تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806925989




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش قدس از وضعيت آموزشگاههاي رانندگي در خراسان جنوبي؛ امنيت از كوچه هاي آموزش رانندگي، رخت بر بسته است


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: گزارش قدس از وضعيت آموزشگاههاي رانندگي در خراسان جنوبي؛ امنيت از كوچه هاي آموزش رانندگي، رخت بر بسته است
* مريم سبزه كار
تردد خودروهاي ويژه آموزش رانندگي در كوچه پس كوچه هاي شهر بيرجند، مردم اين شهر را با مشكل مواجه كرده است.
به گفته شهروندان، برخي از متقاضيان دريافت گواهينامه حتي پا را فراتر گذاشته و تا پاسي از شب به تمرين رانندگي در محلهاي آزمون مي پردازند كه اين امر موجب سلب آسايش اهالي اين مناطق شده، از اين رو آموزش رانندگي در بيرجند اكنون به چالشي مهم در اين شهر تبديل شده است.
* كوچه هاي پرخطر
يك داوطلب آزمون آيين نامه رانندگي، دريافت گواهينامه را گذر از هفت خوان رستم عنوان مي كند و مي افزايد: طرح جديد گواهينامه بسيار مشكل و قبولي در دو آزمون آيين نامه و دو آزمون عملي واقعاً خسته كننده است.
به گفته وي، برخي مربيان آموزشگاه از توان علمي و فني كافي براي ارايه آموزشهاي لازم به داوطلبان متقاضي گواهينامه برخوردار نيستند، بنابراين آموزشهاي رانندگي كاربردي نيست.
متقاضي ديگري كه به منظور شركت در آزمون آيين نامه در سرماي شديد هوا به سختي كتاب آموزش تئوري رانندگي را مطالعه مي كند از شرايط دشوار دريافت گواهينامه گلايه مند است و مي گويد: برخورد نامناسب مسؤولان آموزشگاه هاي رانندگي مشكلي است كه بايد نظارت بيشتري بر آن صورت گيرد.
وي خاطرنشان مي كند: براي شركت در آزمون آيين نامه و يا عملي بايد چند روز قبل ثبت نام كنيم كه در برخي موارد اگر از ساعت مشخص ديرتر برسيم از ثبت نام در آزمون محروم و براي شركت در آيين نامه بايد يك هفته منتظر بمانيم.
صبوحي متقاضي ديگري كه در جمع تعداد زيادي از داوطلبان منتظر رسيدن كارشناس آزمون گيرنده است، اظهار مي دارد: آيا اين عدالت است كه عده اي براي گرفتن گواهينامه در خيابان اصلي و بدون مانع آزمون دهند و برعكس گروهي در كوچه پس كوچه هاي نامناسب آزمون رانندگي بدهند؟
در اين بين، يكي از اهالي محله نيز در جمع ما حضور يافته و به خبرنگار ما مي گويد: از روزي كه آزمون رانندگي را در كوچه ها مي گيرند ما جرأت نمي كنيم كودكانمان را براي بازي آزاد گذاشته يا به خارج منزل بفرستيم، زيرا عده اي از كار آموزان رانندگي شبهاي قبل از امتحان در كوچه ها تمرين مي كنند.
يكي از مربيان آموزشگاه نيز در خصوص مشكلات موجود در آموزشگاه هاي رانندگي اذعان مي دارد: كم بودن نرخ دستمزد مربيان معضلي فراروي كار مربيان است، در حالي كه اگر مربيان به لحاظ مالي تأمين شوند بي گمان با خيال راحت به آموزش رانندگي به متقاضيان خواهند پرداخت.

* دو نظر مثبت و منفي
رئيس پليس راهور خراسان جنوبي با استقبال از طرح اين گزارش مي گويد: برخي از مشكلات مطروحه براي پليس نيز محسوس بوده كه در صدد رفع اين مشكلات هستيم.
سرهنگ مجتبي زنگويي در پاسخ به مشكل ياد شده براي اهالي محلهاي آزمون رانندگي به خبرنگار قدس قول داد كه گروهي توسط راهنمايي و رانندگي به طور نامحسوس به اين محلها اعزام شوند و با رانندگان متخلف و افراد بدون گواهينامه اي كه اقدام به تمرين رانندگي مي كنند برخورد كنند.
اما رئيس شعبه مؤسسه رهگشا در خراسان جنوبي نظر ديگري دارد؛ او مي گويد: برگزاري آزمون رانندگي در محل آموزشگاه هاي رانندگي در راستاي سهولت كار متقاضيان رانندگي، كاهش ترافيك و كاهش هزينه ها و... انجام شده است.
منصور مختاري در پاسخ به مشكلات مطرح شده از سوي متقاضيان گواهينامه رانندگي اظهار مي دارد: فردي كه آموزشهاي رانندگي را فراگرفته است بايد قادر به رانندگي در همه محلها باشد و اينكه محل آزمون در كوچه پس كوچه ها يا خيابان باشد مشكلي غيرمنطقي است.
* صدور 13 هزار گواهينامه در يك سال
سرهنگ زنگويي مي افزايد: 14 آموزشگاه رانندگي در اين استان وجود دارد كه از اين تعداد 6 آموزشگاه در بيرجند، دو آموزشگاه در قاين، دو آموزشگاه در فردوس، يك آموزشگاه در بشرويه، يك آموزشگاه در سربيشه، يك آموزشگاه در نهبندان و يك آموزشگاه در سرايان فعاليت مي كنند و آموزشگاه رانندگي در شهرستان درميان نيز در آينده اي نزديك راه اندازي مي شود.
به گفته وي، از ابتداي سال جاري، 13 هزار و 800 نفر در آموزشگاه هاي رانندگي استان ثبت نام كرده اند كه از اين تعداد چهارهزار و 500 نفر خانم و 9 هزار و 300 نفر آقا بوده اند.
اين مسؤول تعداد قبول شدگان در آزمون گواهينامه رانندگي از ابتداي امسال تاكنون را 13 هزار و 200 نفر عنوان كرد.
وي اضافه كرد: سال گذشته 10 هزار و 950 نفر در آموزشگاه هاي رانندگي استان ثبت نام كرده اند كه بيش از 99 درصد آنها گواهينامه گرفته اند.
سرهنگ زنگويي در خصوص ميزان سطح علمي و فني مربيان آموزشگاه هاي رانندگي استان خاطرنشان كرد: پس از تصويب آيين نامه آموزشگاه ها در هيأت وزيران، مربيان حداقل بايد داراي مدرك ديپلم باشند و آزمونهايي را براي دريافت كارت مربيگري از آنان اخذ كنند.
وي متذكر شد: در حال حاضر، 198 مربي در آموزشگاه هاي رانندگي استان فعاليت مي كنند كه از سطح علمي و توان فني مناسبي برخوردار هستند.
وي در بخشي از سخنانش به آغاز فعاليت افسران زن در بخش اخذ آزمون گواهينامه رانندگي اشاره مي كند.
* اجراي طرح گواهينامه B2
رئيس شعبه مؤسسه رهگشا خراسان جنوبي نيز به خبرنگار ما مي گويد: طرح جديد گواهينامه B2 در آينده اي نزديك در سطح شهر بيرجند اجرا مي شود.
منصور مختاري با مثبت ارزيابي كردن طرح جديد آموزش رانندگي، اجباري بودن 20 ساعت آموزش براي متقاضيان گواهينامه را از جمله ويژگيهاي اين طرح عنوان مي كند.
وي با تأييد مشكل كم بودن دستمزد مربيان آموزشگاه هاي رانندگي استان اذعان مي دارد: در صدد رفع اين مشكل هستيم.
* راه اندازي آموزشگاه ويژه موتورسيكلت سواران
مسؤول فرهنگ ترافيك راهور خراسان جنوبي نيز در گفتگو با خبرنگار ما از راه اندازي آموزشگاه ويژه موتورسيكلت سواران در استان خبر مي دهد و اذعان مي دارد: در حال حاضر، احداث اين آموزشگاه ها در سطح كشور آغاز شده است.
به گفته سرهنگ هاشمي، از ابتداي سال جاري، 75 فقره گواهينامه رانندگي B1 در استان باطل شده است.
وي در خصوص اقدامهاي آموزشي راهور استان تصريح مي كند: از ابتداي امسال بيش از هفت هزار راكب موتورسيكلت در استان آموزشهاي مرتبط با قوانين و مقررات رانندگي را فراگرفته اند.
 شنبه 28 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2530]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن