تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):اى آن كه يادش مايه شرافت و بزرگى ياد كنندگان است و اى آن كه سپاسگزاريش موجب دست يافت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803297357




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ممنوعيت عرضه ميوه وارداتي ميادين/ ميوه داخلي ديگر در انبار گند نمي‌زند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ممنوعيت عرضه ميوه وارداتي ميادين/ ميوه داخلي ديگر در انبار گند نمي‌زند
اجتماعي. شهرداري. ميوه
روند افزايشي عرضه ميوه‌هاي وارداتي در پايتخت موجب برخي نارضايتي ها ميان توليدكنندگان داخلي محصولات كشاورزي شده و خساراتي را براي آنها در پي داشته است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهري ايرنا، اين روزها بخش زيادي از محصولات مغازه ها و ميادين ميوه را مركبات وارداتي چون پرتقال، نارنگي، گرييپ فروت، ليمو شيرين و ديگر محصولات باغي چون گلابي تشكيل مي‌دهد كه گلايه‌هايي را نزد توليدكنندگان داخلي به دنبال داشته است.

گروهي از اين توليدكنندكان در تماس با حوزه شهري ايرنا و ارسال طوماري خواستار كاهش عرضه محصولات كشاورزي وارداتي به خصوص در ميادين ميوه و تره بار شهرداري تهران شده‌اند تا به نوعي از زيان‌هاي آنها در انبار محصولاتشان كاسته شود.

اين توليدكنندگان كه عمدتا از مناطق شمالي كشور هستند در نامه‌اي به رييس سازمان ميادين ميوه و تره بار شهرداري تهران در مورد غير قابل تحمل بودن زندگي و فشار مضاعف مشكلات اقتصادي باغداران منطقه شمال و بخصوص باغداران ناحيه تنكابن پس از مشكل براي فروش ميوه‌ها اشاره و تصريح كرده اند: اگر اين مشكل حل نشود به زودي و در آينده‌اي نه چندان دور به نابودي قطب اقتصادي منطقه و نابساماني اوضاع و از بين رفتن عرصه اشتغال جوانان و خارج شدن محيط توليدي باغداري و كشاورزي و در نهايت منجر به مصرفي نمودن جامعه و وارد آمدن خسارات و لطمات غير قابل جبران به مقوله توليد و باغداري منطقه مي‌شود.

در اين طومار تاكيد شده است: آفت واردات ميوه كه در شرايط فعلي كشور ضرورت ندارد و مشكلي از مشكلات جامعه را نه تنها درمان نكرده، بلكه آسيب فراواني به اقتصاد منطقه و به خاك سياه نشاندن ملتي فقير و كم درآمد و ناتوان را كه نه تنها منبع درآمد و اشتغالشان باغداري و توليد انواع مختلف ميوه مركبات است را به دنبال دارد.

در ادامه اين نامه آمده است: با توجه به ديدگاه‌هاي مختلف كه بر جريان هاي اصلي حاكميت وجود دارد و هدف همه سازندگي و رفع مشكلات اقتصادي و ايجاد فضايي كار و اشتغال جوانان است و با توجه به حمايت‌هاي همه جانبه كليه اقشار و حاكم و نظريات همگاني كه سعي در به وجود آمدن فضايي اشتغالزا و خودكفايي مملكت حكايت دارد حمايت از قشر باغدار كشور لازم است اما متاسفانه بر خلاف تمامي اين نظريات و ايده‌ها دستهايي از آستين بيرون آمده و با به راه انداختن مقوله واردات كه نتيجه‌اي جز نابودي توليدات باغداري و از بين بردن فضاي اشتغال جوانان و نهايتا نارضايتي عمومي را به دنبال نداشته و نخواهد داشت.

در اين نامه تاكيد شده كه با توجه به اين كه هم از نظر كميت و هم از نظر كيفيت مركبات شمال ايران رقيب چنداني در بين ممالك توليدكننده ندارد متاسفانه با واردات بي‌رويه و ضد باغداري كه نمي‌دانيم علتش چيست و چرا چنين تصميماتي گرفته مي‌شود، اقدام به واردات چنين كالايي از خارج به داخل مملكت گشته و زندگي هزاران نفر را از دچار فلاكت و بدبختي كرده اند، از سوي ديگر توليدات مركبات شمال گذشته از آن كه قيمت منصفانه‌اي نداشته و حمايتي از جانب دولتمردان به توليدكنندگان وجود ندارد باز هم مردم را راضي نگهداشته و زندگي پر از مشكلات خود را به پيش مي‌برد.

اين مسائل همگي دست به دست هم داده تا توليدكنندگان محصولات كشاورزي بيش از پيش نسبت به روي دست ماندن محصولاتشان اعتراض داشته و در حمايت از اين قشر از جامه ميادين ميوه و تره بار شهرداري تهران عرضه مركبات وارداتي از جمله پرتقال را ممنوع كرده تا به نوعي حمايت از محصولات و توليدكنندگان داخلي شود.

سيد محمد مهدي روحاني در اين‌باره در گفت وگو با خبرنگار حوزه شهري ايرنا تاكيد كرد: براي حمايت از توليدكنندگان داخلي ناچار به ممنوع كردن عرضه محصولات وارداتي شده‌ايم كه مشابه خارجي داشته و به توليدكنندگان داخلي ضربه مي‌زند.

وي با بيان اينكه ممنوعيت عرضه ميوه‌هاي وارداتي در ميادين فعلا فقط در مورد پرتقال است افزود: پس از اظهار نگراني باغداران شمال كشور و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در مورد عرضه ميوه‌هاي وارداتي و صدمه به محصولات و مركبات داخلي تصميم به ممنوعيت عرضه ميوه‌هاي وارداتي تا اطلاع ثانوي گرفته شد.

وي افزود: اين دستور به همه ميادين ميوه و تره بار شهر تهران ابلاغ شده است، اما تنها در مورد پرتقال كه در فصل برداشت آن قرار داريم اعمال مي شود.

به گفته روحاني، عمده ميوه‌هاي وارداتي نيز پرتقال است كه به اين ترتيب با ممنوعيت عرضه آن در ميادين، ميوه‌ها و مركبات داخلي عرضه خواهد شد.

سخنگوي سازمان ميادين ميوه و تره بار تهران تصريح كرد: نارگيل، موز و برخي ميوه‌هاي ديگر كه توليد داخلي آن صفر و يا بسيار محدود است، جزو ميوه‌هاي وارداتي عرضه شده در ميادين ميوه و تره بار است.

وي با بيان اينكه در شرايطي كه مركبات توليد شده توسط كشاورزان داخلي بازار چنداني در سطح شهر ندارد نيازي به عرضه مركبات وارداتي در ميادين ميوه نيست تاكيد كرد: از امروز عرضه پرتقال‌هاي وارداتي در ميادين ميوه و تره بار شهر تهران ممنوع شده و به تدريج عرضه ساير مركبات وارداتي كه مشابه داخلي انها به وفور در بازار وجود دارد، متوقف خواهد شد.

وي با تاكيد بر اينكه به دليل توليد بالاي مركبات در داخل و اشباع شدن شدن بازار از توليدات داخلي، ديگر نيازي به عرضه مركبات خارجي نيست تصريح كرد: عمده مركبات وارداتي كه اكنون در بازارها عرضه مي‌شوند سال گذشته توسط تجار از كشورهايي نظير تركيه، مصر و سوريه خريداري شده و حدود ‪۱۰‬ ماه در سردخانه‌ها نگهداري شده‌اند كه با وجود ظاهري مناسب، ارزش غذايي خود را نيز از دست داده كه اين مسئله هم به اتخاذ اين تصميم در ميادين شهرداري تهران منجر شد.

اين تصميم به همراه پيشنهاد برخي نمايندگان براي ممنوع كردن واردات ميوه خوشحالي گروهي از توليدكنندگان داخلي را در پي داشت با استقبال وزير جهاد كشاورزي نيز مواجه شد و وي در مصاحبه‌اي تصريح كرد كه واردات ميوه كاملا قانوني است اما اين وزارت خانه از اينكه مجلس قانوني تصويب كند كه جلوي واردات ميوه را بگيرد استقبال مي‌كند. ، محمدرضا اسكندري اظهار داشت: هم اكنون بر اساس قانون برنامه چهارم، هيچ قيد و شرطي براي ممنوعيت واردات محصولات كشاورزي وجود ندارد.

وي افزود: قانون اجازه واردات محصولات كشاورزي را داده و نمي‌شود جلوي آن را گرفت و ما از اينكه مجلس قانوني به تصويب برساند كه جلوي واردات را بگيرد، استقبال مي‌كنيم.

بر اساس اعلام بسياري از توليدكنندگان و شواهد موجود در بازار سيب و پرتقال توليدي كشور در سال جاري بسياري فراتر از حد نياز بوده كه كاهش و ممنوعيت واردات ميوه و زمينه‌سازي براي عرضه توليدات توليدكنندگان داخلي تاثير بسزايي در كاهش خسارات كشاورزان خواهد داشت.
 دوشنبه 30 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن