تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به نفع ت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815664774




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير امور خارجه : پيروزي غزه بزرگتر از پيروزي جنگ 33 روزه لبنان بود


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: وزير امور خارجه : پيروزي غزه بزرگتر از پيروزي جنگ 33 روزه لبنان بود
وزير امور خارجه ، پيروزي مردم و مقاومت غزه را به علت شرايط آن بزرگتر از پيروزي در جنگ 33 روزه لبنان دانست .
به گزارش شبكه خبر ، منوچهر متكي در برنامه گفتگوي ويژه خبري شبكه دو سيما از جمله اهداف رژيم صهيونيستي را در حمله به غزه ، تضعيف و از بين بردن قدرت حماس دانست و افزود : گمان آنها اين بود كه در مدت يك هفته به هدف هاي خود خواهند رسيد اما امروز خود به نادرست بودن محاسباتشان درباره امكانات نظامي و مقاومت حماس اذعان دارند .

وزير امور خارجه با تاكيد بر اين كه صهيونيست ها به هيچ يك از اهداف خود نرسيدند تصريح كرد : آنها مي توانند جنايات خود را در شهادت بيش از 1310 تن و مجروح كردن بيش از پنج هزار نفر پيروزي خود اعلام كنند اما هيچ كس اين اعمال را پيروزي به شمار نمي آورد .

وي اقدام رژيم صهيونيستي را در اعلام آتش بس يك جانبه پذيرش شكست خود دانست و افزود : پذيرش اين شكست ها ، فرو ريزي اسطوره شكست ناپذيري رژيم صهيونيستي را به ويژه در چهل سال گذشته نه از طريق يك ارتش كلاسيك بلكه از طريق نيروي هاي مقاومت موجب شد .

وزير امور خارجه ، تولد خاورميانه جديد را در پي پيروزي حماس نويد داد و تصريح كرد : خاورميانه جوان پيرو حق و حقيقت و داراي ويژگي مقاومت منجر به غلبه است و رهبراني در آن انتخاب خواهند شد كه بر مردم تكيه دارند .

متكي يكي از ويژگي هاي انقلاب اسلامي را الهام بخش بودن آن دانست و افزود : اين ويژگي آشنايي مردم نه فقط در خاورميانه بلكه در اقصي نقاط جهان از جمله آمريكاي لاتين را با حرف هاي انقلاب و نزديكي با آن موجب شد . وي اين ويژگي را ناشي از جوشندگي انقلاب اسلامي بدون دخالت در ديگر كشورها دانست و افزود : اين در حالي است كه رژيم صهيونيستي هر سال از سال قبل افت جايگاه بيشتري پيدا مي كند .

وزير امور خارجه پي گيري تشكيل جلسه شوراي امنيت را نخستين اقدام وزارت امور خارجه در موضوع غزه دانست و گفت : پي گيري تشكيل مجمع عمومي سازمان ملل و فعال سازي سازمان كنفرانس اسلامي و تشويق كشورهاي عرب در تشكيل اجلاس دوحه با حضور كشورهاي مختلف كه در آن تجديدنظر در روابط با رژيم صهيونيستي پي گيري و جنايات اين رژيم محكوم شد از ديگر اقدامات وزارت امور خارجه در موضوع غزه بود .

وزير امور خارجه درباره نظر برخي كشورها در دادن كمك هاي خود به مردم غزه از طريق حكومت خودگردان فلسطين گفت : محمود عباس از نظر قانوني ديگر رئيس حكومت خودگردان نيست و بايد دوباره فرآيند انتخاب طي شود و مشكل ديگر هم اين است كسي مطمئن نيست كمك هاي داده شده به غزه برسد .

متكي با اشاره به تخريب بيش از سه هزار منزل مسكوني و 67 مدرسه از جمله 36 مدرسه سازمان ملل و 23 مسجد افزود : كمك ها بايد به دست كساني برسدكه نشان داده اند قادر به كنترل غزه هستند و اين كار را هم آغاز كرده اند .

وزير امور خارجه در بخش ديگري از مصاحبه خود با برنامه كفتگوي ويژه خبري شبكه دو سيما ملاك بررسي و ارزيابي رئيس جمهور جديد آمريكا را عملكرد وي دانست . متكي در آستانه مراسم تحليف رئيس جمهور جديد آمريكا به سكوت اوباما درباره وقايع غزه اشاره كرد و گفت : سكوت وي مي تواند گوياي خيلي چيزها باشد و شايد تازه ترين تحليل ها اين باشد كه اصل ماجرا صحنه سازي بود كه آخرين ابعاد چهره كريه دولت بوش به نمايش گذاشته شود و با آمدن اوباما گفته شود كه بوش به وضع آمريكا در هشت سال گذشته لطمه زده است . وزير امور خارجه با توصيه به اوباما براي شناختن مردم درباره آينده روابط ايران و آمريكا گفت : آمريكايي ها در 30 سال گذشته جفاي بزرگي را به ملت ايران روا داشته اند و آنچه ما در اين مدت از آنها مي شناسيم مسئله و مشكل سازي بوده است .

متكي افزود : اگر آنها گذشته ها را جبران كنند راه درستي در پيش بگيرند ، خوي دشمني و هژموني را كنار بگذارند و سياست هاي غلط را نفي كنند ما با كسي دشمني نداريم اما واقعيت ها مي گويند كه ما نبايد خوشبين باشيم .
 سه شنبه 1 بهمن 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 145]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن