تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا به تو پناه مى برم از اين كه باطل را بر حق ترجيح دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813157751




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديرعامل شركت آب و فاضلاب خراسان رضوي: منابع تامين آب كاهش يافته است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مديرعامل شركت آب و فاضلاب خراسان رضوي: منابع تامين آب كاهش يافته است
داخلي. اقتصادي. نيرو. آب.

مديرعامل شركت آب و فاضلاب خراسان رضوي گفت: آبدهي منابع تامين آب شرب شهرهاي اين استان كاهش شديدي يافته و خشكساليها نيز ادامه دارد.

مهدي جمشيدي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: اين امر از مهمترين چالشهاي پيش روي شركت آب و فاضلاب استان خراسان رضوي است.

وي بيان كرد: اين كاهش به حدي است كه سالانه بطور متوسط ‪ ۲۰‬درصد افت آبدهي در منابع صورت مي‌گيرد و عمده تلاشهاي صورت گرفته در راستاي تامين آب و صرف جبران افت آبدهي چاهها است.

او افزود: روند افت كيفي آب در برخي از شهرهاي استان در اثر افت آبهاي زيرزميني و حركت جبهه آب شور به سمت شيرين، افزايش تقاضاي بيشتر آب ناشي از افزايش جمعيت شهري و افزايش مصرف در كاربريهاي مختلف از جمله مسكوني از جمله چالشهاي ديگر شركت آب و فاضلاب خراسان رضوي است.

وي گفت: شركت آب و فاضلاب خراسان رضوي تنها حدود ‪ ۲۳‬درصد قيمت تمام شده آب را از مردم مي‌گيرد يعني در حال زيان دهي است و اين زيان، فرصتهاي زياد سرمايه‌گذاري را از بين مي‌برد كه از جايي ديگر نيز جبران نمي‌شود.

او افزود: اين در حالي است كه بيش از ‪ ۳۰‬درصد شبكه‌هاي توزيع آب شرب شهرهاي خراسان رضوي فرسوده است.

مديرعامل شركت آب و فاضلاب خراسان رضوي گفت: با اين حال در دهه فجر امسال از ‪ ۳۰‬پروژه آب و فاضلاب در شهرهاي استان بهره‌برداري مي‌شود.

وي افزود: اين پروژه‌ها با اعتباري افزون بر ‪ ۱۶۰‬ميليارد و ‪ ۸۶۳‬ميليون ريال و با هدف تامين مطلوبتر آب شهروندان و رفع برخي از مشكلات در شبكه آبرساني شهرهاي استان به بهره‌برداري مي‌رسد.

او گفت: اين پروژه‌ها شامل آبرساني، اصلاح و توسعه،احداث مخزن، ساخت تصفيه‌خانه، تجهيز چاه، ايستگاه پمپاژ و كلنگ زني مجموعه‌هاي جديد آبرساني مي‌باشد.

وي افزود: بيشتر اين پروژه‌ها در مناطق محروم و دورافتاده استان اجرا شده و سرمايه‌گذاري عمده در راستاي تامين آب شهروندان اين نواحي بوده است.

او گفت: اين طرحها همزمان با دهه فجر امسال در شهرستانهاي كاشمر، نيشابور، تربت حيدريه، خليل‌آباد، فريمان، گناباد، كلات، چناران، بردسكن، قوچان، سرخس، خواف، تايباد، فيض‌آباد، تربت جام، سبزوار و امور منطقه مشهد افتتاح خواهد شد.

وي افزود: هزينه اجرايي اين پروژه‌ها از محل اعتبارات عمراني و استاني شركت آبفا و همچنين اعتبارات خشكسالي استان تامين شده است.ك/‪۲‬
 يکشنبه 6 بهمن 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن