از برادرش كه تعميركار زرگري است گرفته بود.بنابراين برادر «سعيد» نيز بلافاصله دستگير شد و دزدان شب رو به نام هاي «امير» و «مصطفي» را لو داد.
«محمديان» خاطر نشان ساخت : كارآگاهان كه مخفيگاه دزدان را در جنوب تهران شناسايي و نامحسوس ، محاصره كرده بودند سرانجام شامگاه 9 دي پس از 48 ساعت به سراغشان رفتند.«امير» و «مصطفي- خ» مي خواستند با پرايد فرار كنند كه پليس به شيشه عقب اين خودرو شليك كرد و تبهكاران دستگير شدند.
وي توضيح داد : در بازرسي مخفيگاه اين دو نفر ، يك كيلوگرم از طلاهاي مالباختگان كشف شد و شش موتوسيكلت به همراه سه دستگاه زانتيا ، سانتافه و پرايد ، دو قبضه تفنگ بادي ، قمه و قداره و .... به دست آمد.همچنين «امير» و «مصطفي» پرده از 60 فقره كيف قاپي و گردنبند قاپي در سطح تهران و كرج ، پرده برداشتند و به دستبرد به يك زرگري ديگر تهران در سال هاي گذشته اعتراف كردند.
تلاش براي افشاي ساير جرم هاي احتمالي دزدان حرفه اي ادامه داشت تا اين كه آنان 15 دي 1387 در تازه ترين بازجويي ها به دو فقره دستبرد مشابه ديگر به جواهرفروشي ها طي سال 1386 در جنوب غرب تهران اعتراف كردند.
«مصطفي ـ خ» چهارم بهمن امسال در مسير دادسرا از دست پليس گريخت اما خيلي زود براي بار دوم رديابي شد.وي كه خود را در محاصره مي ديد به روزي ماموران چاقو كشيد و سرانجام با برخورد گلوله به پايش به زانو درآمد.اين تبهكار كه براي تعطيلات عيد نوروز ، نقشه هاي گوناگوني در سرداشت در تازه ترين بازجويي ها به 13 فقره دستبرد مسلحانه اعتراف كرد.دستگير شده‌اند. سرهنگ «محمديان» اظهار داشت : شماري از همدستان «امير» و «مصطفي» نيز به دنبال تماس هايي كه با آنان از بازداشتگاه برقرار شده بود به دام افتاده اند و تحقيق كارآگاهان همچنان ادامه دارد.

چهارشنبه|ا|9|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن