تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مسلمان آينه برادر خويش است، هرگاه خطايى از برادر خود ديديد همگى او را مورد حمله قرار ند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815526784




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس مركز تحقيقات قلب دانشگاه علوم‌پزشكي بيرجند:شناسنامه سلامت قلب و عروق در خراسان جنوبي تهيه شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس مركز تحقيقات قلب دانشگاه علوم‌پزشكي بيرجند:شناسنامه سلامت قلب و عروق در خراسان جنوبي تهيه شد
خبرگزاري فارس: رئيس مركز تحقيقات قلب و عروق دانشگاه علوم‌پزشكي بيرجند از تهيه شناسنامه سلامت قلب و عروق براي شناسايي فاكتورهاي خطر بيماري قلبي و عروقي در خراسان جنوبي خبر داد.


به گزارش خبرگزاري فارس از بيرجند، طوبي كاظمي ظهر امروز در كارگروه تخصصي سلامت و امنيت غذايي خراسان جنوبي اظهار داشت: پرسنل سازمان‌ها، نهادها و ادارات با همكاري معاونت بهداشتي دانشگاه علوم‌پزشكي بيرجند با انجام آزمايشات پزشكي شناسنامه سلامت قلب و عروق را دريافت مي‌كنند.
وي با بيان اينكه مركز تحقيقات قلب و عروق استان بودجه مصوبي ندارد، گفت: اين مركز با همكاري دانشگاه و برخي از سازمان‌ها طرح‌هاي آموزشي و پيشگيري را در مورد شناسايي و كاهش عوامل بيماري قلب و عروق در اقشار مختلف مردم اجرا كرده است.
رئيس مركز تحقيقات قلب و عروق دانشگاه علوم‌پزشكي بيرجند گفت: طرح راهبردي پيشگيري از بيماري‌هاي قلبي و عروقي توسط معاونت بهداشتي دانشگاه براي گرفتن بودجه به وزارت بهداشت ارسال شده است.
كاظمي با اشاره به تغييرات عمده علل مرگ و مير در ايران در سال‌هاي 1350 تا 1380 افزود: در اين مدت تعداد مرگ و مير ناشي از بيماري‌هاي واگيردار و عفوني به طور قابل توجهي كاهش و آمار مرگ و مير ناشي از بيماري‌هاي قلبي عروقي و سوانح افزايش يافته است.
وي گفت: در آمار مرگ و مير سال‌هاي 81 و 82 شهر بيرجند بيش از 30 درصد از مرگ و ميرها در همه سنين ناشي از بيماري قلبي، 11 درصد مربوط به سوانح و حوادث و در مرحله بعد نيز سرطان‌ها بوده است.
كاظمي افزود: طبق اين تحقيقات 41 درصد مرگ‌هاي ناشي از بيماري قلبي در بيرجند بيشتر در گروه سني 45 تا 65 سال كه قشر فعال جامعه هستند، رخ مي‌دهد.
رئيس مركز تحقيقات قلب و عروق دانشگاه علوم‌پزشكي بيرجند به آمار بيماران سكته‌هاي قلبي بستري شده در سال‌هاي 72 تا 85 در بيمارستان‌هاي شهر بيرجند اشاره كرد و گفت: در سال 72 تعداد اين بيماران 48 بيمار بوده كه با رشد شش برابري در سال 85 به 284 نفر رسيده است.
وي ادامه داد: افزايش جمعيت و مراجعات بيشتر مردم به بيمارستان‌ها تنها علت اين افزايش نيست و بيشترين علت افزايش سكته‌هاي قلبي شيوع روبه رشد بيماري است كه بايد مورد توجه مردم و مسئولان قرار گيرد.
كاظمي با بيان اينكه افزايش سن، عوامل ژنتيكي و جنسيت از عوامل غير‌قابل كنترل بيماري قلبي و عروقي است، گفت: فشارخون و چربي خون بالا، كشيدن سيگار، كم تحركي، چاقي، ديابت و استرس از جمله عوامل قابل كنترل و پيشگيري است.
وي اظهار داشت: در تحقيقات ديگري و در قالب طرح قلب سالم كه در سال 86 بر روي يك هزار نفر مددجوي كميته امداد در سنين 15 تا 65 سال در سطح استان انجام شد، 43 درصد آنان چربي بالا و 30 درصد اضافه وزن و چاقي داشتند.
رئيس مركز تحقيقات قلب و عروق دانشگاه علوم‌پزشكي بيرجند گفت: افزايش شيوع بيماري‌هاي قلبي هشداري براي همه مردم و مسئولان بهداشتي است كه برنامه‌هاي آموزشي براي افزايش آگاهي مردم و پيشگيري از بيماري‌هاي قلبي و عروقي را در برنامه‌هاي خود قرار دهند.
معاون سياسي و امنيتي استاندار خراسان جنوبي نيز فرهنگ سازي در مورد كاهش عوامل خطر بيماري‌هاي قلبي و عروقي را محور سياست‌گذاري شوراي سلامت و بهداشت دانست و گفت: آموزش اين عوامل از طريق مربيان بهداشت و ورزش مدارس در دستور كار قرار مي‌گيرد.
عيسي فرهادي با بيان اينكه سرانه فضاي ورزشي در خراسان جنوبي بالاتر از ميانگين كشوري است، تصريح كرد: استفاده از فضاهاي ورزشي موجود و ترويج فرهنگ پياده‌روي تأثير مهمي در كاهش شيوع بيماري‌هاي قلبي و عروقي دارد.
انتهاي پيام/ل20
 يکشنبه 29 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن