تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه ويژگى است كه در هر كس يافت شود، ويژگى هاى ايمان كامل مى گردد: آن كه وقتى خشنود گر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805455959




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برگزاري سومين كنگره عاشورا پژوهي در قم


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: برگزاري سومين كنگره عاشورا پژوهي در قم
قم - خبرگزاري مهر: سومين كنگره عاشورا پژوهي در با حضور انديشمندان و متفكران صبح پنج شنبه در مدرسه عالي دارالشفا قم برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر در قم، حجت الاسلام غلامرضا ناظمي پيش از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به هدف از برگزاري اين همايش گفت: استفاده بهينه از موقوفات مرتبط با محرم و صفر در راستاي تبيين نهضت حسيني، شناساندن آموزه‌هاي جاودانه كربلا به نسل جوان، معرفي انقلاب اسلامي به عنوان مصداق بارز عاشورايي تمام عيار نهضت از جمله اين اهداف است.

وي اظهار داشت: معرفي چهره‌هاي انقلابي و عاشورايي به عنوان منتظران واقعي، تبيين جايگاه انقلاب اسلامي در زمان غيبت حضرت ولي‌عصر (عج) ‌و مبارزه با هجمه‌هاي فرهنگي و تبليغي دشمن با معرفي الگوهاي ارزشمند عاشورا در حيات اجتماعي از ديگر اهداف برگزاري دومين كنگره عاشورا پژوهي خواهد بود.

حجت الاسلام ناظمي به مقالات ارسال شده به دبيرخانه كنگره اشاره كرد و گفت: با توجه به اينكه اين كنگره به صورت پژوهشي برگزار مي‌شود دبيرخانه‌اي جهت فراخوان مقاله در اداره كل تشكيل شد و با بيش از 20 موضوع با محوريت فرصت‌ها و آسيب‌ها به جمع آوري مقالات پرداخت.

وي افزود: تاكنون در حدود 50 مقاله به دبيرخانه سومين كنگره عاشورا پژوهي ارسال شده است كه بيشترين مقاله‌هاي ارسالي از استان قم و مابقي آن‌ها از استان‌هاي اردبيل، خراسان رضوي، تهران، كرمانشاه، خوزستان، همدان، گلستان، آذربايجان غربي و... مي‌باشد.

مدير كل اوقاف و امور خيريه استان قم به موضوعات فراخوان مقاله اشاره كرد و ادامه داد: در بخش فرصت‌ها، تحكيم ولايت باوري با ارائه تصوير صحيحي از غايت عاشورا، كيفيت تبيين حماسه به منظور جمع بين شور و شعور، ارائه گونه ها و شيوه هاي صحيح عزاداري، كيفيت و راهكارهاي بهره مندي از حماسه عاشورا پس از انقلاب، كيفيت و راهكارهاي بهره رساني و صدور پيام عاشورا به جهانيان، مقاومت و پايداري در نهضت عاشورا و درسهاي آن براي جوامع اسلامي، راههاي تقويت برائت و نفرت از ظلم و استبداد جهاني با ذكر مصائب سيد الشهدا( ع)، بررسي نقش زنان در تداوم نهضت حسيني، درس هاي عاشورا براي تحكيم خانواده و حفاظت از اصول و ارزش هاي آن، تبيين عدالت خواهي به عنوان عامل ماندگاري امواج نهضت كربلا تا عصر حاضر، تاثير آموزه هاي قيام حسيني در تربيت اسلامي و دين گرايي نسل جوان و تبيين خدمت رساني حقيقي به جامعه اسلامي بر اساس آموزه هاي عاشورايي از جمله موضوعات فراخوان مي باشد.

وي افزود: در بخش آسيب ها نيز، ديدگاه هاي حضرت امام خميني و مقام معظم رهبري در مورد آسيبهاي موجود در مراسم فعلي عزاداري، تنزل غايت عزاداري و گزارش حماسه عاشورا به شور و احساس، كژي و كاستي در گونه هاي عزاداري و ذكر مصائب، خرافات و چگونگي رسوخ آن ها در گزارشهاي نهضت عاشورا، علل و عوامل سياسي پيدايش آسيب هاي شكلي و محتوايي در گزارش از نهضت عاشورا، ناتواني و ناآشنايي برخي از ناقلان حماسه اعم از مداحان و گويندگان و بررسي آسيبهاي تربيتي مراسم فعلي عزاداري و نگاه يك جانبه و تك بعدي به حماسه عاشورا از جمله موضوعات مقالات است.

مدير كل اوقاف و امور خيريه استان قم گفت: سومين كنگره عاشورا پژوهي ساعت 9 صبح روز پنج‌شنبه در سالن اجتماعات مدرسه عالي دارالشفا با حضور انديشمندان و متفكران برگزار خواهد شد.
 سه شنبه 1 بهمن 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن