تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خداوند امیدوار باش، امیدی که تو را بر انجام معصیتش جرات نبخشد و از خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815355510




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استاندار قزوين:مبارزه ريشه‌اي مهم‌ترين شيوه مقابله با قاچاق است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: استاندار قزوين:مبارزه ريشه‌اي مهم‌ترين شيوه مقابله با قاچاق است
خبرگزاري فارس: استاندار قزوين گفت: مهم‌ترين راه مبارزه با قاچاق، مبارزه ريشه‌اي و آموزش‌هاي همگاني و فرهنگ‌سازي است.


به گزارش خبرگزاري فارس از قزوين به نقل از روابط عمومي استانداري قزوين،‌ سيد علي اكبر طاهايي در جلسه كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز اظهار داشت: راه مبارزه و كنترل معضلات و آسيب‌هاي اجتماعي و اقتصادي، بازگشت به قرآن است.
وي افزود: در برخورد و مبارزه با آسيب‌ها و معضلات جامعه و از جمله قاچاق كالا و ارز به جاي پرداختن و مشغول شدن به معلول‌ها و مصاديق بايد به سراغ شناسايي ريشه‌ها و عوامل اصلي و برنامه‌ريزي براي مبارزه با آنها شد.
استاندار قزوين خاطرنشان كرد: ريشه اصلي بسياري از معضلات و مشكلات جامعه اين است كه قرآن به مفهوم دقيق كلمه در متن و صحنه عملي زندگي اجتماعي حضور ندارد كه به تبع آن آسيب‌ها و نابهنجاري‌هاي متعددي را در جامعه شاهديم.
وي با تأكيد بر ضرورت آموزش اصناف براي پيشگيري از گسترش كالاهاي قاچاق و مصرف اقلام و كالاي خارجي تصريح كرد: سازمان بازرگاني بايد با مشاركت و همكاري اداره گمرك استان در زمينه برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي براي اصناف مختلف استان اقدام كند تا امكان نظارت و پيشگيري از خريد كالاهاي قاچاق و غيرقانوني براي اصناف مختلف فراهم شود.
طاهايي يادآور شد: نصب سيستم ايكس ري توسط اداره راه و ترابري براي كنترل نامحسوس قاچاق كالا و پيگيري و استقرار سازمان اموال تكميلي براي مديريت و ساماندهي سريع و به موقع كالاهاي قاچاق و كشف شده ضرورتي است كه بايد دستگاه‌هاي مربوطه در اين زمينه اقدام كنند.
در اين جلسه همچنين مديركل انتظامي و امنيتي استانداري اظهارداشت: استان قزوين در سطح كشور، پرونده قابل دفاعي در مبارزه با قاچاق كالا دارد به گونه‌اي كه در نيمه نخست سال جاري در مبارزه با قاچاق مشربات الكلي در بين استان هاي غير مرزي رتبه سوم كشوري را به خود اختصاص داد.
محمد زاجكاني‌ها افزود: براي مبارزه و كنترل قاچاق كالاها و محصولات غيرقانوني بايد شرايطي ايجاد شود كه ريسك كار غيرقانوني و قاچاق براي قاقچيان بالا و پرهزينه باشد و از طرف ديگر بايد با اطلاع‌رساني و فرهنگ‌سازي مردم را به مصرف كالاها و محصولات داخلي تشويق كنيم.
وي تأكيد كرد: البته لازمه اين امر آن است كه توليد كالاهاي داخل با كيفيت بالا و قيمت مناسبي عرضه شود تا توان رقابت با كالاهاي خارجي را داشته باشد.
مديركل انتظامي و امنيتي استانداري تصريح كرد: بايد بپذيريم كه موضوع قاچاق كالا تنها يك امر اقتصادي نيست، بلكه عوامل و انگيزه‌هاي مختلف اجتماعي، سياسي و فرهنگي در قاچاق اين دسته از كالاها دخيل هستند.
وي اضافه كرد: موقعيت خاص ترانزيتي و نزديكي به پايتخت دو عامل موثر در جدي شدن موضوع قاچاق در استان است كه همكاري و انسجام بيشتر دستگاه‌ها براي مبارزه با كالاهاي قاچاق را بيشتر يادآور مي‌شود.
دبير كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز در پايان از مبارزه و برخورد با دانه درشت‌ها، تقويت كنترل نامحسوس، شفاف‌سازي فعاليت هاي تجاري و در نهايت فرهنگ سازي و جلب رضايت شهروندان براي مصرف كالاهاي داخلي به عنوان چهار عامل موثر در پيشگيري و مبارزه با قاچاق كالاهاي غير قانوني داير كرد.
انتهاي پيام/ح20
 شنبه 5 بهمن 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن