تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى بهشت درى است‏بنام (ريان) كه از آن فقط روزه داران وارد مى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815179072




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بيانيه سازمان محيط زيست به اتحاديه بين المللي حفاظت از طبيعت در حمايت از غزه


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: بيانيه سازمان محيط زيست به اتحاديه بين المللي حفاظت از طبيعت در حمايت از غزه


تهران - خبرگزاري ايسكانيوز: سازمان حفاظت محيط زيست همانند بسياري ديگر از ارگانهاي بين المللي، از آتش بس فوري در عمليات نظامي غزه حمايت مي كند.

به گزارش روز يكشنبه گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز" در اين بيانيه آمده است ، جدا از موضوعات نظامي و سياسي، IUCN اعتقاد دارد كه بايد بحرانهاي انساني و زيست محيطي در غزه بدون هيچ معطلي شناسايي شوند.
بعد از اينكه باريكه غزه (يكي از پرجمعيت ترين مناطق دنيا) تحت استرسهاي وحشتناك زيست محيطي قرار گرفت، كشاكش موجود وضعيت اسفناكي را هم براي انسان و هم طبيعت بوجود آورده است.
Ashok Khosla رئيس اتحاديه مي گويد: "چيزي كه ما امروز در غزه مي بينيم در درجه اول يك فاجعه انساني است." و تمركز به حق جهان بر آتش بس هرچه سريعتر و تاكيد انسانهاي بشر دوست بر شناخت نياز هاي مردم فلسطين مي باشد. هرچند ما نمي توانيم اثرات بلند مدت اين فاجعه را بر محيط زيست و تاسيسات شهري از نظر دور نماييم كه براي رفاه و آسايش مردم فلسطين بسيار ضروري است.
Julia Marton-Lefèvre مدير كل اتحاديه مي گويد: IUCN" تشكيلاتي است كه خود را وقف حفاظت از تنوع زيستي مي نمايد كه اين خود بمعني زندگي است، همه زندگي." ما از همه فرياد ها برا ي آتش بس و جلوگيري از كشته شدن شهروندان معصوم و بيگناه حمايت مي نماييم. غزه نياز به صلح دارد تا بسياري از مشكلات و تهديدات زيست محيطي آتي در آن شناسايي و معرفي شود و گام اول در اين راه توقف جنگ موجود با ايجاد يك صلح پايدارو لازم الاجراست.
پروتكل I الحاقي به كنوانسيون ژنو، استفاده از روشها و وسايل جنگي را كه داراي (يا حتي پيش بيني شود) خاصيت انتشار باشند و يا داراي اثرات طولاني مدت و مخرب شديد بر محيط زيست طبيعي است را منع مي كند. اين حفاظت شامل ممنوعيت استفاده از روشها و وسايل جنگي است كه داراي خاصيت انتشار هستند يا اين احتمال وجود دارد كه اثرات طولاني مدت و مخرب شديد بر محيط زيست طبيعي ايجاد كنند و به موجب آن لطماتي به سلامت يا بقاي جمعيت انساني وارد آورند و اين پروتكل همچنين هرگونه حمله به محيط زيست طبيعي، به بهانه انتقام جويي را منع مي كند.
در اين نبرد نظامي اكوسيستم هاي شكننده و حياتي كه اين اكوسيستم ها حمايت مي كند در معرض آسيب هستند، امكان انقراض نسل گونه ها وجود دارد، تخريب زيستگاههاي حساس و ديگر تلفات جبران ناپذير ناشي از اين ستيزه جويي مي تواند به نتايج عميقاً ناخوشايند و اغلب پي آمد هاي بلند مدت از پيش برنامه ريزي نشده. هم براي طبيعت و هم اجتماع منتهي شود ، بنابر اين خانواده IUCN حمايت مي كند.
از فرياد همه اعضايي كه بر به پايانرساندن عداوت و خصومت تاكيد دارند و پيشگام هستند در استقرار يك رژيم صلح پايدار كه سودمندي بيشتري را براي حمايت از زندگي در منطقه دارد و جهت رفاه و آسايش همه ساكنين مي باشد
 يکشنبه 29 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 220]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن