تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برتر از هر کار نیکی، کاری هست تا جاییکه مرد در راه خدا کشته شود، پس چون در راه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815033028




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

افتتاح دهمين مركز ترك اعتياد


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: افتتاح دهمين مركز ترك اعتياد
اجتماع > نهادها - گروه اجتماعي:
دهمين مركز نگهداري، درمان و كاهش آسيب معتادان در استان البرز در حالي افتتاح شد كه قرار بود اواخر بهار مكاني براي بهره‌برداري آماده شود.

تاكنون 9 مركز در استان‌هاي تهران، فارس، اصفهان، خراسان‌رضوي، خراسان‌شمالي، گلستان، قم، كرمان و مركزي راه‌اندازي شده‌ است. قرار است تا پايان برنامه پنجم توسعه 17 مركز راه‌اندازي شود.

وزير كشور در مراسم افتتاح دهمين مركز نگهداري، درمان و كاهش آسيب معتادان گفت: سياست جدي ستاد در حوزه درمان بعد از اصلاح قانون مبارزه با موادمخدر، ساماندهي مراكز درمان بر اساس آيين‌نامه، دستورالعمل و پروتكل‌هاي مربوطه است. همچنين از رشد مراكز غيرمجاز و اقدامات غيرمجاز درماني به شدت جلوگيري خواهد شد.

مصطفي محمدنجار، با بيان اينكه مراكز نگهداري و كاهش آسيب معتادان براي كساني است كه به هر دليلي نتوانسته‌‌اند به مراكز مجاز درماني مراجعه كنند، افزود: ستاد با كمك اعتبارات دولتي و هزينه‌هايي كه صرف كرده، مراكزي را تحت عنوان «نگهداري، درمان و كاهش آسيب معتادان» براي اين افراد ايجاد كرده است، آنان نيز به اينگونه مراكز منتقل مي‌شوند و تحت درمان رايگان قرار مي‌گيرند. در اين مراكز تا پايان آذرماه‌ سال‌جاري 16 هزار و 66 نفر پذيرفته و14 هزار و 327 نفر ترخيص شده‌‌اند.

دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: درصورت تامين اعتبار مورد نياز تا پايان امسال 12 مركز ديگر در استان‌هاي مازندران، آذربايجان‌غربي، هرمزگان، آذربايجان‌شرقي، چهارمحال و بختياري، همدان، قزوين، كرمانشاه، گيلان، خراسان‌جنوبي، خوزستان و يزد راه‌اندازي خواهد شد.پس از تصويب اصلاحيه قانون مبارزه با مواد‌مخدر مصوبه مجمع تشخيص مصلحت متجاهران به اعتياد با دستور مقام قضايي در مراكز دولتي و مجاز درمان و كاهش آسيب نگهداري مي‌شوند.

محمدباقر صابري زفرقندي مديركل درمان ستاد مبارزه با مواد‌مخدر درباره اين مراكز به مهر گفت: اين مراكز نياز به حكم قاضي براي اقامت دارند. با توجه به چندين نوبت تجربه جمع‌آوري معتادان خياباني كه در سال‌هاي گذشته و با عنوان «طرح نجات» انجام شد، تمام تلاش كارشناسان بر اين بود تا طي پروتكل درماني مربوطه از تمامي عوارض و آسيب‌هايي كه در هنگام جمع‌آوري معتادان پرخطر محتمل است، كاسته شود و تمركز روي درمان و مراقبت‌هاي بعد از ترخيص باشد.

چهارشنبه|ا|7|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 223]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن