تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسا روزه‏دارى كه از روزه‏اش جز گرسنگى و تشنگى بهره‏اى ندارد و چه بسا شب زنده‏دارى كه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815081947




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يزدي: نظرشخصي ام منع عبور از احمدي نژاد است


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاين: يزدي: نظرشخصي ام منع عبور از احمدي نژاد است


سياست > احزاب و تشكل ها - آيت‌الله محمد يزدي در كسوت 2 رياست فعاليت حوزه هاي علميه را در جنگ 22روزه رژيم صهيونيستي عليه مردم غزه تشريح كرد.

دومين نشست خبري آيت‌الله يزدي به عنوان رئيس جامعه‌ مدرسين و رئيس شوراي عالي حوزه‌ علميه قم در سال جاري در حالي كه برگزار كنندگان از خبرنگاران خواستند سوالاتشان در ارتباط با مسائل غزه باشد اما باز هم خالي از موضوعات سياسي داخلي نبود؛ هر چند كه يزدي اين اظهار نظرها را نظر شخصي اش اعلام كرد اما بنا به گفته مجري نشست خبري رئيس جامعه‌ مدرسين « اگر آيت‌الله يزدي مناسب ديدند ان‌شاءالله در يك وقت ديگر به سوالات سياسي و انتخاباتي خبرنگاران پاسخ خواهند داد.»

آيت‌الله يزدي كه نتوانست خبرنگاران را بدون پاسخ دادن به سئولات سياسي شان بدرقه كند در حاشيه‌ نشست مطبوعاتي خود با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاري فرانسه، مبني بر اين كه آيا روحانيت قم از آقاي احمدي‌نژاد در انتخابات آتي حمايت خواهد كرد يا نه؟ گفت:‌ درباره مساله‌ انتخابات بايد جداگانه بحث كرد، ولي در شرايط فعلي من هيچ مجوزي براي عبور از ايشان نمي‌بينم.

وي با بيان اين‌كه «من نظر خود را در اين ارتباط عرض كردم» اظهاركرد: جامعه‌ مدرسين تازه وارد بحث انتخابات شده، در اين ارتباط در حال بحث و بررسي است و بعد از اين‌كه به نتيجه رسيد اين موضوع را اعلام مي‌كند.

يزدي گفت:‌ علي‌القاعده جامعه‌ مدرسين در انتخابات با جامعتين( جامعه روحانيت) هماهنگ عمل خواهد كرد.

رئيس شوراي عالي حوزه‌ علميه قم كه در محل دفتر جامعه مدرسين در قم سخن مي‌گفت، درباره تعامل دولت احمدي‌نژاد با روحانيت گفت: خوشبختانه روابط دولت با روحانيت روابط بسيار گرم و خوبي است و من در تاريخ نظام جمهوري اسلامي ايران هيچ دولتي را نمي‌شناسم كه به اندازه دولت آقاي احمدي‌نژاد با روحانيت ، حوزه ، جامعه مدرسين ، ‌مراكز روحاني ، ‌مساجد و شوراي عالي حوزه و ديگر شئون روحانيت به اين گرمي ارتباط برقرار كرده باشد؛ البته نمي‌گويم دولت‌هاي ديگر ارتباط نداشتند ولي ارتباط اين دولت بسيار گرم است و در حد توان همكاري و كمك با روحانيت داشته و دارد.

وي البته در پاسخ به سوال خبرنگار ديگري مبني بر اين‌كه گفته مي‌شود برخي روحانيون قم همچنان از آقاي احمدي‌نژاد به خاطر صحبت‌هاي آقاي مشايي گله‌مند هستند اظهار داشت:«اين يك بحث جدا و ديگري است و هيچ كس كامل كامل نيست و هيچ كس هم ناقص كامل نيست.»

رييس شوراي عالي و رييس جامعه‌ مدرسين حوزه علميه قم، صبح دوشنبه در نشستي مطبوعاتي كه در دفتر اين جامعه‌ در قم برگزار شد، در تشريح اهداف برگزاري چنين جلسه‌اي با حضور خبرنگاران داخلي و خارجي پرداخت و افزود: اقدامات حوزه ، روحانيت و مراجع و مواضع آن‌ها در ارتباط با مسائل غزه آن‌چنان كه شايسته و بايسته بود، انعكاس پيدا نكرد. وي با اشاره به جنايت‌هاي رژيم صهيونيستي در غزه و مقاومت مردم غزه در برابر اين رژيم، اظهار كرد: ماهيت اين جنگ، ‌جنگ كفر و اسلام است نه جنگ يك دولت با يك دولت ديگر. در شكل ظاهري شايد دو دولت باشند اما روح و ماهيت اين جنگ، ‌جنگ كفر و اسلام است.

يزدي تصريح كرد:‌ اين پيروزي شايد در شكل ظاهري يك پيروزي نظامي است ولي بايد دانست اين پيروزي يك پيروزي فرهنگي و سياسي و پيروزي مقاومت مردم غزه است؛ چنان كه اكنون دشمنان و خود رژيم صهيونيستي به پيروزي مردم غزه اعتراف دارند. وي هم‌چنين گفت: رژيم صهيونيستي در اين حملات به قدري وقيحانه و وحشيانه عمل كرد كه مردم دنيا با مكتب‌ها و نگاه‌هاي مختلف تظاهرات و به اين اقدامات وحشيانه اعتراض و اعلام كردند اين برخوردهاي وحشيانه غيرقابل تحمل است.

يزدي با بيان اين‌كه در اين جنگ اسلام پيروز شد، اظهاركرد: ديديم كه دشمن ناچار به اعلام آتش‌بس يك‌جانبه شد كه البته اين آتش‌بس يك‌جانبه نتيجه‌اي ندارد و همان‌طور كه مسوولان حماس و مقاومت گفتند رژيم صهيونيستي بايد سربازان خود را از غزه بيرون آورد و در واقع غزه را ترك و گذرگاه‌ها را باز كند، هم‌چنين جنايتكاران محاكمه شوند. وي ادامه داد: اين يك پيروزي به ظاهر نظامي است ولي در واقع شاهد يك پيروزي سياسي بوديم و از نظر حوزه اين يك پيروزي فرهنگي است.

اقدامات مراجع ، طلاب و حوزويان انعكاس نيافت
رئيس جامعه مدرسين هم‌چنين با بيان اين‌كه در انعكاس اقدامات مراجع ، طلاب محترم،‌ اقشار مختلف حوزه و مدرسين حوزه در ارتباط با غزه اقدامات چنداني صورت نگرفت و انعكاس‌ها ضعيف بود، افزود: شايد دليل آن تراكم كارها و اخبار بوده است.

وي در ادامه به تشريح برخي اقدامات حوزه ، طلاب، مراجع تقليد و مدرسين حوزه و جامعه‌ مدرسين در ارتباط با حوادث غزه پرداخت و گفت: ما در روزهاي اول حمله صهيونيست‌ها به غزه شاهد يك تجمع نسبتا عظيم و قابل توجه در مدرسه فيضيه در محكوميت اين جنايت‌ها بوديم و سخنرانان خوبي در اين جلسه سخنراني كردند. تعطيلي درس حوزه‌ها و فتواهايي كه مراجع در ارتباط با مسائل غزه دادند نيز بسيار مناسب و قابل تحسين بود. يزدي گفت: مراجع به استفتائات در اين زمينه پاسخ دادند و بر لزوم اخراج سفراي صهيونيستي از كشورهاي اسلامي و تحريم كالاهاي صهيونيستي از سوي مسلمانان تاكيد كردند.

يزدي هم‌چنين با بيان اين‌كه دشمنان اسلام هميشه سعي كرده‌اند در جهان اسلام بين مسلمانان بحث شيعه و سني را مطرح و با اين ترفند اختلاف ايجاد كنند، گفت:‌ در اين قضيه نيز كساني هم آمدند و حرف‌ها و مطالبي گفتند كه نبايد بيان مي‌شد. آنها اين اصل را فراموش كردند كه اين جنگ، ‌جنگ كفر و اسلام است نه اسلام در برابر اسلام و هدف دشمنان مقابله با حاكميت اسلام است.

مردم غزه شافعي مذهب هستند
يزدي هم‌چنين در پاسخ به اين پرسش كه برخي اين شائبه را مطرح كرده‌اند كه مردم غزه از فرقه‌ ناصبي هستند و چرا بايد مردم ما كه شيعه هستند از آنها حمايت كنند، گفت:‌ مردم غزه شافعي مذهب و جزو نزديك‌ترين فرق به شيعه هستند و در ضمن همانطور كه گفتم در اين گونه موارد دشمنان به دنبال ايجاد اختلاف در جهان اسلام و مطرح كردن بحث شيعه و سني هستند؛ در حالي كه اين جنگ، ‌جنگ كفر با اسلام بود و نبايد به اين بحث‌هاي انحرافي توجهي كرد. عده‌اي با مطرح كردن اين مسائل انحرافي و نادرست مي‌خواهند شائبه و اختلاف ايجاد كنند.

وي تاكيد كرد: مسائلي كه در اين ارتباط مطرح شده نادرست است و نبايد به اين مسائل نادرست و انحرافي توجه كرد. اين جنگ اسلام و كفر بود كه خوشبختانه اسلام پيروز شد.

يزدي هم‌چنين در مورد دولت حماس گفت: دولت حماس دولت منتخب مردم است و مردم غزه از دولتي كه خود انتخاب كرده بودند حمايت كرد.

برخي ارباب جرايد تحصن در فرودگاه را به سخره گرفتند
وي هم‌چنين با بيان اين‌كه برخي افراد اعلام‌ آمادگي كردند به غزه بروند و در آنجا حضور داشته باشند به تحصني كه دانشجويان در اين ارتباط در فرودگاه مهرآباد برگزار كرده بودند، اشاره كرد و گفت: برخلاف نوشته‌هاي برخي ارباب جرايد كه معلوم نيست قلم‌ آنها وابسته به كجاست و اين تحصن را به سخره گرفته بودند، اين امر از آمادگي و هوشياري مردم ما نسبت به مسائل اطراف و جهان اسلام نشان دارد.يزدي هم‌چنين با اشاره به نامه‌ مقام معظم رهبري به اسماعيل هنيه و تقدير از اين نامه گفت: مقام معظم رهبري در اين نامه تاكيد كرده بودند كه پيروزي از آن مقاومت است و مشاهده كرديم كه اين اتفاق رخ داد. وي گفت:‌ جمهوري اسلامي در اين زمينه در منطقه سهم خود را ادا كرد و نقش فعالي داشت.

رئيس جامعه مدرسين هم‌چنين با بيان اين‌كه برخي كاركنان دستگاه‌هاي مختلف بخشي از حقوق خود را براي كمك به مردم غزه اختصاص دادند گفت: اعضاي شوراي نگهبان نيز بخشي از حقوق خود را به اين امر اختصاص دادند و مردم ما تا آنجا كه امكان داشت به مردم غزه كمك كردند و كوتاهي نكردند. برخي از مراجع نيز اين اجازه را دادند كه از سهم امام به مردم غزه كمك شود و در واقع جمهوري اسلامي در ارتباط با غزه نسبت به بسياري از كشورها خوب و مناسب‌تر عمل كرد.

وي هم‌چنين خبر داد كه احتمالا پنج‌شنبه مراسم تجليل از شهداي غزه در مسجد اعظم قم با همكاري حوزه ، مديريت حوزه و جامعه مدرسين و دفتر تبليغات اسلامي با حضور تعدادي از شخصيت‌ها برگزار مي‌شود.

جامعه‌ مدرسين واحد بين‌الملل ندارد
وي در پاسخ به سوالي در ارتباط با اينكه آيا جامعه‌ مدرسين با همتايان خود در خارج از كشور در اين ارتباط تعامل و رايزني كرده است، گفت: جامعه‌ مدرسين واحد بين‌الملل ندارد و ارتباطات خود را از طريق مديريت حوزه و واحد بين‌الملل حوزه انجام مي‌دهد. در واقع ارتباط با شخصيت‌هاي برجسته‌ جهان اسلام را از طريق مجمع اهل بيت (ع) و واحد بين‌الملل واحد حوزه انجام مي‌دهد.

وي گفت‌: در سفرهاي حج يكي از كارهاي مهمي كه ماموران در بعثه‌ها انجام مي‌دهند تشريح مسائل ديني و سياسي جهان اسلام براي كساني است كه در كنگره‌ عظيم حج از كشورهاي مختلف حضور پيدا مي‌كنند.

يزدي هم‌چنين در پاسخ به اين پرسش كه به نظر شما ارتباطات جمهوري اسلامي ايران با كشورهايي كه در مورد مسائل غزه سكوت كردند در آينده بايد چگونه باشد؟ ‌گفت: اين تصميمي است كه دستگاه ديپلماسي ما و دولتمردان‌مان بر اساس شرايط و تناسب موقعيت و وقت مي‌گيرند؛ ولي طبيعي است روابط ما با اين كشورها در حال حاضر افزايش پيدا نمي‌كند و شايد كمتر شود و يا در همين حد بماند.

وي با بيان اين‌كه رئيس‌جمهور با سران كشورهاي اسلامي كه در اين جريان سكوت كرده و يا بعضا از صهيونيست‌ها حمايت كرده‌اند، مكاتبه انجام داد و با آن‌ها صحبت كرد و خواست در مورد مسائل غزه موضع‌گيري كنند و سكوت خود را بشكنند يا سفيران اسراييل را از كشورهاي خود اخراج كنند، گفت: همان‌طور كه گفتم در اين ارتباط وزارت خارجه تصميم‌گيري مي‌كند ولي مطمئنا اين امر در روابط ديپلماتيك ما بي‌تاثير نخواهد بود و ممكن است همان‌طور كه گفتم روابط در همين سطح بماند يا كمتر شود؛ ولي رشد نخواهد كرد.

Print چاپ مطلب
 دوشنبه 30 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاين]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 188]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن