تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):از كسانى مباش كه بى‏عمل، به آخرت اميد دارند... از گناه باز مى‏دارند، اما خود باز ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815026545




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

59 كشته در حمله نيروهاي امنيتي سوريه به معترضان


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: 59 كشته در حمله نيروهاي امنيتي سوريه به معترضان
سرويس خارجي: حمله نيروهاي امنيتي و ارتش سوريه به معترضان طي 24 ساعت گذشته 59 كشته بر جا گذاشت.

به گزارش شبكه الجزيره، حمله به معترضان در شهرهاي حما، حمص، حومه دمشق، حلب، ديرالزور و ادلب صورت گرفت.

در اين حال خبرگزاري سوريه (سانا) اعلام كرد شماري افراد مسلح كه قصد تسهيل براي نفود يك گروه مسلح ديگر را از تركيه به سوريه داشتند، حين درگيري با نيروهاي امنيتي سوري در استان ادلب در شمال غرب اين كشور كشته يا مجروح شدند. در اين درگيري‌ كه در منطقه «ابداما» در «جسرالشغور» رخ داد، مقادير زيادي سلاح، مهمات، لباس‌هاي نظامي و دستگاه‌هاي ارتباطي از افراد مسلح كشف و ضبط شد.

خبر ديگر اينكه همزمان با ورود هيات ناظران اتحاديه عرب به سوريه، گروهي مسلح به خط لوله گاز در نزديكي شهر حمص حمله و اين خط را براي سورمين بار در يك ماه گذشته منفجر كرد. اين انفجار به نشت حدود 150 هزار مترمكعب گاز از محل انفجار خط لوله انجاميد.

ورود ناظران

منابع آگاه گفتند هيات ناظران اتحاديه عرب وارد شهر حمص در مركز سوريه شد و با «غسان عبدالعال» استاندار آن ديدار و گفت و گو كرد.

حمص در ماه‌هاي اخير شاهد ناآرامي‌ و اعتراضات است و هدف از حضور هيات مزبور نيز اطلاع از آخرين اوضاع اين شهر است.

منابع آگاه پيشتر گفته بودند هيات ناظران اتحاديه عرب از صبح سه‌شنبه ماموريت خود را در سوريه آغاز مي‌كند. اولين گروه ناظران شامل 50 ناظر عرب وارد سوريه شد.

پنجشنبه گذشته نيز يك گروه از اتحاديه عرب به عنوان مسئولان اجرايي و اداري ناظران وارد دمشق شده بود.

از سويي «محمد احمد مصطفي الدابي» رئيس هيات گفت ماموريت هيات بدون هيچ مانعي انجام مي‌شود و تاكنون به طور كامل با آن همكاري شده است. در تحولي ديگر شبكه العربيه با انتشار گفت‌وگويي تلفني با فردي ناشناس، وي را عضو هيات ناظران اتحاديه عرب اعلام و به دروغ ادعا كرد، يكي از اعضاي اين هيات در سوريه مجروح شده و دولت سوريه مشغول نسل‌كشي است.

اما اتحاديه عرب خبر تلويزيون العربيه را درباره جراحت يكي از اعضاي خود در سوريه تكذيب كرد.

اتحاديه عرب با تكذيب اين خبر، اعلام كرد فرد مصاحبه‌شونده اصلا عضو هيات ناظران اتحاديه عرب نيست و اين فرد را نمي‌شناسد.

در اين حال يك منبع آگاه از هشدار سرويس‌هاي اطلاعاتي روسيه به دمشق در خصوص احتمال انجام عمليات تروريستي عليه اعضاي هيات ناظران اتحاديه عرب كه در حال حاضر در سوريه به سر مي‌برند، با هدف خدشه‌دار كردن وجهه اين كشور، خبر داد.

اين منبع آگاه تاكيد كرد: سرويس‌هاي اطلاعاتي روسيه اخيرا گزارشي به مسئولان سوريه ارائه دادند كه در آن اطلاعاتي در خصوص نفوذ به سرويس‌هاي امنيتي و ارتش سوريه و همچنين جدا شدن افسران و مسئولان اين كشور از سرويس‌هاي مذكور وجود دارد.

موضع مخالفان

از سويي همزمان با ورود ناظران اتحاديه عرب به سوريه و همكاري دمشق و اتحاديه عرب براي حل بحران، مخالفان خارج‌نشين دمشق خواستار دخالت شوراي امنيت در امور سوريه شدند. مخالفان سوري پيشاپيش ماموريت ناظران اتحاديه عرب را شكست خورده دانستند و خواستار ارجاع طرح ابتكار عربي ويژه سوريه به شوراي امنيت شدند.

برهان غليون رئيس شوراي مخالفان سوريه در كنفرانسي خبري در پاريس،‌ مدعي شد بهتر است شوراي امنيت اين امر را بر عهده بگيرد و راه‌هاي اجراي آن را تأمين امنيت كند.

همچنين نخست‌وزير سابق لبنان بدون توجه به روند اصلاحات در سوريه و امضاي پروتكل اعزام ناظران اتحاديه عرب به اين كشور، خواستار ارجاع پرونده دمشق به شوراي امنيت و ايجاد منطقه پرواز ممنوع در سوريه شد.

سعد حريري از اتحاديه عرب خواست پرونده سوريه را به شوراي امنيت ارجاع دهد و طرح منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوريه اجرايي شود. وي در شبكه اجتماعي تويتر نوشت: اتحاديه عرب نبايد منتظر بماند و بايد بطور مستقيم به شوراي امنيت مراجعه كند و اگر روسيه در اين نشست از حق وتو استفاده كرد، مي‌توان نيروي مشتركي با تركيه عليه سوريه تشكيل داد.





چهارشنبه|ا|7|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 249]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن