تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هرگاه سخن گويد ياد (خدا) مى كند و منافق هرگاه سخن گويد بيهوده گويى مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815564615




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كاهش استقبال از خدمات آي تي در سال 2009/ ماهواره هاي چيني جهان رابه تسخير خود در مي آورند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: كاهش استقبال از خدمات آي تي در سال 2009/ ماهواره هاي چيني جهان رابه تسخير خود در مي آورند
بنابر اعلام يك موسسه تحقيقاتي آمريكايي خريد محصولات آي تي و استفاده از خدمات آن در سال 2009 كاهش خواهد داشت و شركت فن اوري و علوم هوافضاي چين اعلام كرد ماهواره هاي بيدو اين كشور تا سال 2015 سراسر جهان را تحت پوشش خود قرار خواهند داد.


به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري شينهوا موسسه تحقيقاتي فورستر آمريكا گزارش داد پس از شش سال رشد بي وقفه در حوزه آي تي و استقبال شركت هاي براي هزينه كردن در اين حوزه صرف هزينه درآمد آي تي طي سالجاري 2009 نسبت به سال گذشته سه درصد كاهش خواهد داشت.

بنابراين گزارش فوستر پيش بيني كرد شركت ها و سازمانهاي دولتي تقريبا 66/1 تريليون دلار در سال 2009 براي آي تي هزينه كنند كه اين رقم نسبت به سال گذ شته سه درصد كاهش را نشان مي دهد و از سال 2002 به بعد اول ين باري است كه اين كاهش اتفاق مي افتد.

استقبال از آي تي در سال 2002 با كاهش شش درصدي مواجه شد ولي پس از آن رشد بي وقفه اي داشت به طوري كه در سال گذشته هزينه جهت استفاده از آي تي و خدمات آن هشت درصد افزايش داشت.

كارشناسان فورستر معتقدند ركود اقتصادي در آمريكا و ديگر كشورهاي صنعتي عامل اصلي پيش بيني كاهش هزنيه در امور آي تي است.

بنابراين گزارش اين ركورد تا نيمه دوم سال 2009 ادامه داشته و اوضاع بازار جهاني آي تي تا سال آينده بهبود نخواهد يافت.

**** ماهواره هاي چيني جهان را به تسخير خود در مي اورند

شركت فن آوري و علوم هوافضاي چين اعلامكرد ماهواره هاي بيدو اين كشور امسال وارد شبكه اطلاعاتي خواهند شد و تا سال 2015 سراسرجهان را تحت پوشش خود قرار خواهند داد.

بنابراين گزارش اين شركت طي سالجاري و سال آينده ده ماهواره هدايتي را وارد ناوگان اطلاعاتي خواهد كرد و تا سال 2015 سيستم هدايتي و مكان يابي خود را تكميل خواهد كرد.

اين سيستم از 30 ماهواره تشكيل خواهد شد و سيستم مكان يابي و هدايت ماهواره اي در امور زيرساختي مهم درفضا است.

آنها در اين سيستم ماهواره اي جديد، امور هدايتي و مكان يابي سنتي را با سيستم مكان يابي راديويي تركيب مي كنند و يك ايستگاه هدايتي راديويي را در فضا مستقر مي كنند.

در حال حاضر تمام تجهيزات مكان يابي و هدايتي چين متكي بر سيستم هاي جي پي اس و يو اس است. با استقرار سيستم بيدو چين نيازي به سيستم هاي ماهواره اي خارجي نخواهد داشت و در نتيجه با افزايش صنايع هاي تك (فن آوري برتر) كمك بسياري به رشد اقتصادي اين كشور خواهد شد.
 سه شنبه 1 بهمن 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن