تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815523396




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استخراج از معادن گلستان در طول فعاليت دولت نهم 46 درصد رشد داشت


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: استخراج از معادن گلستان در طول فعاليت دولت نهم 46 درصد رشد داشت
گرگان - رييس سازمان صنايع و معادن گلستان گفت: با استخراج بيش از 362 هزار تن ماده معدني، ميزان برداشت از معادن استان در طول دولت نهم 46 درصد رشد كرده است.


"منصور قليچلي" روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ايرنا افزود: در آغاز پيروزي انقلاب اسلامي، ميزان استخراج از معادن استان 56 هزار تن از دو معدن فعال بوده است.
وي با اعلام اين كه هم اكنون 31 معدن در استان فعاليت دارد اضافه كرد: قبل از انقلاب و آغاز سال 57 در معادن استان 300 نفر مشغول به كار بودند كه در زمان حاضر به يك هزار و 820 نفر رسيده است.
قليچلي، مواد معدني استخراج شده از معادن استان را زغال سنگ، سنگ صدف كوهي، واريزه كوهي، سنگ لاشه و سنگ نسوز ذكر كرد و گفت: استان گلستان، حدود 13 درصد از زغال سنگ كشور را تامين مي كند كه به مصرف كارخانجات فولاد و ذوب آهن مي رسد.
رييس سازمان صنايع و معادن گلستان، استخراج ماده معدني يد را در استان از مهمترين اقدامات دولت نهم در بخش معادن برشمرد و گفت: اين استان با استخراج سالانه 65 تن ماده معدني يد، تنها استان كشور است كه موفق به استحصال اين ماده معدني باارزش از اعماق يك هزار و 200 متري زمين در 27 كيلومتري شمال شهرستان آق قلا شده است.
به گفته وي، با استخراج اين ماده معدني، ايران جزو 9 كشور توليدكننده يد جهان محسوب مي شود.
ك/3 7464/602/579/508 شماره 547 ساعت 14:05 تمام
 دوشنبه 30 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن