تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هر كس فكرش به جايى نرسد و راه تدبير بر او بسته شود، كليدش مداراست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815231340




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مقام انتظامي كهگيلويه وبويراحمد:باخطاهاي سهوي مطبوعات مدارامي كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مقام انتظامي كهگيلويه وبويراحمد:باخطاهاي سهوي مطبوعات مدارامي كنيم
اجتماعي. انتظامي. قتل
معاون اجتماعي و ارشاد نيروي انتظامي كهگيلويه و بويراحمد با اشاره به انتشار خودسرانه خبر كذب تجاوز به برخي كودكان شهر دهدشت گفت: بهتر است در مقابل خطاهاي سهوي كه ازطرف برخي مطبوعات و رسانه‌هاي استاني سر مي زند مداراو سعي كنيم با زبان منطق و استدلال مشكلات را رفع كنيم.

به گزارش ايرنا سرهنگ علي فاطمي دوشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به رويه اصولي نيروي انتظامي در زمينه توجه به موضوعات فرهنگي به جاي برخوردهاي تحكمي با افراد جامعه افزود: اين نيرو به هيچ وجه با برخوردهاي سركوبگرانه با رسانه‌ها و مطبوعات و به تعطيلي كشاندن آنها موافق نيست بلكه تعامل و امر به معروف و نهي از منكر را در مجموعه روابط خود با بخش هاي مختلف سرلوحه كار خود قرار مي‌دهد.

وي با اشاره به برخي حوادث رخ داده در هفته‌هاي اخير به ويژه در مركز استان كهگيلويه و بويراحمد، خواستار هوشياري بيشتر مردم براي جلوگيري از وقوع حوادثي از اين قبيل شد.

فاطمي بيان كرد: برخي از مجرمان سابقه دار با طرح نقشه از پيش تعيين شده در زندان و تشكيل يك باند سرقت مسلحانه ، اقدام به فريب يكي از شهروندان ياسوجي كه راننده آژانس بود،كردند و پس از به قتل رساندن و نيزسرقت اتومبيل پژو اين فرد، اقدامات مجرمانه خود را شروع كردند.

وي اظهار داشت: اين افراد پس از وقوع قتل و تعويض پلاك خودرو با پلاك سرقتي از خودرو ديگر به شهرهاي ديگر اين استان متواري شدند كه پس از اقدامات شبانه روزي امنيتي و اطلاعاتي در بخش‌هاي مختلف پليس اين استان يكي از متهمين در كمتر از ‪ ۲۴‬ساعت از زمان وقوع قتل دستگير شد و ديگر متهمان نيز پس از‪ ۷۲‬ساعت به دام ماموران نيروي انتظامي افتادند.

فاطمي گفت: كساني كه دست به اين جنايت زده‌اند داراي محكوميت‌هاي مختلفي به اتهام سرقت به عنف، سرقت معمولي، ضرب و جرح و نيز ايجاد مزاحمت براي مردم بوده‌اند و پرونده شش متهم اين پرونده تشكيل شده و تحقيق براي روشن تر شدن زواياي اين موضوع همچنان ادامه دارد.

وي با توصيه به همشهريان از جمله رانندگان تاكسي و آژانس‌ها تا اينكه مراقب پيشنهادهاي وسوسه انگيز برخي افراد به ويژه به خارج از محيط شهر باشند ابراز داشت: رانندگان آژانس‌ها موظف هستند مسافران خود را از دفتر آژانس و با اطلاع آنها تحويل بگيرند و از اقدامات خودسرانه در اين زمينه بپرهيزند.

به گزارش ايرنا معاون اجتماعي و ارشاد نيروي انتظامي كهگيلويه و بويراحمد گفت: در سال جاري ‪ ۲۰‬فقره قتل عمد در كهگيلويه و بويراحمد رخ داده است كه تمام قاتلين غير از يك مورد كه شناسايي شده و متواري است شناسايي و دستگير شده اند.

فاطمي افزود: ايجاد امنيت اجتماعي و اخلاقي اگرچه از وظايف نيروي انتظامي است ولي برقراري امنيت همه جانبه جز با همكاري همه اقشار جامعه امكان پذير نيست.

وي بيان كرد: رسانه‌ها و مطبوعات در اين زمينه نقش مهم و اساسي برعهده دارند و اين قشر از جامعه با عمق تاثير خود بر اقشار مختلف جامعه مي توانند تحول چشمگيري در اين زمينه ايجاد كنند.

فاطمي اظهار داشت: در صورتي كه اصحاب رسانه به درستي به وظايف خود عمل كنند بخش عظيمي از ناهنجاري‌هاي اجتماعي و فرهنگ‌هاي غلط در جامعه محو خواهد شد.

وي عنوان كرد: اصحاب رسانه مي‌توانند با فرهنگ‌سازي و ترويج آداب صحيح در جامعه نسل‌هاي آينده را در زمينه رفع مشكلات اجتماعي و نيزتشخيص هنجارها از ناهنجاري‌ها ياري كنند.

فاطمي با اشاره به اينكه انسان به صورت فطري تابع هنجارهاي مطلوب است ابراز داشت: با كمي سعه صدر و دلسوزي مي‌توان روح انسان‌ها را از آسيب هاي اجتماعي و ناهنجاري‌هايي كه جوامع ما را تهديد مي‌كنند دور كرد و آنها را در راه توسعه و پيشرفت به كار گرفت.

وي افزود: اگرچه نيروي انتظامي به فرهنگ‌سازي براي اصلاح مطلوب تر جامعه توجه ويژه دارد ولي تمام توان خود را براي برخورد با هنجارشكنان و كساني كه نظم عمومي را در جامعه بر هم مي‌زنند به كار خواهد بست.ك/‪۲‬ ‪۶۷۵/ ۷۵۳۵/۵۶۳‬
 دوشنبه 30 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن