تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815525147




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ايران به لحاظ توليدات كشاورزي و باغي درجهان ، جايگاه ويژه‌اي دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ايران به لحاظ توليدات كشاورزي و باغي درجهان ، جايگاه ويژه‌اي دارد
اجتماعي. جهاد كشاورزي. كشاورزي
مديركل دفتر صنايع تبديلي و تكميلي كشاورزي معاونت آب وخاك وصنايع وزارت جهاد كشاورزي گفت : ايران به لحاظ توليدات كشاورزي و باغي درجهان جايگاه ويژه‌اي دارد.

مهندس عليرضا پوربصير روز دوشنبه درجمع خبرنگاران در كرج افزود: براين اساس كشور از نظر توليدات باغي جز‪ ۱۰‬كشور برتر جهان و درخاورميانه مقام اول را دارد .

وي افزود: همچنين ايران به لحاظ تنوع محصولات باغي سومين كشور جهان محسوب مي‌شود.

پوربصير ادامه داد: اكنون جمهوري اسلامي ايران دومين توليدكننده برنج ، جو، سيب زميني و چغندر در خاورميانه و آسياي مركزي است .

وي گفت : ايران نيز در توليد ذرت و حبوبات مقام سوم و در توليد گندم رتبه چهارم آسياي مركزي و خاورميانه را دارد.

مديركل دفتر صنايع تبديلي و تكميلي كشاورزي ادامه داد: خوشبختانه پس از پيروزي انقلاب اسلامي به رغم مشكلات ناشي از جنگ تحميلي ، رشد صنايع تبديلي كشاورزي در كشور در مسير خوبي حركت كرده است .

وي بيان داشت : در بخش صنايع تبديلي و فرآوري محصولات كشاورزي ميزان توليدات از حدود ‪ ۸‬تا ‪ ۱۰‬ميليون تن در سال ‪ ۵۷‬به بيش از يكصد ميليون تن در سال جاري رسيده است .

وي گفت : همچنين ميزان توليدات محصولات خام كشاورزي از حدود‪ ۲۴‬ميليون تن در سال ‪ ۵۷‬به بيش از يكصد ميليون تن در سال ‪ ۸۶‬رسيد.

وي افزود: اكنون ‪ ۲۲‬هزار و ‪ ۵۰۰‬واحد توليدي صنايع غذايي با اشتغال ‪۶۰۳‬ هزار نفر در كشور فعال است .

وي تصريح كرد: در بين سالهاي ‪ ۸۴‬تا‪ ۸۶‬يك هزار و ‪ ۶۰۰‬واحد توليدي صنايع غذايي با اشتغالزايي ‪ ۲۰‬هزار نفر دركشور به بهره برداري رسيد.

پورنصيرخاطرنشان كرد: تاپايان سال جاري سه ميليون و ‪ ۸۰۰‬هزار تن به ظرفيت صنايع تبديلي و تكميلي داراي مجوز وزارت جهاد كشاورزي افزوده مي شود.

مديركل دفتر صنايع تبديلي و تكميلي كشاورزي گفت : اكنون در استقرار واحدهاي صنايع تبديلي و تكميلي كشور به گونه‌اي برنامه ريزي شده كه حتي الامكان اين واحدها در قطبهاي توليد مواد خام فعاليت كنند.

وي گفت : آخرين آمار دريافتي مربوط به ‪ ۹‬ماه گذشته حاكي از آن است كه ‪ ۶۰‬درصد اهداف برنامه چهارم معادل فرآوري ‪ ۳/۲‬ميليون تن مواد خام كشاورزي در كشور محقق شده كه طبق پيش بيني تا پايان امسال اهداف برنامه تحقق مي يابد.

وي افزود: براي اين ميزان فرآوري جديد يك ميليارد و‪ ۶۰۰‬ميليون ريال سرمايه‌گذاري شده كه حدود ‪ ۵۰‬درصد آن از طريق منابع بانكي تامين شده است پورنصير درخصوص وضعيت صنايع تبديلي و تكميلي در برنامه پنجم توسعه اظهار داشت : با توجه به اينكه اهداف كمي برنامه دراين بخش هنوزبه مرحله تصويب نرسيده ودرحال كارشناسي است ، بنابراين اعلام قطعي درخصوص كمي به تصويب نهايي بستگي دارد.

وي تاكيد كرد: خوشبختانه صنايع تبديلي و تكميلي مطابق مصوبه كارگروه اقتصادي منتخب دولت براي برنامه پنجم جايگاه ويژه‌اي را به خود اختصاص داده و در كارگروه ‪ ۱۱‬صنايع و معادن كميته‌اي با عنوان صنايع تبديلي و تكميلي تشكيل شده است .

وي ادامه داد: با توجه به ارتباط تنگاتنگ صنايع تبديلي با بخش كشاورزي برنامه‌هاي مرتبط باآن در كارگروه كشاورزي و امنيت غذايي هم بررسي خواهد شد.

اين مسوول ، گسترش واحدهاي صنايع تبديلي در قطب‌هاي كشاورزي با مشاركت بهره برداران جهت افزايش درآمد و بازگشت ارزش افزوده به خود آنها و توليد ‪ ۲۴‬ميليون تن محصولات فرآوري شده كشاورزي طي برنامه ، ايجادظرفيت براي بسياري از محصولات خام كشاورزي نظيرسيب زميني ، خرما ودرجه بندي مركبات انگور، پسته ، زعفران ، بسته بندي مواد پروتيني ، افزايش ظرفيت سردخانه‌ها و انبارهاي فني از اولويتهاي برنامه پنجم نام برد. #‪;۱۶۰‬ وي گفت : بازسازي و نوسازي واحدهاي موجود با اولويت واحدهاي شالي كوبي ، فرآوري وبسته بندي خرماو كشتارگاههاكه دامنه آن حداقل به يكهزارو ‪۳۰۰‬ واحد مي‌رسد از ديگر اولويتهاي برنامه پنجم است .

دوشنبه |ا| 7 |ا| بهمن |ا| 1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 182]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن