تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):نزدیکترین حالات بنده به پروردگارت حالت سجده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815381364




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شماره جديد فصلنامه «نامه دولت اسلامى»منتشر شد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: شماره جديد فصلنامه «نامه دولت اسلامى»منتشر شد
گروه سياسى ـ سومين و چهارمين شماره فصلنامه تخصصى مركز پژوهش و اسناد رياست جمهورى با عنوان «نامه دولت اسلامى» ويژه تابستان و پائيز ۸۷ منتشر شد.
اين شماره فصلنامه مقالاتى در حوزه فرهنگ و سياست، اقتصاد، امنيت ملى و سياست خارجى و بخش هاى گفت وگو، نقد و نظر، ترجمه و معرفى اسناد و كتاب را دربر مى گيرد و در بخش پايانى نيز چكيده مقالات فصلنامه به دو زبان عربى و انگليسى به مخاطبان عرضه شده است.
سومين و چهارمين شماره فصلنامه «نامه دولت اسلامى» با نگاه ويژه به مقوله « دولت اسلامى و توسعه اسلامى ـ ايرانى » در ۶۳۲ صفحه منتشر شده است.
در پيشگفتار اين فصلنامه با عنوان «ايران و جهان جديد مابعد سوسياليسم و ليبراليسم» به تحولات كنونى امريكا و جهان با تأكيد بر نقش انديشمندان اسلام و ايران در پاسخ به پرسش هاى پانزده گانه دكتر محمود احمدى نژاد پرداخته شده است.
نويسنده موضوع شماره بعدى فصلنامه دولت اسلامى را پرسش هاى دكتر احمدى نژاد، رئيس جمهور در حوزه «اقتصاد اسلامى » ذيل مطالبات امام راحل(ره) و مقام معظم رهبرى عنوان كرده است.
«ملازمه عدالت و توسعه يافتگى در ايران»، «انقلاب اسلامى، گذار از گم گشتگى هاى توسعه غربى و بازگشت به توسعه بومى ايرانى ـ اسلامى»، «توسعه اسلامى ـ ايرانى، امكان يا ضرورت»، «آرمان ها و برنامه هاى دولت اسلامى در چشم انداز فلسفه مهدويت»، «مهندسى فرهنگى و توسعه فرهنگى، ضرورت ها و ساختارها»، «بنياد مديريت تمدنى دانش در افق توسعه عقلانيت دينى»، «مؤلفه هاى مفهومى مديريت اسلامى»، «مهندسى فرهنگى و فرهنگ عامه»، «توسعه در تراز عدالت علوى» و.‎/‎/ از جمله عناوين مقالات اين فصلنامه در مقوله فرهنگ و سياست است.در بخش گفت وگوى فصلنامه نيز، مصاحبه اى با دكتر غلامرضا اعوانى رئيس انجمن حكمت و فلسفه ايران و استاد دانشگاه شهيدبهشتى منتشر شده كه در آن فرآيند افول حكمت در غرب و معناآفرينى سنت و حكمت اسلامى در دوران جديد بازخوانى شده است.بخش معرفى اسناد فصلنامه دولت اسلامى در شماره هاى ۳ و ۴ به انتشار اسناد مربوط به خودباختگى و غربزدگى در تأسيس سازمان برنامه و بودجه اختصاص يافته است. نقد روند مدرنيزاسيون صنايع ايران در عصر پهلوى نيز از ديگر مطالب اين فصلنامه است.
همچنين پنجاه و يكمين گزارش جمهور با عنوان « بنيادهاى معرفت شناسى در غرب و تشيع » (جستارهايى در شناخت فلسفه دولت مدرن و دولت اسلامى ) به عنوان ضميمه فصلنامه دولت اسلامى در ۴۳۴ صفحه منتشر شده است. پديدآورندگان اين مجموعه ارزشمند ، مركز پژوهش و اسناد رياست جمهورى و مؤسسه مطالعات و تحقيقات اسلامى فتوح قم هستند.
دكتر عبدالرضا شيخ الاسلامى، رئيس دفتر رئيس جمهور در گفتارى در بخش آغازين پنجاه و يكمين گزارش جمهور ابراز اميدوارى كرده است كه با تلاش هاى صورت گرفته از سوى دولتمردان، «كشور اسلامى» به عنوان چهارمين مرحله رشد و تكامل انقلاب اسلامى در منظومه نظريه دولت اسلامى موردنظر رهبر فرزانه انقلاب اسلامى محقق شود.
 دوشنبه 30 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن