تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداشناس ترين مردم پر درخواست ترين آنها از خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815338765




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همايش بررسي بحران مالي جهان و تاثير آن بر اقتصاد ايران برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: همايش بررسي بحران مالي جهان و تاثير آن بر اقتصاد ايران برگزار شد


تهران - خبرگزاري ايسكانيوز : همايش بررسي بحران مالي جهان و اقتصادي جهان و تاثير آن بر اقتصاد ايران صبح امروز با حضور روساي اتاق هاي بازرگاني ايران و تهران و جمعي از سفراي كشورهاي مختلف در سالن همايش رايزن برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران « ايسكانيوز » ، احمد دوست حسيني دبير اين همايش در خصوص اهداف برگزاري اين همايش اظهار داشت: اتاق بازرگاني و صنايع و معادن به عنوان مجمي از فعالان صنعت و تجارت كشور در واكنش به بحران مالي و اقتصادي كه سراسر جهان را تحت تاثير اقدام به برگزاري چنين همايشي كرده است.
وي افزود: در اين همايش نه مقاله در خصوص راهكارهاي مقابله با آثار بحران مالي جهان ارائه خواهد شد.
**عبور از بحران مالي جهان نيازمند تدوين يك بسته حمايتي است
محمد نهاونديان رييس اتاق بازرگاني ايران در اين همايش با اعلام اين مطلب اظهار داشت: با سخن گفتن نمي‏توان آثار بحران مالي جهاني را بر اقتصاد كشور كاهش داد، بايد نسبت به تدوين يك بسته حمايتي اقدام كنيم.
وي با اشاره به ديدگاه‏هاي مختلف در خصوص تاثير بحران مالي جهاني بر اقتصاد ايران گفت: ديدگاه‏هاي تاثير بحران مالي جهان در اقتصاد ما دچار افراط و تفريط شده است، در نظريه‏هاي تفريطي بر عدم تاثير پذيري اقتصاد ايران از بحران مالي جهاني تاكيد شده و نظريه‏هاي افراطي تمام مشكلات اقتصاد ايران را ناشي از وقوع بحران مالي در دنيا مي‏داند.
رييس اتاق بازرگاني ايران يادآور شد: بحران مالي جهان، نياز به تجديد نظر در اقتصاد را ضرورري كرد ، حال بايد ديد با توجه به ميزان تاثير پذيري ايران از بحران مالي جهان، كدام بخش از اقتصاد ايران به تجديد نظر نياز دارد.
وي با اشاره به لزوم تجديد نظر در ساختار اقتصاد بين المللي گفت : با توجه به اين كه در بحران مالي اخير بازار شكست خورده ،تجديد نظر در علم اقتصاد حائز اهميت است.
رييس اتاق بازرگاني ايران به لزوم تجديد نظر در نظام بانكي تاكيد كرد و گفت :در شرايط فعلي و با توجه به تغييراتي كه در نظام‏هاي اقتصاد جهاني رخ داده، فرصت مناسبي براي حضور مجدد نظام شكست خورده اقتصادي پيش آمده است.

**بحران مالي اخير حاصل خلاء در جريان مديريت جهاني شدن اقتصاد است
وي با اشاره به جهاني شدن بازار مالي گفت: به رغم جهاني شدن بازار مالي و فاصله گرفتن آن از بازار واقعي، شاهد كاهش مقررات در كشور هدف كه جذب سرمايه در آن انجام مي‏شد بوديم.
وي بي توجهي به فرآيند دموكراتيك در جهاني شدن اقتصاد، ايجاد فاصله عميق بين بازار توليد و مصرف جهاني و تقسيم كار غير واقعي را از ديگر عوامل ايجاد بحران مالي در دنيا برشمرد.
رييس اتاق بازرگاني ايران با تاكيد بر تغيير جهت در سرمايه گذاري تصريح كرد: قبل از وقوع بحران، تمام سرمايه‏ها به سمت يك كشور واحد حركت مي‏كرد. پس از اين شاهد تغيير جهت در سرمايه گذاري‏ها خواهيم بود.
نهاونديان ادامه داد: در حال حاضر بيشتر سرمايه گذاري‏ها در كشورهايي كه اقتصاد واقعي، جمعيت زياد و بازار بزرگ دارند انجام مي‏شود، بنابراين فرصت مناسبي پيش آمده تا ايران نسبت به جذب سرمايه گذاري اقدام كند.
وي با اشاره به اهميت توجه به توليد خاطر نشان كرد: در حالي كه تمامي كشورهاي دنيا با حمايت از توليد قصد عبور از بحران را دارند، ما با عوامل فرسايشي به مساله توليد بي‏توجهي مي‏كنيم.
وي با اشاره به تقويت بخش خصوصي و بيانات مقام معظم رهبري در خصوص برنامه پنجم توسعه اظهار داشت: در برنامه پنجم توسعه بايد به ايجاد فضاي رقابتي توجه خاصي داشت و از اقتصاد دستوري پرهيز كرد، چرا كه ادامه اقتصاد دستوري از چاله به چاه افتادن است.

**بحران مالي غرب ، پردامنه ترين بحران اقتصادي
در ادامه اين همايش سيد احمد مير مطهري كارشناس ارشد مالي گفت :به دليل ارتباط ناچيز بازارهاي مالي ايران با بازارهاي جهاني ، تأثيرپذيري اوليه اقتصاد ايران از بحران هم بسيار ناچيز است.
وي گفت : اما اين بحران باعث ركود و كسادي در اقتصاد جهاني شده است كه با اين موج اقتصاد ايران را نيز تحت تأثير خواهد گذاشت.
مير مطهري اظهار داشت : اين بحران پيامدهايي بر شاخص كلان اقتصادي ، اصلاح ساختار و فرايند واگذاري دارايي هاي دولتي به بخش خصوصي دارد.
وي گفت : با ابزارسازي هاي مالي و تبديل دارايي ها به اوراق بهادار و مهارت هاي مهندسي مالي و مديريت ريسك مي توان از شدت تاثير اين بحران كاست.
ميرمطهري افزود : با توجه به امكانات جديدي كه قانون بورس و اوراق بهادار براي بازار سرمايه فراهم كرده است بايد در فرايند تبديل دارايي ها به اوراق بهادار در بازارهاي مالي ايران به نحوي عمل شود كه اين اوراق از ريسكي غيرمتعارف آسيب نبيند.
اين كارشناس ارشد امور مالي گفت : بحران مالي كنوني به علت ادغام گسترده بازارهاي مالي و تنوع شديد ابزارهاي مالي در فرايند شتابان تبديل دارايي ها به اوراق بهادار پردامنه ترين بحران هاي اقتصادي محسوب مي شود./144/110
 دوشنبه 30 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 275]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن