تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):اى آن كه يادش مايه شرافت و بزرگى ياد كنندگان است و اى آن كه سپاسگزاريش موجب دست يافت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802883203




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/35 روز تا جشنواره فيلم فجر/


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: /35 روز تا جشنواره فيلم فجر/
خبرگزاري فارس: تهيه‌كننده فيلم «پل چوبي» معتقد است: هزينه‌هاي بالاي توليد عاملي بر كم كاري فيلمسازان شاخص و حرفه‌اي است و اين‌طور نيست كه آن‌ها تمايلي به حضور در جشنواره را ندارند.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي جشنواره فيلم فجر، اخبار ستاد خبري سي‌امين جشنواره فيلم فجر به شرح زير است:

*سرتيپي: جشنواره سي‌ام فضاي خوبي براي فيلمسازان مهيا كند

«علي سرتيپي» تهيه‌كننده سينما در گفت‌وگو با روابط عمومي سي‌امين دوره جشنواره بين‌المللي فيلم فجر بيان داشت: اميدواريم كه با ورود كارگردانان ناشناخته اين عرصه، توليدات موفق و فاخري را از آن‌ها شاهد باشيم.
وي در ادامه افزود: با همه اين گفته‌ها و با توجه به شناختي كه از «محمد خزاعي» دارم مطمئن هستم كه با درايت و نظم خوب براي برپايي سي‌امين دوره جشنواره فيلم فجر تمام تلاش و كوشش خود را مي‌كند.
سرتيپي همچنين، در خصوص عدم حضور فيلمسازان شاخص در جشنواره اظهار داشت: عدم حضور فيلمسازان شاخصي چون «مسعود كيميايي»، «رسول صدرعاملي» و ... نه به اين دليل است كه آن‌ها تمايل به شركت در جشنواره را ندارند بلكه به اين صورت مي‌توان موضوع را بررسي كرد كه مشكلات توليدات بسيار زياد شده و هزينه‌هاي توليد بالا رفته است و سينما به لحاظ هزينه توليد، فروش و بازگشت سرمايه به هيچ عنوان شرايط مساعدي ندارد. اين دلايل موجب شده بزرگان صاحب نامي كه در اين راستا فيلم مي‌سازند به دليل هزينه بالاي توليد ديگر فيلم نسازند.
تهيه‌كننده فيلم سينمايي «پل چوبي» ادامه داد: اميد است اگر نقصي در قضاوت و داوري آثار در سال گذشته در مورد فيلم‌هاي جشنواره صورت گرفته است، امسال پيش نيايد كه فكر مي‌كنم با حضور «محمد خزاعي» دبير جشنواره امسال، جشنواره سي‌ام فضاي خوبي براي فيلمسازان مهيا كند.
سرتيپي در پايان خاطرنشان كرد: هم‌اكنون دو فيلم سينمايي «پل چوبي» به كارگرداني مهدي كرمپ‌ور و فيلم سينمايي «جيب بر خيابان جنوبي» به كارگرداني سياوش اسعدي را تهيه كرده‌ام كه براي شركت در جشنواره فيلم فجر آماده مي‌شوند كه «پل چوبي» در مرحله صداگذاري و «جيب بر خيابان جنوبي» در مرحله فيلمبرداري و مونتاژ است.

*عطشاني: فيلمسازان جوان جشنواره پر رونقي را رقم مي‌زنند

به گزارش خبرگزاري فارس، «علي عطشاني» كارگردان سينما در گفت‌وگو با روابط عمومي سي‌امين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر با بيان اينكه وقتي جشنواره فيلم فجر امسال را با جشنواره دوره گذشته مقايسه مي‌كنيم، ممكن است عدم حضور كارگردانان اسم و رسم دار را احساس كنيم. اما اگر جشنواره امسال را با جشنواره سه سال پيش مقايسه كنيم جاي خالي نام‌هاي بزرگ چندان احساس نمي‌شود در مورد اعلام حضور كارگردانان جوان در جشنواره سي‌ام فجر تصريح كرد: اين موضوع بسيار طبيعي است. بايد نسل جوان وارد ميدان بشوند تا بتوانند خودي نشان بدهند. جواناني كه ما از آنها صحبت مي‌كنيم به عنوان فيلم اولي‌ها نيستند. نسل جوان فيلمساز امروز هر كدام حداقل سه اثر در كارنامه كاري خود دارند كه در چند جاي مختلف حضور داشته و كساني هستند كه چند فيلم از آن‌ها اكران شده و تجربه كوچكي در اين زمينه دارند.
اين كارگردان همچنين افزود: نيروي طراوت و جواني اين قشر زياد است و اگر به لحاظ سني جوان‌تر هستند به منزله اين نيست كه جشنواره فيلم فجر عاري از فيلمسازان با تجربه است
وي فضاي جشنواره را خوب ناميد و اظهار كرد: من فيلم سينمايي «تلفن همراه رئيس جمهور» را براي شركت در جشنواره بين‌المللي فيلم فجر دارم كه فكر مي‌كنم فيلم مخاطب پسندي است كه با توجه به شرايط روز جامعه گمان مي‌كنم فيلم قابل توجهي از ديد مخاطبان باشد.
كارگردان «دموكراسي تو روز روشن» درباره كيفيت برگزاري جشنواره عنوان كرد: جوانان فيلمساز مي‌توانند امسال جشنواره پر رونقي را رقم بزنند و پيش بيني مي‌كنند. و با توجه به اطلاعاتي كه در مورد فيلم هاي جشنواره امسال دارم پيش بيني مي‌كنم جشنواره خوبي را پيش رو داشته باشيم.
وي ادامه داد: من تعريفي از جشنواره فيلم فجر در ذهن دارم و بر اين باورم كه اين جشنواره بزرگترين ويترين سينماي ايران در طول سال است. زماني كه مي خواهيم در ويترين چيزهايي براي ديدن قرار دهيم، هميشه موضوعاتي به نظرمان ديدني و حائز اهميت است. فكر مي‌كنم فلسفه وجودي جشنواره فيلم فجر اين است كه توليدات يك سال سينماي ايران در جايگاه مناسبي به يكباره به نمايش در بيايد تا مخاطباني كه مي‌خواهند بيننده اين فيلم‌ها باشند با استفاده از اين تبليغات بتوانند آن‌ها را شناسايي كنند.
عطشاني در خصوص اضافه شدن مستندهاي بلند و حذف بخش ويدئو رسانه از جشنواره فيلم فجر گفت: فكر مي كنم «محمد خزاعي» از عهده اين كار به خوبي برمي آيد. يكي از مشكلاتي كه ساليان گذشته مطرح بود اختصاص دادن بخشي از جشنواره فيلم فجر براي ويدئو رسانه بود. من بارها شاهد بودم در سالن‌هايي كه فيلم‌هاي ويدئويي اكران مي‌شد، يك يا دو نفر بيشتر به تماشاي فيلم‌ها نمي‌نشستند و اين فيلم‌ها ديده نمي‌شد.
اين كارگردان همچنين افزود: اگر در جشنواره فيلم فجر فيلم‌هاي مستند و ويدئويي را در كنار آثار سينمايي اكران كنيم بايد فكري هم براي ديده شدن اين آثار كنيم. اينكه بخش مستند به جشنواره فيلم فجر اضافه شده است به اين بر مي‌گردد كه چطور براي آن جدول زمان‌بندي مناسبي در نظر گرفته تا شرايطي براي ديدن آن‌ها فراهم شود. اميدوارم همان اتفاقي كه براي بخش ويدئو رسانه در دوره‌هاي گذشته اتفاق افتاد براي بخش مستندهاي بلند نيفتد.
عطشاني كه ساخت مستند را در كارنامه كاري خود دارد، ادامه داد: من يكي از علاقمندان سينماي مستند هستم و كارم را هم با ساخت آثار مستند شروع كردم و فكر مي‌كنم اين بخش از جشنواره يكي از بخش‌هاي جذاب باشد.
وي همچنين در خصوص رويكرد بيداري اسلامي و لزوم قرار دادن آن در بخش بين‌الملل گفت: اگر اين بخش فقط بر اساس اسمش بخواهد قضاوت بشود كه تعداد فيلم ساخته و بيداري اسلامي تنها به صورت نمادي ياد شود، عملا كاري آنجا نداده‌ايم. اما اگر بر روح بيداري اسلامي تمركز و توجه كنيم كه اين بخش چه معنايي مي‌تواند داشته باشد و چه فيلم‌هايي را در لايه‌هاي زيرينش مي‌توانيم نشان بدهيم. اين بخش در سال آينده بيشتر مي‌تواند مورد توجه واقع شود چراكه توليدات بيشتري دارد.
انتهاي پيام/ي

چهارشنبه|ا|7|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 203]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن