تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسد نمى ورزد، و منافق حسد مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815667662




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آتش بس يا فرصتي براي تجديد قواي صهيونيست ها؟


واضح آرشیو وب فارسی:فردا نیوز: آتش بس يا فرصتي براي تجديد قواي صهيونيست ها؟
گزارش تحليلي رجانيوز از پيروزي مقاومت 22روزه؛

گروه بين الملل ـكابينه جنگ رژيم صهيونيستي سرانجام پس از 22 روز وحشي گري و نسل كشي در نوار غزه كه به شهادت بيش از 1200 ساكن اين مناطق انجاميد، با تشكيل يك جلسه اضطراري، پايان موقت و يك طرفه جنگ را اعلام كرد.

به گزارش رجانيوز، "ايهود اولمرت"، نخست وزير مستعفي رژيم صهيونيستي لحظاتي پس از پايان اين جلسه طي يك كنفرانس خبري با اعلام تصويب "آتش بس يك جانبه" از سوي كابينه جنگ اين رژيم مدعي شد:" ما اهداف خود را در اين جنگ تحقق بخشيديم و وضعيتي را پيش آورديم كه منجر به تضعيف حماس شد." در عين حال اولمرت از ادامه حضور در نوار غزه خبر داد و گفت:" با وجود آتش بس، نيروهاي اسراييلي در داخل غزه و اطراف آن باقي خواهد ماند و حق پاسخگويي به حملات احتمالي را دارند."

اما در حالي كه ساعاتي قبل از اين اقدام حسني مبارك، رئيس جمهور مصر در يك تغيير موضع سوال برانگيز از لزوم اجراي آتش بس در غزه سخن گفته بود، اولمرت اعلام آتش بس يكجانبه را "پاسخ مثبت كابينه اسراييل به درخواست حسني مبارك" بيان كرد. با اين حال در مورد زمان عقب نشيني كامل از نوار غزه، وي گفت كه زمان آن را پس از بررسي تعيين خواهند كرد.

هرچند روساي رژيم صهيونيستي از تحقق اهداف جنگ عليه مردم غزه خبر دادند، اما تحليلگران معتقدند اين رژيم در رسيدن به اهداف خود توفيقي نداشته است. باوجود امتناع دولتمردان صهيونيست در مشخص كردن اهداف خود در حمله به غزه در روزهاي ابتدايي جنگ، اما با طولاني شدن دوره حمله به تدريج اين اهداف در بيان مسئولان دولت هاي صهيونيست آشكار شد.چنانكه نابودي حماس و خارج كردن كنترل غزه از دست اين جنبش يك از اصلي ترين اهداف اين حمله تلقي مي شد هدفي كه با وضوح با شكست مواجه شد.

هدف نابودي سران حماس و از بين بردن آنها نيز يكي ديگر از اهداف حمله عنوان شده بود كه علي رغم حضور دائمي اسماعيل هنيه نخست وزير فلسطين و اعضاي اصلي كابينه او، اين جنبش تا آخرين لحظات به اداره امور جاري غزه علاوه بر اداره موفق جنگ نامنظم با ارتش رژيم صهيونيستي ادامه داد.

و اينها همه دركنار تبليغات گسترده اي بود كه صهيونيست ها در آغاز اين جنگ مبني بر تلاش براي توقف موشك پراني حماس به سمت سرزمين اشغالي مطرح كرده بودند. هدفي كه باوجود ادعاي تحقق آن توسط اولمرت، در لحظاتي بعد و با اظهارات رد شد. وي كه پس از گفتگوي مطبوعاتي اولمرت سخن مي گفت اظهار داشت: "متاسفانه همچنان نمي توانيم امنيت شهرك هاي خود را نسبت به موشك هاي حماس تامين كنيم."

و اين درحالي است كه شبكه تلويزيوني "العالم" گزارش داد كه رسانه‌هاي رژيم صهيونيستي اذعان كرده اند 31 فروند موشك مقاومت فلسطين و چهار گلوله خمپاره از صبح روز آتش بس به اهداف صهيونيستي در فلسطين اشغالي اصابت كرده ‌است.

اما به نظر مي رسد عدم اطلاع دقيق از توان مقاومت نيز باعث شده بود تا "زيپي ليوني"، وزير امور خارجه رژيم صهيونيستي دو روز قبل از آغاز جنگ به نوار غزه، بگويد كه برآوردهاي دستگاه امنيتي رژيم صهيونيستي نشان مي‌دهد كه مي‌توان حماس را ظرف سه يا چهار روز نابود كرد. وشايد ادامه 22 روزه اين جنگ نيز از موفقيت هاي ديگر مقاومت حكايت دارد.

وشايد بتوان تسلط بر گذرگاه هفت كليومتري رفح براي جلوگيري از ورود سلاح توسط حماس دانست، را به عنوان هدفي استراتژيك براي حمله رژيم صهيوينستي دانست. هدفي كه هرگز محقق نشد.

همه اين مسائل در كنار بحران مشروعيت بين المللي رژيم صهيونيستي به عنوان يك هدف راهبردي در ديپلماسي صهيونيست ها با اقدام برخي كشورها مانند ونزوئلا و بوليوي در قطع روابط با اين رژيم و بيانيه كنفرانس سران عرب در توقف روند عادي سازي روابط با اين رژيم و همچنين تعليق روابط قطر به عنوان يك شريك مهم اقتصادي عرب براي اسرائيل، بحراني بود كه حتي اعتراض افكار عمومي مناطق اشغالي را نيز برانگيخت.

اما با وجود اينكه اين آتش بس به معناي پيروزي مقاومت 22 روزه در نبرد با ارتش رژيم صهيونيستي است، مواضع رهبران مقاومت حكايت از طراحي يك سناريوي جديد براي تحت فشار قرار دادن مقاومت در روزهاي آينده و شكست آن دارد.

"اسامه حمدان"، نماينده حماس در دمشق در گفت‌وگو با خبرگزاري فرانسه تاكيد كرد: تصميم اسرائيل به آتش‌بس يكجانبه دور زدن تلاش‌هاي مصر براي دستيابي به توافقي درباره پايان جنگ است .

نماينده حماس در ادامه نيز افزود: اسرائيل با آتش‌بس يكجانبه بيش از هر چيز ديگر به دنبال فرار از مطالبات و دادخواست‌‌‌هاي نتايج جنگ است و اسرائيل مي‌خواهد در اين ميان نقش مصر را نيز تضعيف كند.

اين درحالي بود كه "فوزي برهوم"، سخنگوي حماس نيز طي بيانيه‌اي اعلام كرد: دشمن صهيونيست بايد تماما تجاوز خود را متوقف كرده و از نوار غزه به طور كامل خارج شده، محاصره را برطرف كرده و گذرگاه‌ها را باز كند. ما حضور حتي يك سرباز صهيونيست در نوار غزه را نخواهيم پذيرفت.

برخي اخبار حاكي از آن است كه اين آتش بس با هدف تجديد قواي ارتش رژيم صهيونيستي است كه طي 22 روز، با ضربه هاي جدي مقاومت روبروشده اند و همچنين پيش دستي براي عدم توفيق مصردر حل اين بحران از سوي اولمرت اعلام شده است چنانكه منابع امنيتى رژيم صهيونيستي ابراز عقيده كرده اند كه جنبش حماس پس از برخورد با چنين توافقى، مجبور مى شود كه آتش بس را عملاً بپذيرد. تحليل گران به علاوه اين حركت را اقدامي براي زمينه سازي حمله مجدد به غزه با استفاده از زمين هايي مي دانند كه در طي اين جنگ به اشغال صهيونيست ها در آمده است.

در واقع مرحله دوم مقاومت كه پس از اعلام آتش بس آغاز شده است، تلاش براي عقب نشيني كامل و خروج كامل نيروهاي رژيم صهيونيستي از نوار غزه است. كه رسيدن به اين نكته در كنار خواسته بازگشايي گذرگاه هاي منتهي به نوار غزه و نيز رفع محاصره مي تواند پيروزي نهايي را نصيب مقاومت اسلامي كند.

نظرات كاربران:
 دوشنبه 30 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فردا نیوز]
[مشاهده در: www.fardanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 193]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن