تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804394449




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

«۹ دي» يوم‌الله نسل سومي‌هاست


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: «۹ دي» يوم‌الله نسل سومي‌هاست
خبرگزاري فارس: مسئول ستاد هماهنگي بزرگداشت روز 9 دي گفت: حضور گسترده مردم در روز 9 دي‌ماه كه مي‌توان آن را يوم‌الله نسل سومي‌ها دانست ناشي از اراده الهي بود.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي رسانه، به مناسبت فرا رسيدن سال روز حماسه 9 دي، نهمين برنامه در قاب رسانه با عنوان «روز ماندگار» به واكاوي زواياي پنهان اين رويداد تاريخي پرداخت و از نسخه دوم نرم افزار «روز بصيرت» رونمايي شد.
اين مراسم، با حضور امير خوراكيان، رييس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، علي محمد نائيني، مسئول ستاد هماهنگي بزرگداشت روز 9 دي و مهدي فضائلي، مدير عامل موسسه سروش و كارشناس رسانه، سيدصادق پژمان رييس فرهنگسراي رسانه و جمعي از اصحاب رسانه برگزار شد.
علي محمد نائيني، مسئول ستاد هماهنگي بزرگداشت روز 9 دي در ابتداي مراسم گفت: ما در تاريخ، روزهاي زيادي داريم اما بعضي از روزها به علت اتفاقاتي كه در آن رخ مي‌دهد ماندگار مي‌شوند. روز نهم دي ماه نيز يك روز ماندگار در تاريخ انقلاب اسلامي ماست.
وي افزود: در ابتداي سال 88، موقعيت نظام بسيار برجسته بود و اعتماد مردم به نظام افزايش پيدا كرده بود. اما متاسفانه بعد از انتخابات تعدادي از گروه‌هاي سياسي با طرح دروغي بزرگ، ترديد را در جامعه ايجاد كردند كه اين مسئله با حمايت رسانه‌هاي غربي افزايش پيدا كرد.
نائيني با بيان اينكه مردم به تدريج بيدار شدند و آن ترديد به حسن ظن تبديل شد، بيان داشت: خود آن‌ها اعتراف كردند كه امكان تقلب در آن فضاي انتخاباتي و با وجود ناظران متعدد وجود نداشت. امكان نداشت بتوان 10 ميليون راي را جا به جا كرد. خود آن ها اعلام كردند تقلب انتخاباتي بهانه آشوب بود.
وي ادامه داد: در 31 انقلاب رنگي كه در دنيا رخ داده است اين پروژه تكرار شده است. در آن ها نيز از قبل جمعيتي را تهييج مي‌كنند تا بعد از انتخابات فتنه انگيزي را انجام دهند و در نهايت اگر نظام نتواند مقابله كند تقلب را مي‌پذيرد و اين امر باعث جابه‌جايي يك نظام خواهد شد. اما در خيلي از كشورها مثل ايران و لبنان با هوشمندي، اين فتنه با شكست مواجه شد. آن ها فكر كردند ايران مثل گرجستان است كه بتوانند با اين روش نظام را جابه جا كنند.
مسئول ستاد هماهنگي بزرگداشت روز 9 دي، اعلام كرد: براي مقابله با ارزش‌هاي نظام جمهوري اسلامي ايران 700 كانون و مركز تفكر و تصميم گيرنده در آمريكا فعال است كه همگي در فتنه 88 فعال بودند. شبكه‌هاي ماهواره‌اي تلويزيوني را از قبل راه اندازي و همه ظرفيت‌هاي مجازي خود را به صحنه آورده بودند تا نظام سياسي ما را به چالش بكشند. فتنه 88 برآيند همه سرمايه گذاري دشمن و برنامه‌ريزي خارجي آن‌ها براي فروپاشي از درون جامعه بود.
نائيني با بيان اينكه حدود4 ميليون نفر در راهپيمايي 9 دي ماه حضور داشتند، تاكيد كرد: در حقيقت آن كسي كه قلب و جسم‌ها را در اين حماسه به خيابان‌ها كشاند، اراده الهي بود. اين روز را مي‌توان يوم الله نسل سومي‌ها دانست. روح امام حسين(ع)، ولايت و عاشورا اين حركت را به جريان انداخت.
وي عواملي را كه باعث ماندگاري 9 دي شده است را اين گونه بيان كرد: اين حماسه بعد از 3 دهه به جريان افتاد، نسل سومي‌ها در اين جريان حضور فعال داشتند و همه مردم با علايق مختلف در آن حضور داشتند. چراكه مردم براي مقابله با ترديدهاي ايجاد شده توسط دشمن اين حركت را به جريان انداختند. اين حركت عاشورايي و از جنس حماسه‌هاي اوايل انقلاب بود و همه به عظمت آن اعتراف كردند.
نائيني، تصريح كرد: ايمان مردم و حمايت حكيمانه مقام معظم رهبري نقش موثري در ايجاد اين حماسه داشت. مديريت مقام معظم رهبري كمك كرد كه يك تهديد به فرصت تبديل شود و همه آن را بركت بدانند.
وي همه صاحبان رسانه‌هاي جمعي را مورد خطاب قرار داد و گفت: اميدواريم همه صاحبان رسانه‌هاي جمعي كه توانايي دارند و تاثيرگذار هستند با همت بالاي خود به ماندگار شدن بيشتر اين حماسه كمك كنند.
مهدي فضائلي، مديرعامل موسسه سروش و كارشناس رسانه در ادامه اين نشست اظهار كرد: حوادث سال 88 يك مقطع فراموش نشدني براي كشور انقلاب اسلامي ما محسوب مي‌شود. انقلاب اسلامي در عمر32 ساله خود فراز و فرودهاي زيادي را طي كرده و با مشكلات، موانع و بحران‌هاي متعددي در انواع مختلف روبه رو شده است. اما حوادث 88 را شايد بتوان تركيب همه آنها با وجود پيچيدگي‌هاي بسيار دانست.
وي ادامه داد: يك شرايط ويژه و حساس بود كه با لطف خداي متعال و حضور مردم اين ماجرا خاتمه پيدا كرد. به تعبيري اين فتنه يك بيماري بود كه حماسه 9 دي ماه را مي‌توان علاج آن دانست. به اعتقاد من آن بيماري قانون گريزي با نام مردم و با هدف براندازي نظام بود. اگر كسي تصور كند كه فتنه 88 صرفا يك رقابت انتخاباتي بوده خيلي ساده انگارانه نگاه كرده است.
فضائلي با اشاره به اينكه در روز عاشورا سال 88 تقريبا همه پرده‌ها كنار رفت و هويت اصلي دست‌هاي پشت پرده مشخص شد، بيان داشت: بسياري از مردم پس از ماجراي روز عاشورا متوجه شدند واقعيت چيز ديگري است و آن آشوب‌ها فقط براي انتخابات نبوده است. روزه خواري علني و سر دادن شعارهايي مبني بر؛ نه غزه نه لبنان در روز قدس، نكاتي است كه موجب رسوا شدن دشمنان شد.
وي اضافه كرد: اهانت به تصوير امام خميني(ره) در 16 آذر نقطه عطفي بر آن حوادث بود. آن‌ها از مناسبت‌هاي تاريخي به عنوان بهانه‌اي براي اغتشاش استفاده كردند. هر كدام از ماجراها كه رخ مي‌داد آن‌قدر وقيح و غير قابل دفاع بود كه دست به انكار آن مي‌زدند. در نتيجه همه كساني كه احساس مي‌كردند به باورهايشان تعرض شده منتظر يك فرصت بودند كه اين فشارها و حريم شكني‌ها را پاسخ دهند.
فضائلي درباره حوادث عاشورا توضيح داد: قبل از روز عاشورا پوسترهايي طراحي و فراخوان حضور در تجمع منتشر شده بود. در آن پوسترها براي اولين بار از نمادهاي شيطان پرستي استفاده شده بود. شب عاشورا، نوري زاده با العربيه مصاحبه كرد و گفت: در تهران اتفاق‌هاي جديد رخ خواهد داد. فردا هدف مقام معظم رهبري است و بايد كار را يك‌سره كرد.
وي تصريح كرد: بسياري از اتفاقات آن روز يا تصويري از آن ها نيست و يا قابل پخش نيست. شبكه‌هاي وهابي از آن روز حمايت كردند. مريم رجوي نيروهاي خود را در ايجاد حوادث آن روز موثر دانست. اوباما رسما از كساني كه اغتشاش كرده اند حمايت كرد و موسوي آن مردم را خداجو ناميد. اين اتفاقات باعش شد خشم فرو خورده مردم در 9 دي خود را نشان دهد.
فضائلي حماسه9دي را خودجوش دانست و اضافه كرد: ما براي 22 بهمن و يا روز قدس از ماه‌ها قبل سازماندهي مي‌كنيم اما اين اتفاق در زمان خيلي كوتاهي رخ داد و فرصتي براي برنامه‌ريزي نبود. در آن روز هيچ شعاري غير از رهبري و ولايت وجود نداشت. در حقيقت 9 دي پادزهر بيماري فتنه88 بود. اين حركت اگر مردمي و خودجوش نبود نمي‌توانست فتنه را سركوب كند.
وي با اشاره به برگزاري نشست سراسري ضد انقلاب اسلامي در انگليس يادآور شد: ما بايد با شناخت و بصيرت مقابل اين حركت‌ها بايستيم. چون دشمنان ما علي رغم شكست‌هايي كه خوردند ساكت نخواهند نشست.
در ادامه، امير خوراكيان، رييس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران افزود: در مسئوليت‌ها و محورهاي اصلي فعاليت ما در سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران مسئله هويت شهر تهران؛ چه ديني و چه انقلابي، يكي از مباحث اصلي است. اين از جمله اهداف و رسالت‌هاي ماست كه احساس كرديم در گذشته كمتر به آن توجه شده است.
وي توضيح داد: 9دي سطح جديدي از رخدادها را در تهران رقم زد و درس بسيار مهمي از آموزه هاي حوادث انقلاب اسلامي در سال‌هاي اخير به يادگار گذاشت. هدف ما در فعاليت هاي سازمان مبني تحكيم اين تجربيات و ارزش هاست. برگزاري اين جلسات نيز در همين راستا قرار دارد. چراكه وظيفه اصلي و مهم در پاسداشت اين حماسه بر دوش رسانه هاست.
اين مراسم با رونمايي از نسخه دوم نرم افزار چندرسانه‌اي «روز بصيرت» كه به همت موسسه آسمانه توليد شده بود، پايان يافت.
انتهاي پيام/ي

چهارشنبه|ا|7|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 154]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن