تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خود را ملزم به سکوت طولانی کن، چرا که این کار موجب طرد شیطان بوده و در کار دین،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815148178




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

من قرباني زن اسيدپاش شدم


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: من قرباني زن اسيدپاش شدم
مرد جوان گرگاني كه دو شب پس از ازدواج از سوي يك زن هدف اسيدپاشي قرار گرفته و نابينا شده همراه همسر


مرد جوان گرگاني كه دو شب پس از ازدواج از سوي يك زن هدف اسيدپاشي قرار گرفته و نابينا شده همراه همسر و نوزاد 3 ماهه‌اش با حضور در گروه جويندگان عاطفه از دردها و رنج‌هاي 22 ماهه روزگار سياه زندگي‌اش گفت.
عليرضا به خبرنگار ايران گفت: «من قرباني كينه‌جويي و حسادت‌هاي يك زن افغان شدم كه جز خوبي و كمك در حق او و بچه‌هايش جرمي مرتكب نشده‌ام. معصومه
- عامل اسيدپاشي- زني مطلقه بود كه پس از طلاق با دو فرزندش زندگي مي‌كرد. با او در جشن عروسي يكي از بستگان آشنا شده و به هم علاقه‌مند شديم. وقتي موضوع ازدواج با او را با خانواده‌ام مطرح كردم با مخالفت شديد مادر، خواهر و برادرانم روبه‌رو شدم. با اين حال خيلي سعي كردم رضايت‌شان را جلب كنم اما نشد. با اين حال در اين مدت تمام مخارج زندگي معصومه و فرزندانش را تأمين مي‌كردم تا اينكه پس از چند ماه متوجه شدم چند تن از اعضاي خانواده زن مورد علاقه‌ام مجرم و خلافكار هستند. وقتي بيشتر تحقيق كردم به حقايق بيشتري پي بردم كه مرا از ازدواج با وي منصرف كرد. بنابراين در جريان صحبت با او نظرم را گفتم حتي خواستم اگر موقعيت ازدواج برايش فراهم شد و فرد مناسبي به خواستگاري‌اش آمد قبول كند. حتي قول دادم تا آن زمان كمك‌هاي مالي‌ام را از او و بچه‌هايش دريغ نكنم. اما معصومه بشدت مخالفت كرد و كار را به تهديد و ايجاد مزاحمت كشاند. با اين حال واكنش‌هاي او را جدي نگرفته و همه‌چيز را به پاي رفتار زنانه‌اش گذاشتم تا اينكه به پيشنهاد خانواده‌ام با دختر يكي از بستگان ازدواج كردم. اما تهديدهاي معصومه تمامي نداشت. حتي روز عروسي با تلفن همراه همسرم كه در آرايشگاه بود تماس گرفت و با حرف‌هاي تهديدآميز موجب ترس و وحشت او شد.
با اين حال مراسم عروسي برگزار شد، دو روز بعد هم خواهرم ما را به خانه‌اش دعوت كرد. آخر شب به خانه برگشته بوديم كه زنگ خانه به صدا درآمد. از پنجره اتاق پائين را نگاه كردم. مرد جواني پشت در ايستاده بود وقتي پرسيدم با چه كسي كار دارد، گفت: «گوشي تلفن همراهم خراب شده مي‌خواستم نگاهي به آن بيندازيد.»
از آنجا كه من در مغازه تعمير و فروش تلفن همراه طبقه پائين خانه كار مي‌كردم، به او گفتم فردا صبح بيايد، اما او اصرار كرد و من هم پذيرفتم. اما وقتي در خانه را باز كردم، در يك لحظه معصومه را مقابل خود ديدم كه يك ظرف بزرگ نوشابه دستش بود و ناگهان محتويات آن را روي صورت و بدنم پاشيد. لحظاتي بعد با سوزش شديد تازه فهميدم هدف اسيدپاشي قرار گرفته‌ام. با فرياد كمك خواستم كه همان موقع همسرم و خاله‌ام كه در خانه ما بود به كمكم آمده و مرا به بيمارستان سوانح و سوختگي شهرمان - خان ببين در استان گلستان- رساندند. طي 28 روز پنج عمل جراحي روي صورت و بدنم انجام شد. پس از آن به توصيه متخصصان چشم‌پزشكي به بيمارستان فارابي تهران منتقل شدم. در طول اين 22 ماه حدود 16 عمل جراحي روي پلك و چشمانم انجام گرفته، اما هنوز نابينا هستم با اين حال پزشكان اميدوارند كه بينايي‌ام برگردد چرا كه شبكيه چشمم از بين نرفته و با عمل پيوند قرنيه به احتمال زياد بينايي يكي از چشمانم بر‌مي‌گردد. اما متأسفانه هيچ پولي براي انجام اين عمل جراحي سنگين ندارم. در اين مدت خداوند يك پسر هم به من و همسرم هديه كرده كه اميد مرا به زندگي صدچندان كرده است. اما افسوس كه با گذشت 3 ماه از تولد «اميرحسين» هنوز نتوانسته‌ام صورت پسرم را ببينم.
متأسفانه به علت اين حادثه ديگر توان كار ندارم و از حدود دو سال قبل بيكار شده و به سختي امرار معاش مي‌كنم.
عليرضا درباره رسيدگي به پرونده قضايي‌اش نيز گفت: چند روز بعد از اسيدپاشي معصومه و همدستش دستگير شدند، اما با گذشت اين مدت هنوز هم منكر اسيدپاشي است. با اين حال پرونده در دادگاه كيفري استان تحت رسيدگي است و خواهان مجازاتش هستم. اين زن به خاطر كينه و حسادت‌هاي كور زندگي و آينده من، همسر و فرزندم را نابود كرده است. از سوي ديگر به خاطر پيگيري امور درمانم در خانه مادر همسرم - يك اتاقك سرايداري در اسلامشهر - ساكن شده‌ايم و اين موضوع مشكلات زندگي آنها را نيز چند برابر كرده است. باور كنيد حتي براي تأمين هزينه خريد شير خشك و پوشك بچه‌ام درمانده‌ام چه برسد به هزينه‌هاي درمان خودم و مايحتاج زندگي روزانه‌مان. همسرم فقط 20 سال دارد و تحمل اين همه مشكلات برايش بشدت سخت است. تاكنون چند بار تصميم به طلاق گرفته اما با وساطت اطرافيان منصرف شده است. هرچند به او حق مي‌دهم چرا كه خيلي سخت است يك نوعروس فقط سه روز طعم خوش زندگي مشترك و آرام را بچشد و از آن به بعد عصاكش شوهري نابينا، بي‌پول و بيمار باشد كه حتي نمي‌تواند ساده‌ترين كارهاي زندگي شخصي‌اش را انجام دهد.
حالا هم از هموطنان عزيز و نيكوكارم تقاضاي ياري دارم و عاجزانه مي‌خواهم به خاطر خدا و نجات زندگي خود و خانواده‌ام كمكم كنند. باور كنيد فقط چشم اميدم بعد از خدا به دستان پرسخاوت مردم عزيز كشورم است.

شماره حساب روي كارت بانك ملت به نام عليرضا نجفي
6104337024398453

قانون اسيدپاشي نيازمند بازنگري است
محمدرضا محمدي كشكولي
رئيس شعبه 79 دادگاه كيفري استان تهران
قانون اسيدپاشي در سال 1352 به تصويب رسيد كه البته با توجه به افزايش اين جرم در جامعه بايد قانون مذكور از سوي قانونگذار مورد بازنگري قرار گيرد و مجازات‌هاي ديگري براي چنين جرمي تعيين شود اما در حال حاضر با استناد به موادي از قانون مجازات اسلامي نيز مي‌توان به اين جرم رسيدگي كرد.
ماده 614 قانون مجازات اسلامي تصريح مي‌كند: «هر كس به طور عمدي به فردي جرح يا ضربي وارد كند كه موجب نقصان، شكستن يا از كار افتادن عضوي از اعضا يا منتهي به مرض دائمي يا فقدان و نقص يكي از حواس يا منافع يا زوال عقل فرد گردد و همچنين در مواردي كه قصاص امكان نداشته باشد، چنانچه اقدام وي موجب اخلال در نظم و صيانت و امنيت جامعه يا بيم تجري گردد به دو تا پنج سال حبس محكوم خواهد شد. در صورت درخواست شاكي، متهم به پرداخت ديه نيز محكوم مي‌گردد. براساس اين قانون براي متهمان اسيدپاشي نيز در مواردي حكم قصاص صادر مي‌شود اما چنانچه به هر دليل امكان قصاص وجود نداشته باشد يا شاكي اعلام رضايت كند، متهم به خاطر اخلال در نظم عمومي و بيم تجري ديگران به دو تا پنج سال حبس محكوم مي‌شود. البته ميزان مجازات حبس متهم به شرايط مختلفي از جمله شرايط جرم، مكان و زمان وقوع، اوضاع طرفين و ساير موارد نيز بستگي دارد و قاضي پرونده اين شرايط را بررسي و سپس به صدور حكم مي‌پردازد. نكته قابل ذكر اين است كه در جرايم جنايي علاوه بر وارد آمدن آسيب به قرباني اسيدپاشي، جامعه نيز دچار لطمه مي‌شود. بنابراين به نظر مي‌رسد مجازات تعيين شده متناسب با جرم نيست و قانونگذار بايد در اين زمينه قانون را بازنگري كند.

مجازات اسيدپاشي
حسن تردست
قاضي بازنشسته دادگاه كيفري استان تهران
درباره اينكه قانون چه شرايطي براي قصاص عضو عاملان اسيدپاشي پيش‌بيني كرده گفت: قانون مجازات اسلامي در قصاص عضو اينگونه افراد علاوه بر شرايط قصاص نفس، شرايط ديگري را هم در نظر گرفته است.
٭ تساوي اعضا در سالم بودن ٭ تساوي در اصلي بودن اعضا ٭ تساوي در محل عضو مجروح يا مقطوع ٭ قصاص موجب تلف جاني يا عضو ديگر نباشد ٭ قصاص بيشتر از اندازه جنايت نباشد. بنابراين اگر اين شرايط فراهم باشد قصاص عضو متهم صورت مي‌گيرد و در غير اين صورت قصاص به پرداخت ديه تبديل مي‌شود.
اجراي قانون، تنها يكي از عوامل پيشگيري از جرم است
تردست در پاسخ به اين سؤال كه صدور حكم قصاص عضو تا چه حد مي‌تواند در كاهش يا پيشگيري از وقوع جرم «اسيدپاشي» مؤثر باشد، گفت: براي پيشگيري از وقوع جرم فاكتورهاي متعددي وجود دارد كه يكي از آنها اجراي قانون است. به طور قطع صدور حكم قصاص عضو تا حدي مي‌تواند از تكرار جرم «اسيدپاشي» بكاهد اما براي پيشگيري از وقوع اين جرم عوامل ديگري همچون قانون‌مند بودن جامعه و فرهنگ‌سازي ايفاي نقش مي‌كنند. قاضي دادگاه كيفري استان تهران ادامه داد: ما در جامعه‌اي زندگي مي‌كنيم كه قوانين به اشكال مختلف توسط مردم و مسئولان كشور نقض مي‌شود. متأسفانه ما يك جامعه قانون‌گريز داريم و به عبارت بهتر اصولاً فرهنگ حاكم بر جامعه ما فرهنگي مطيع قانون نيست. وي درباره اينكه عده‌اي از جرم‌شناسان معتقد هستند قوانين مربوط به «اسيدپاشي» بازدارندگي لازم را ندارند، گفت: ما در اين زمينه خلأ قانوني نداريم. قوانين مربوط به حدود و قصاص ما از كتاب تحريرالوسيله
حضرت امام خميني(ره) گرفته شده است. قانون براي مجازات متهمان «اسيدپاشي» نه تنها قصاص عضو حتي اعدام را هم پيش‌بيني كرده است كه جزو شديدترين مجازات‌ها محسوب مي‌شود.

چهارشنبه|ا|7|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 160]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن