تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):اگر مردم تعقل می کردند و مرگ را تصور می کردند، دنيا ويرانه مى‏شد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815297815




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

به دنبال گزارشات رسيده؛اعضاي كميسيون اصل 90 از پروژه هاي پارس جنوبي بازديد كردند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: به دنبال گزارشات رسيده؛اعضاي كميسيون اصل 90 از پروژه هاي پارس جنوبي بازديد كردند
عضو كميسيون اصل 90 از سفر كميته اي از اعضاي اين كميسيون به عسلويه و به منظور بررسي علل تاخير و ابهام در اجراي برخي پروژه هاي پارس جنوبي در روز گذشته خبر داد.

محمدرضا ميرتاج الديني در گفتگو با خبرنگار پارلماني مهر از سفر تعدادي از اعضاي كميسيون اصل 90 به عسلويه و بازديد از فازهاي 5 و 6 و 9 و 10 پارس جنوبي خبر داد و گفت: اين سفر به دليل گزارشات متنوعي كه از مركز پژوهشهاي مجلس و ديوان محاسبات به كميسيون اصل 90 رسيده بود انجام شد.

وي افزود: گزارشاتي كه به كميسيون اصل 90 رسيده بود شامل تاخير در اجراي پروژه ها، ابهام در اجراي برخي پروژه ها منجر به حضور كميته اي از اعضاي كميسيون اصل 90 مجلس و كارشناسان ديوان محاسبات و مركز پژوهشها به عسلويه شد.

ميرتاج الديني تصريح كرد: فاز 9 و 10 آماده افتتاح است و برخلاف فازهاي قبلي كه به صورت بيع متقابل و با حضور مهندسان خارجي و توسط شركتهاي خارجي اجرا شده بود اين فازها توسط مهندسان داخلي اجرا شده است و نسبت به فازهاي قبلي نيز از گستردگي بيشتري برخوردار است.

وي گفت: از مجتمعهاي پتروشيمي نيز بازديد شد و مشخص شد از توسعه خوبي برخوردار است.

وي افزود: در اين بازديد مسئولان مربوطه به برخي ابهامات و ايرادات پاسخ دادند و در برخي موارد ديگر نيز نياز به كار كارشناسي بيشتر است و بايد جلسات متعددي برگزار شود كه از سوي كميسيون اصل 90 پيگيري خواهد شد.

ميرتاج الديني خاطرنشان كرد: آنچه مهم است اين است كه ما پروژه هاي پارس جنوبي را به عنوان پروژه هاي ملي و حياتي همواره جدي بگيريم چرا كه اين پروژه ها در مخازن مشترك گازي و ايران و قطر قرار دارد و قطريها جلوتر از ما حدود 7 - 8 سال پيش برداشت را آغاز كرده اند و هر قدر ما در بهره برداري از اين پروژه ها تاخير داشته باشيم به همان ميزان منابع ملي ما به سوي قطر سرازير خواهد شد.

نماينده مردم تبريز در خانه ملت خاطرنشان كرد: مصوبه مجلس كه قرار بود 3 درصد از درآمد نفتي را براي سرمايه گذاري در عسلويه و پارس جنوبي هزينه كند براي پارس جنوبي مفيد بود هر چند كه همه اين 3 درصد هنوز اختصاص نيافته است.

سه|ا|شنبه|ا|8|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 146]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن