تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداى عزّوجلّ به موسى عليه‏السلام وحى كرد: اى موسى! به زيادى ثروت شاد مشو و در هيچ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813121363




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استقلال در صدر تنها شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاين: استقلال در صدر تنها شد


ورزش > فوتبال داخلي - توقف همه صدرنشينان بخصوص بازي عجيب اصفهان كمك فراواني به تيم قلعه‌نويي كرد تا تيم او اين بار در صدر جدول تنها شود...

هيچ كس باور نمي‌كرد كه ذوب در اصفهان زمينگير شود. وقتي اسكوربرد گرانقيمت ورزشگاه آزادي نتيجه را نشان داد، كمي زمان برد تا تماشاگران آبي از شوك موقتشان بيرون آمده و نتيجه را باور كنند و به همان دليل . ذوب در زمين خودش بازي را باخته بود و اين مي‌توانست بهترين نتيجه براي آبي‌ها باشد. حالا استقلال براي آنكه ديگر خطري را از طرف اصفهاني‌ها احساس نكند، بايد بازي را به سود خودش تمام مي‌كرد. مسابقه‌اي كه چندان آسان نبود. بازي با صباي تازه اوج گرفته كه 9 بازي بود شكست نخورده بود. قلعه‌نويي پيش از بازي گفته بود اين بازي تعيين مي‌كند كه ما عيار قهرماني داريم يا نه. او براي آنكه وجه مثبت حرفش را براي تيم آبي ثابت كند فقط به برد فكر مي‌كرد. رفتار تاكتيكي استقلال در اين بازي هم نشان مي‌داد كه او به چيزي غير از برد فكر نمي‌كرده. بازي با 15 دقيقه تاخير شروع شد كه دليلش كاملا روشن بود. فيروزخان نمي‌خواست مقابل استقلال روي نيمكت بنشيند و قلعه‌نويي هم او را قسم داد كه اين كار را بكند. گويا فقط سرمربي جديد تيم بود كه مي‌توانست سرمربي قديم را به درون پيست بياورد. بعد از مدتي كوتاه خودش به سوي نيمكت حريف رفت تا همه چيز ختم به خير شود ولي كدورت‌ها همچنان پايدار بود. صادق ورمزيار كه بعد از آمدن كادر فني جديد، كينه‌اي عجيب از اين كادر به دل گرفته بود و حتي با صمد مرفاوي هم درگير شده بود نتوانست يا نخواست با قلعه‌نويي روبرو شود و به همين دليل وقتي هيات آبي به جايگاهشان برگشتند به سوي نيمكت آبي‌ها نرفت تا نشان دهد هنوز هم‌تيمي‌هاي قديم را نبخشيده است. پيروز قرباني هم كه در زمان حضور كريمي در استقلال نيمكت‌نشين شده بود به سمت نيمكت صبا نرفت تا كريمي در كنفرانس مطبوعاتي بعد از بازي بگويد نمي‌دانم چرا نيامد. شايد دلش نخواست به طرف نيمكت ما بيايد اما من به ختم پدرش رفتم و به او تسليت گفتم تا كينه‌اي بين ما نباشد.
با شروع بازي مشخص شد قلعه‌نويي روي درزهاي دفاعي حريف چقدر حساب باز كرده است.صبا كه پيش از اين بازي عنوان بهترين خط دفاعي ليگ برتر را از آن خود كرده بود در اين بازي كمي آسيب‌پذير نشان داد و در هر دو موقعيت مسلم استقلال تسليم شد تا بهترين خط حمله ليگ برتر در برابر بهترين خط دفاعي ليگ موفق نشان دهد. اين پيروزي در حالي به دست آمد كه بهترين گلزن استقلال در اين روزها روي سكوها نشسته بود. آرش برهاني كه 60 هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه آزادي او را بارها تشويق كردند، به دليل 3 اخطاره بودن نمي‌توانست در اين بازي به ميدان برود و البته اين براي او خيلي هم خوب بود چون او مي‌توانست با استراحت كامل به بازي هفته 24 مقابل آبي اهواز فكر كند.
قلعه‌نويي وقتي تيمش در هر نيمه گل زد و 2 بر صفر از صبا پيش افتاد احتياط نكرد. چون مي‌ترسيد همان اتفاقي كه در جام ملتها او را گرفتار كرد اين بار در عرصه باشگاهي همه چيز را از او بگيرد. او در تعويض‌ها هم درست عمل كرد و جباري و عليزاده را در حالي وارد زمين كرد كه در نتيجه بازي، برتر از حريف بود و به طور منطقي بايد بازي را كنترل مي‌كرد. اگرچه صبا در ادامه بازي يكي از دو گل ميزبان را پاسخ داد اما آنقدر توان نداشت كه بازي را به تساوي بكشاند تا 3 امتياز شيرين اين بازي به آبي‌هاي تهراني برسد.
برتري استقلال در آمارهاي اين بازي مشخص كرد دست سرنوشت در رقم زدن تيم پيروز اين بازي اصلا اشتباه نكرده است. استقلال با اين برد خود را از ديگر مدعيان جدا كرد. ذوب، سپاهان و پرسپوليس همه متوقف شدند يا شكست خوردند تا آبي‌ها با اين برد در صدر جدول تنها شوند.
در كنفرانس آخر بازي اتفاقات جالب، كم نبود. امير قلعه‌نويي، كريمي را الگويش در مربيگري معرفي كرد و گفت كريمي در بدترين شرايط تيم را تحويل گرفت و تيم را تا پاي فينال جام حذفي آورد. در حقيقت او استقلال را آسيايي كرد. سرمربي آبي‌ها حرف ديگري هم زد كه البته فوق‌العاده مشكوك بود: «من بايد از آقاي عزيز محمدي تشكر كنم كه برنامه‌ريزي ليگ برتر را به اين صورت دقيق درآورد‌ه‌اند.»
صحبت‌هاي قلعه‌نويي البته واكنشي متقابل را در پي نداشت و كريمي آن طور كه قلعه‌نويي گفته بود جواب نداد و تنها گفت امير از دوستان سابق من است؛ اما سرمربي قمي‌ها كه بر خلاف صحبت‌هاي پيش از بازي كه گفته بود نمي‌خواهد مقابل استقلال قرار بگيرد، در جريان بازي حسابي بر سر بازيكنان خودي و غير خودي داد زده بود، در اين كنفرانس هر چه تير در تركش داشت نثار احمد صالحي داور بازي و همين طور بازيكنانش كرد و گفت داور آنقدر بد كار كرد كه فكر نمي‌كنم داور داربي ايراني باشد. بازيكنان من هم آنقدر بد بازي كردند كه نمي‌دانم به چه كسي بايد شكايت كنم. از مهاجمان تيم و فريدون فضلي كه مرا مجبور كرد تعويضش كنم تا دروازه بان تيم كه يك ساعت دستش را روي توپ گذاشته بود و دور توپ مي‌چرخيد و آخر هم باعث شد يكي از بي‌ريخت‌ترين گل‌هاي ليگ برتر ثبت شود!

Print چاپ مطلب
 جمعه 4 بهمن 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاين]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن