تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):حريص از دو خصلت محروم شده و در نتيجه دو خصلت را با خود دارد: از قناعت محروم است و در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815592025




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نمايش 20 فيلم در بخش بزرگداشت انقلاب اسلامي جشنواره فيلم فجر


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: نمايش 20 فيلم در بخش بزرگداشت انقلاب اسلامي جشنواره فيلم فجر
تهران / واحد مركزي خبر / فرهنگي و هنري 1387/10/30
به مناسبت بزرگداشت سي امين سال پيروزي انقلاب اسلامي ، 20 فيلم از توليدات جديد سينماي ايران با موضوع انقلاب در بخشي ويژه به نمايش درمي آيد.
به گزارش خبرنگار ما ، دبير جشنواره فيلم فجر در نشستي رسانه اي افزود: بخشي از اين آثار با حمايت و پشتيباني بنياد سينمايي فارابي وبخشي ديگر نيز در روند طبيعي توليد سينماي ايران ساخته شده است .
وي با اشاره به اينكه حيات نوين سينماي ايران مرهون پيروزي انقلاب اسلامي است ، تصريح كرد : برگزاري اين بخش اداي دِين كوچكي از جانب سينماي ايران به انقلاب ارزشمند اسلامي ايران و خالقان و حافظان آن است.
مجيد شاه حسيني گفت : علاوه براين به مناسبت سي امين سال پيروزي انقلاب اسلامي از برگزيدگان سي سال فعاليت هاي سينمايي ايران نيز تقدير خواهد شد.
وي افزود: طرح پوستر امسال جشنواره فيلم فجر بطور نمادين از سي مرغ تشكيل شده كه يادآور سي سال حيات پرشكوه انقلاب و فعاليت هاي سينمايي در اين سالهاست .
وي در پاسخ به سوالي درباره اينكه چرا جشنواره در جريان سازي براي نشر ارزش ها موثر عمل نكرده است گفت : من با اين نظر مخالفم ، هرچند در نگاه آرماني نبايد به داشته ها راضي بود ولي از ياد نبريم فعاليت هايي همچون اضافه كردن بخش هايي چون جايزه مصطفي عقاد با هدف جذب آثاري كه در حوزه مبارزه با استكبار توليد شده ، از جمله فعاليت هاي قابل توجه اين حوزه است.
شاه حسيني در پاسخ به سوال ديگري درباره وضع بخش بين الملل جشنواره افزود: حضور هوشمندانه سينماي ايران در جشنواره كن و خريد امتياز فيلم هاي ارزشمند سينماي جهان اين فرصت را بوجود آورد تا امسال گنجينه اي غني از آثار مطرح سينماي جهان در بخش بين المللي جشنواره پخش شود.
دبير جشنواره فيلم فجر گفت: امسال همانند سال قبل آثار بخش بين الملل جشنواره از 12 تا 15 بهمن و آثار بخش ايراني از 16تا 22 بهمن اكران مي شود
تا فرصت ديدن فيلم هاي هر دوبخش براي مخاطبان فراهم شود.
وي افزود: در اين دوره از جشنواره همچنين تنديس ويژه مصطفي عقاد به بهترين فيلم در بخش بين الملل با موضوع ايمان و اميد اهدا و در بخش سينماي ايران نيز جايزه "راه انبيا" به بهترين فيلم با مضمون گفت و گوي اديان و تعاليم مشترك انبياء الهي تقديم مي شود.
شاه حسيني گفت :دومين جايزه ويژه همگرايي در آسيا نيز به فيلمي از بخش جلوه گاه شرق اهدا خواهد شد.
دبير جشنواره فيلم فجر گفت :امسال در مجموع 38 سيمرغ بلورين در بخش هاي مختلف رقابتي ايراني و بين المللي، به برگزيدگان اختصاص مي يابد و يك سيمرغ زرين، جايزه ويژه سينماي ايران به فيلم برگزيده نگاه ملي خواهد بود.
وي افزود :امسال 15داور خارجي به همراه 5داور ايراني در بخش بين الملل و 22 داور ايراني هم در بخش سينماي ايران، (مسابقه سوداي سيمرغ - نگاه نو، مستند، ويديوسينما) فيلم هاي جشنواره را داوري مي كنند.
وي اضافه كرد:فيلم هاي بخش بين الملل جشنواره امسال در 4 سينما با 9 سالن نمايش فيلم به نمايش درمي آيند.
همچنين 11سينما با 19 سالن نمايش نيز آثار ايراني جشنواره را نمايش خواهد داد.
نكته جالب در خصوص سينماهاي جشنواره اين است كه امسال با توزيع جغرافيايي مناسب سالن هاي جشنواره در نقاط مختلف شهر، امكان بهره مندي مخاطبان مناظق مختلف از برنامه هاي جشنواره فراهم شده است.
امسال همچنين در دوازدهمين بازار فيلم و برنامه هاي تلويزيوني ايران كه در پرديس سينمايي ملت برگزار مي شود 22 خريدار خارجي از 19 شركت از 10 كشور و 83 غرفه دار از 47 شركت از 24 كشور جهان حضور خواهند داشت.
در بخش تجلي اراده ملي تاكنون حضور 14 سازمان و نهاد از جمله بنياد شهيد و امور ايثارگران و دفتر تبليغات حوزه عليمه قم قطعي شده است.
مخاطبان بيست و هفتمين جشنواره بين المللي فيلم فجر با هماهنگي هاي به عمل آمده در طول برگزاري اين رويداد، مشمول بيمه حوادث خواهند بود و طرح پزشك همراه كه از سال گذشته در سينماهاي جشنواره اجرا شد در اين دوره نيز ادامه خواهد يافت.
مراسم افتتاحيه بيست و هفتمين جشنواره بين المللي فيلم فجر روز يازدهم بهمن ماه برگزار مي شود و مراسم اختتاميه نيز روز بيست و دوم بهمن ماه برگزار خواهد شد و اين دو آيين از طريق اينترنت به صورت زنده در آدرس www.fajrlive.tv براي مخاطبان پخش خواهد شد.
تصويردارد
 دوشنبه 30 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 240]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن