تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيّت ها فاسد باشد، بركت از ميان مى رود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812939609




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ناگفته‌هاي ابوشريف از جنگ غزه


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: ناگفته‌هاي ابوشريف از جنگ غزه
23 روز از مقاومت گروه‌هاي فلسطيني در برابر ارتش صهيونيستي مي گذرد و آنان توانسته‌اند تلفات سنگيني به صهيونيست‌ها بزنند. حجم تلفات ارتش صهيونيستي و برخي روش‌هاي مبارزاتي گروه‌هاي فلسطيني را از "أبوشريف" نماينده جنبش جهاداسلامي در تهران جويا شديم كه چنين پاسخ داد.

به اعتقاد بنده دلايل توقف جنگ توسط ارتش صهيونيستي عليه نوار غزه را مي‌توان فقط دلايل نظامي بيان كرد زيرا اين ارتش به رغم اينكه از انواع تسليحات و تجهيزات نظامي پيشرفته برخوردار است و دشوارترين، جديدترين و بهترين آموزش‌هاي نظامي جهان را ديده اما داراي آراء، عقايد و نظرات مختلفي با ديگر ارتش‌هاي جهان دارد و با تكيه بر همين آراء و عقايد وارد جنگ مي‌شود از همين رو موجب شكست خوردن آن در هر جنگي مي‌شود.

در تمام ارتش‌هاي جهان سربازان با دو ديدگاه و نظر وارد جنگ مي‌شوند، يا با اهداف ديني و ملي كه مي‌توان آن را اهداف عقيده‌اي ناميد دست به مبارزه مي‌زند و به نتايج قهرمانانه‌اي هم دست مي يابد. يا اينكه سرباز به اجبار به جبهه نبرد اعزام مي‌شود و به هيچ وجه نمي‌تواند از اوامر فرماندهان نظامي و مقامات سياسي دولت خود سرپيچي كند و در صورت سرپيچي محاكمه خواهد شد. اينگونه سربازان در كل سربازاني مرده به شمار مي‌روند زيرا نخواسته در معرض مرگ و كشته شدن قرار مي‌گيرند. اين سربازان خودشان نمي‌توانند حتي روش كشته شدن را براي خود انتخاب كنند بلكه تنها بر اساس روش و تاكتيك نظامي كه براي آنها تعيين مي‌شود و مي‌جنگند و كشته مي‌شوند.

اما ارتش رژيم صهيونيستي با اين دو نوع ارتش كاملا تفاوت دارد. ارتش صهيونيستي ساخته و پرداخته يك اسطوره است و نه قدرت و شجاعت. اين ارتش حتي مانند نوع دوم ارتشي كه گفتيم نيست. از همين رو اينگونه ارتش اسطوره‌اي با رو شدن اسطوره‌اش به طور كامل رسوا مي‌شود و تمام واقعيت‌هاي رژيم صهيونيستي بر همگان آشكار مي‌شود. البته مي‌توان ارتش صهيونيستي را نيز تاحدودي ارتشي عقيده‌اي دانست اما بدون شك عقيده آن اسطوره‌اي و ساختگي است به همين دليل تمام قدرت نظامي اين ارتش به اين عقيده ساختگي تكيه كرده است و فاش شدن حقيقت آن به سرعت انجام مي‌شود.

سرباز ارتش صهيونيستي با تكيه بر اين اسطوره ساختگي، خود را متفاوت و برتر از ديگران مي‌داند و همه را ضعيف مي‌بيند. اسطوره آنان اسطوره‌اي شكست خوردني است زيرا بر اساس رؤيايي يهودي و ساخته خاخام‌هايي است كه انديشه‌اي پوچ دارند و هميشه سخنان بي‌فايده مي‌زنند. با نگاهي گذرا به تاريخ تمام سال‌هاي اشغال فلسطين توسط رژيم صهيونيستي، مي‌توان توهم و رؤياي خاخام‌هاي صهيونيستي را كشف كرد و به پوچ بودن آن پي برد.

اكنون ديگر افكار عمومي متوجه اين مسأله شده‌اند و در برابر طرح‌هاي و نقشه‌هاي صهيونيستي مي‌ايستند و سيلي محكمي بر صورت آن مي‌زنند. بدين ترتيب اين انديشه‌هاي اسطوره‌اي و پوچ كم‌كم شروع شده به از بين رفتن. اكنون ديگر افكار عمومي جهان عرب به فكر شكست نيست و همه فقط به پيروزي فكر مي‌كنند. در اصل انديشه صهيونيست‌ها براي پيروزي همواره بر اين اساس بوده كه جهان عرب هميشه آمادگي شكست و تسليم شدن داشته است اما اكنون ديگر اين مسأله از بين رفته و به هيچ وجه آماده شكست خوردن و تسليم شدن نيستند و فقط به پيروزي مي‌انديشند.

به همين دليل است كه رژيم صهيونيستي سانسور خبري گسترده‌اي در اين جنگ انجام مي دهد تا تلفات و خسارت‌هاي سنگين خود را پنهان كند زيرا مگر ممكن است كه اين ارتش اسطوره‌اي اين همه تلفات بدهد؟! آنان در اسطوره خود همواره به همگان القا مي‌كرده‌اند كه فقط پيروز مي‌شوند.

مقاومت فلسطيني در اين جنگ پيروز واقعي است زيرا نظريه‌اي را كه رژيم صهيونيستي بر اساس آن برخواسته را از بين برد و شكست داد و همين امر موجب به لرزه درآمدن پايه‌هاي اصلي اين رژيم شده و آن را به فروپاشي نزديك‌تر مي‌كند. اكنون ديگر انديشه فروپاشي رژيم صهيونيستي به انديشه دست يافتني و طبيعي تبديل شده است. رژيم صهيونيستي كه طي سال‌هاي اشغال خود به اصطلاح به يك طرح فكري، سياسي و عقيدتي تكيه كرده بود، اكنون به يك اشغالگر ساده و حتي كمتر از ساده مبدل شده است.

در حاليكه شهرك نشينان صهيونيستي توانايي زيادي دارند كه در زندگي خود به توهمات و اسطوره هاي ساختگي تكيه كنند اما در سوي ديگر ميدان، مقاومت فلسطين بر واقعيت هايي غيرجعلي تكيه كرده است. از همين رو خسارت اصلي رژيم صهيونيستي در اين جنگ از نظر عقيده‌اي و اصولي بوده است و اين رژيم مصداقيت خود را به ويژه نزد يهوديان و شهرك نشينان خود از دست داده است. ما اين مسأله را پس از پايان جنگ بيشتر خواهيم ديد.

اما در مورد وضعيت مقاومت بايد بگويم كه نيروهاي دلير مقاومت همچنان به طور مقتدرانه به مقاومت خود عليه دشمن صهيونيستي ادامه مي‌دهند به طوريكه مانع از ورود اين نيروهاي به قلب غزه شده‌اند. اين يك واقعيت است كه ارتش صهيونيستي نمي‌تواند به مناطق مركزي غزه وارد شود زيرا براي دست يافتن به اين هدف بايد سربازان زيادي را از دست بدهد و تير نيروهاي مقاومت را تحمل كند و بدون شك اين مسأله براي ارتش صهيونيستي امكان پذير نيست. تا بدين لحظه هم اين ارتش تلفات سنگيني داده است.

آنچه كه در حال حاضر در اطراف و برخي مناطق غزه در جريان است و حجم تلفات سربازان ارتش صهيونيستي را نشان مي‌دهد عبارتند از:

1- درگيري‌هاي ميداني بسيار شديد و سنگين ميان نيروهاي مقاومت اسلامي و سربازان ارتش صهيونيستي. اين در حاليست كه نيروهاي مقاومت از سلاح هاي سبكي كه در اختيار دارند استفاده مي‌كنند. نيروهاي مقاومت براي مقابله با سربازان صهيونيستي از مين و گونه‌هاي ديگري از تجهيزات نظامي نيز استفاده مي‌كنند.
2- نيروهاي مقاومت همچنين روش‌هاي مبارزاتي جديدي براي مقاومت عليه سربازان صهيونيستي اجرا مي‌كنند و همين امر موجب گسترش درگيري‌ها شده است. اين روش شامل تشكيل گروه‌هاي كوچك چند نفري است كه در خطوط مختلف اقدام به مقاومت مي‌ورزند. اين گروه‌هاي كوچك نيز روش‌هاي مختلف و جديدي را براي حمله به دشمن ابتكار كرده‌اند و همين امر بر حجم تلفات ارتش صهيونيستي افزوده است. براي نمونه مي‌توان به حمله نيروهاي مقاومت عليه تانك هاي "مركاوا" اشاره كرد.
3- درگيري‌هايي كه طي چند روز گذشته در مناطق و زمين هاي كشاورزي و در ميان شاليزارها رخ داده بر حجم تلفات ارتش صهيونيستي به شدت افزوده است زيرا نيروهاي مقاومت به خوبي در اين اماكن كمين كرده و به سربازان صهيونيستي حمله مي‌كنند.
4- هدف اصلي گردان‌هاي عزالدين قسام، القدس، ناصر صلاح الدين، أبو علي مصطفي، مقاومت ملي، شهداي الأقصي و غيره وارد آوردن بيشترين تلفات به ارتش صهيونيستي است.
5- نيروهاي مقاومت با ابتكار روش‌هاي جديد انواع تانك‌ها، خودروهاي زرهي، نفربرهاي نظامي و غيره را مورد هدف قرار داده‌اند و بسياري از آنان را از كار انداخته‌اند. اين تلفات ارتش صهيونيستي به قدري بالا بوده كه "عوزي لنداو" وزير سابق امنيت داخلي رژيم صهيونيستي طي اظهاراتي گفت:‌ جنگ فعلي جنگي بازنده براي اسرائيل است زيرا فلسطينيان روش‌هاي جديدي را در آن پياده مي‌كنند.
اما در مورد تعداد موشك هاي پرتاب شده توسط گروههاي فلسطيني تا ساعات آخر شب گذشته 619 موشك از نوع "قسام"، "قدس" و غيره بوده كه برد آنها حداقل 20 كيلومتر است و زندگي بيش از 350 هزار شهرك نشين صهيونيستي ساكن شهرك هاي جنوبي سرزمين هاي اشغالي را به خطر انداخته است. اما نوع ديگر موشكي كه در اين جنگ براي اولين بار توسط گروه هاي فلسطيني به سمت سرزمين هاي اشغالي پرتاب شد، موشك "گراد" با برد حداقل 40 كليومتر بوده است. بر اثر پرتاب اين نوع موشك حداقل يك ميليون شهرك نشين صهيونيستي در معرض خطر قرار گرفته اند. بدون شك اين نوع موشك توازن قدرت را به هم زده و شهرك نشينان صهيونيستي را در برابر فلسطينيان ضعيف كرده است.

نظرات كاربران:
 يکشنبه 29 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن