تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خداوند عزوجل کسی را که در میان جمع ، بدون ناسزاگویی شوخی کند، دوست دارد .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815337265




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تعاوني‌هاي بخش كشاورزي: فاصله بين توليدكنندگان و بازار مصرف زياد است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: تعاوني‌هاي بخش كشاورزي: فاصله بين توليدكنندگان و بازار مصرف زياد است
اقتصاد. كشاورزي. مازندران. تعاوني ها
ساري - جمعي ازاعضاي تعاوني‌ها و شركت‌هاي بخش كشاورزي در مازندران فاصله بين توليدكنندگان و بازار مصرف را زياد دانسته و معتقدند : هم اكنون به دليل اين فاصله در برخي از توليد ات محصولات كشاورزي با كاهش شديد قيمت و در نتيجه تعطيلي اتحاديه‌ها و تعاوني‌ها مواجه هسيتم.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، مديران و مسوولان شركت‌ها و اتحاديه‌هاي بخش كشاورزي كشور و استان مازندران در جلسه‌اي كه روز يكشنبه با استاندار مازندران با عنوان كميسيون توانمندسازي تعاوني‌هاي استان در ساري برگزار شد همچنين گفتند: با توجه به ظرفيت بالاي اين استان در توليد محصولات كشاورزي شاهد تعطيلي تعاوني‌ها و كاهش انگيزه توليد در بين كشاورزان هستيم.

مسعود زارع مدير عامل اتحاديه صنعت دامپروري كشور در اين جلسه به مشكلات دامداري و توليد شير و گوشت قرمز اشاره كرد و گفت: دستورالعمل مقام معظم رهبري در اجراي اصل ‪ ۴۴‬قانون اساسي مبني بر توجه به بخش خصوصي هنوز به درستي اعمال نمي‌شود.

وي با بيان اينكه مازندران با داشتن دامداري‌ها و كشتارگاه‌ها نياز به يك كارخانه توليد و بسته بندي گوشت قرمز دارد ، گفت: اين اتحاديه حاضر است براي ايجاد اين كارخانه با هدف كاهش قيمت و عرضه بهداشي گوشت قرمز همكاري كند .

وي گفت: اين كارخانه نياز به ‪ ۵۰‬ميليارد ريال سرمايه دارد كه در صورت تهيه زمين و تسهيلات اين اتحاديه آمادگي اجراي اين طرح را دارد.

وي با بيان اينكه اكنون وزارت تعاون تعاوني فراگير ملي را در اصل ‪۴۴‬ قانون اساسي مطرح كرده و مورد حمايت نيز قرار مي‌دهد ، گفت: بر اساس اين مصوبه ، وزارت تعاون به اتحاديه‌ها و شركت‌هاي تعاوني با رويكرد جديد نگاه مي‌كند.

به گزارش خبرنگار ايرنا عنايت االله تورنگ رييس سازمان سازمان جهاد كشاورزي نيز در اين جلسه از مطرح شدن اين طرح استقبال كرد و گفت: اين سازمان با پرداخت ‪ ۵۰‬درصد اين سرمايه به صورت تسهيلات آمادگي همكاري دارد.

وي در ادامه سخنانش به مشكلات كاهش قيمت محصولات كشاورزي از جمله توليدات صنعت طيور در مازندران اشاره كرد و گفت: توليد مرغ در استان در حال افزايش است اما روزانه ‪ ۳۰۰‬تا ‪ ۴۰۰‬تن مرغ با دو هزار ريال پايينتر نسبت به هزينه توليد در هر كيلوگرم عرضه مي‌شود.

تورنگ با بيان اينكه اكنون ‪ ۳۵‬درصد مرغ مصرفي تهران را مازندران تامين مي‌كند اظهار داشت: حمل روزانه مرغ زنده به تهران از ديگر مشكلات اين صنعت است.

وي با اشاره به اينكه كشارگاههاي مازندران آمادگي كامل و ظرفيت براي كشتارو بسته بندي مرغ را دارند ، گفت: به رغم تلاش‌هاي مكرر براي انجام اين طرح هنوز با مقاومت كشتارگاه‌هاي تهران در اين زمينه مواجه هستيم.

وي كاهش وزن پس از حمل مرغ زنده به تهران، ترافيك جاده‌اي به همراه خطرات آن ، مشكلات بهداشتي حمل مرغ زنده و كاهش ارزش افزوده مرغ را از مشكلات عنوان كرد و گفت: بايد به فكر صنعت طيور استان براي توليد پايدار باشيم.

به گزارش خبرنگار ايرنا محمد تقي لشكري رييس اتحاديه ماهيان سردآبي كشور نيز با انتقاد شديد ازحمايت از شكل‌گيري تعاوني‌هاي جديد گفت: چهار تعاوني پرورش ماهيان قزل آلا در محور هراز مازندران با سابقه ‪ ۱۵‬سال به دليل مشكلات توليد و كاهش قيمت ماهي اكنون تعطيل شدند ، چطور از شكل‌گيري تعاوني جديد حرف مي‌زنيد.

وي با بيان اينكه بانك كشاورزي مازندران در اين راستا از بدهكاري زياد كشاورزان و به خصوص اتحاديه‌ها و تعاوني بخش كشاورزي خبر مي‌دهد ،گفت:
برخي‌ها فقط به دنبال منفعت خودشان هستند و به نظر مي‌رسد وابستگي به تعاونيها نيز نداشته باشند.

وي به مشكلات توليد تخم چشم زده ماهي قزل آلا اشاره كرد و گفت: پارسال يك ميليارد و ‪۲۰۰‬ميليون تومان براي واردات تخم چشم زده ماهي قزل آلا هزينه شد در حالي كه با حمايت از مراكزتكثير و توليد ماهيان سردآبي نياز به واردات تخم ماهي نيست.

وي با بيان اينكه چه كساني با هدف سود جويي در صدد از بين بردن فعاليت مراكز توليد و پرورش ماهيان سردآبي هستند، گفت: طي پانزده روز اخير قيمت ماهي سردآبي به شدت كاهش يافته است.

وي گفت: در زمينه واردات تخم ماهي چشم زده و افت قيمت ماهي نامه‌اي به وزير جهاد كشاورزي نوشته ام اما هنوز جوابي دريافت نكرده و به نوعي درسازمان شيلات ايران نيز سرگردانم.

مديرعامل بانك كشاورزي مازندران نيز در اين جلسه از تمديد شدن ‪۱۲‬هزار ميليارد ريال تسهيلات كشاورزاني كه محصولات كشاورزي آنان پارسال دچار خشكسالي و سرما شدند خبر داد و گفت: اكنون سه تعاوني و اتحاديه بخش كشاورزي استان بدهي زيادي به اين بانك دارند.

محمد تقي بهشتي همچنين از بدهكاري هشت هزارو ‪ ۵۰۰‬ميليارد ريالي كشاورزان مازندران به بانك كشاورزي خبر داد و اظهار داشت: اين بانك در صورت دريافت مطالبات توان ارايه تسهيلات جديد به كشاورزران و به ويژه تعاوني‌ها را دارد.

عطا الله حسن زاده رييس اتحاديه مرغداران مازندران نيز در اين جلسه از كاهش قيمت مرغ در استان انتقاد كرد و گفت: اكنون توليدكنندگان مرغ استان توانايي صادرات را دارند.

وي با بيان اينكه در صورت هماهنگي اين استان ظرفيت صادرات يكصد تن مرغ به كشور عراق را دارد ، گفت: اكنون عقد قرارداد آن در حال نهايي شدن است وي از اداره پشتيباني امور دام استان مازندران تقدير كرد و گفت:
اكنون حدود ‪۲۵‬درصد توليد مرغ استان را اين اداره با هدف ذخيره‌سازي از مرغداران خريداري مي‌كند.

به گزارش خبرنگار ايرنا در اين جلسه مقرر شد تا مديران تعاوني‌هاي بخش كشاورزي مازندران از ظرفيت‌هاي توليد محصولات كشاورزي تعاوني‌ها و اتحاديه‌هاي مازندران بازديد كنند و به پيشنهاد استاندار مازندران جلسه اي را در آينده با ارايه راحل‌هايي در ساري برگزار كنند. ك/‪۴‬
 دوشنبه 7 بهمن 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن