تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813126736




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ميدان هاي مين آذربايجان غربي و كردستان امسال پاكسازي مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: ميدان هاي مين آذربايجان غربي و كردستان امسال پاكسازي مي شود
آبادان / واحد مركزي خبر / اجتماعي تصوير دارد

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح از پاكسازي مناطق آلوده به مين استان هاي آذربايجان غربي و كردستان تا پايان امسال خبر داد .
سردار مصطفي محمد نجار در ميعادگاه شهداي شلمچه افزود : زمين هاي آلوده به مين استانهاي كرمانشاه ، ايلام و خوزستان نيز تا پايان سال 89 پاكسازي مي شود .
وي گفت : از زمان مصوبه سفرهاي استاني رياست جمهوري در سال 84 تا پايان آبان امسال ، حدود يك ميليون و 28 هزار هكتار زمينهاي آلوده به مين يا گلوله هاي عمل نكرده باقيمانده از دوران دفاع مقدس در كشور بررسي و 900 هزار هكتار آن پاكسازي شده است .
وي گفت : از اين زمين ها حدود 427 هزار هكتار در استان ايلام / 400 هزار هكتار در استان خوزستان و 79 هزار هكتار نيز در استان هاي كرمانشاه ، آذربايجان غربي و كردستان است .
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح ، شناسايي ، بازنگري و پاكسازي كل اراضي آلوده كشور را در استانهاي خوزستان / ايلام / كرمانشاه / كردستان و آذربايجان غربي به ترتيب 91 / 85 / 80 / 63 و 99 درصد ذكر كرد .
سردار نجار گفت : با واگذاري نمايندگي ويژه رييس جمهور در پاكسازي ميدان هاي مين كشور به وزارت دفاع در سال 84 اين وزارتخانه با تدوين و اجراي برنامه اي پنج ساله و با بهره گيري از توان و دانش عوامل اجرايي و نظارتي در ارتش / سپاه / وزارت كشور / سازمان هاي وابسته به وزارت دفاع / استانداري ها و شركت هاي خصوصي اقدامات قابل توجهي را در اين زمينه انجام داده است .
وي افزود : در چارچوب اين برنامه ، شناسايي مناطق آلوده با استفاده از روشهاي علمي پيشرفته صورت مي گيرد كه تهيه نقشه جامع مناطق آلوده با بهره گيري از نرم افزارهاي مهندسي مهمترين ويژگيهاي آن است .
سردار نجار افزود : بهره گيري از صنايع داخلي بخش دفاع براي ساخت و توليد تجهيزات حفاظت انفرادي و دستگاهي همچون كفش/ كلاه ايمني مخصوص/ ويزور / مين ياب/ جليقه ضد گلوله و تجهيزات پاكسازي (غلتك هاي مين كوب و مين روب دستي و كنترل از راه دور ) از ديگر ويژگي هاي اين برنامه است .
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح گفت : در اين ماموريت مهم و سازنده از سال 84 تاكنون 283 نفر شهيد و جانبار شدند .
0002

سه|ا|شنبه|ا|8|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 177]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن