تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815522071




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش خبري ايلنا از آخرين تحولات غزه رهبران مقاومت: پيروزي نزديك است


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: گزارش خبري ايلنا از آخرين تحولات غزه رهبران مقاومت: پيروزي نزديك است


تهران- خبرگزاري كار ايران
در بيست‌‏و دومين روز از مقاومت مردم غزه در برابر تجاوزهاي رژيم‌‏صهيونيستي تعداد شهدا و مجروحان اين منطقه به بيش از 6 هزار و 423 تن رسيد.

به گزارش "ايلنا" به نقل از آسوشيتدپرس، منابع خبري صهيونيست‌‏ها در حالي از بررسي طرح آتش‌‏بس يك‌‏جانبه توسط وزراي كابينه اين رژيم خبر دادند كه آخرين گزارش‌‏ها از غزه حاكي از آن است كه جنگنده‌‏هاي ارتش صهيونيستي بيش از 50 نقطه از شهر غزه را روز شنبه ـ‌‏امروزـ هدف قرار دادند و از آغاز حملات گسترده اين رژيم تاكنون يك‌‏هزار و 203 تن شهيد و بيش از پنج هزار و 220 تن مجروح شده‌‏اند كه حال 400 تن ازمجروحان وخيم اعلام شده است.
اين در حالي است كه شاهدان فلسطيني اعلام كردند كه در جريان حملات تانك‌‏هاي اين رژيم به ساختماني در نزديكي مدرسه سازمان ملل متحد در غزه حداقل دو تن از مردم بي‌‏دفاع اين منطقه نيز به شهادت رسيدند.
شبكه تلويزيوني الجزيره گزارش داد كه «بان كي مون»، دبير كل سازمان ملل متحد كه با هدف ديدار با رهبران لبنان به اين كشور سفر كرده است، طي سخناني در پارلمان لبنان با اشاره به تداوم حملات زميني، دريايي و هوايي رژيم‌‏صهيونيستي به نوارغزه گفت: «وضعيت حاكم بر اين منطقه بحراني است و اين حملات به ريخته‌‏شدن خون تعداد زيادي از غيرنظاميان بيگناه منجر شده كه غيرقابل توصيف است.»
دبير كل سازمان مللاعلام كرد: «به‌‏شدت اقدام اسرائيل مبني بر حمله به مدرسه آژانس امدادرساني و آوارگان فلسطيني را محكوم كرده و از تل‌‏آويو خواستيم ضمن عذرخواهي در اين‌‏باره توضيح دهد كه مقام‌هاي اسرائيلي از اين اقدام عذرخواهي نموده و تضمين داده‌اند كه ديگر اين اقدام را تكرار نكنند.»
وي افزود: «كارمندان سازمان ملل متحد در شرايطي بسيار سخت و دشوار در غزه فعاليت مي‌كنند؛ من سعي داشتم با سفر به غزه از نزديك در جريان وضعيت حاكم بر اين منطقه و فعاليت كارمندان سازمان ملل قرار گيرم كه ميسر نشد و از طريق ويديو كنفرانس با آنها گفت‌وگو كردم و در جريان مشكلات عديده‌اي قرار گرفتم كه در انجام فعاليت‌شان با آن روبه‌رو هستند.»
بي‌‏بي‌‏سي نيز گزارش داد وزارت خارجه آمريكا اعلام كرد كه وزاري خارجه آمريكا و رژيم‌‏صهيونيستي پيش‌‏نويس تفاهم‌‏نامه‌‏اي را امضا كردند كه در چارچوب آن آمريكا موظف مي‌‏شود از انتقال هر نوع سلاحي به داخل غزه جلوگيري كند.
دولت آمريكا در توافق‌‏نامه تازه خود با اسرائيل، هدفش را جلوگيري از رسيدن اسلحه به دست گروه‌‏ها در داخل غزه عنوان كرده است. در متن توافق‌‏نامه آمده است كه آمريكا همچنان مصمم به برقراري صلح و امنيت براي رژيم‌‏صهيونيستي و همسايگان فلسطيني آن خواهد بود. در اين بيانيه آمده است كه جامعه بين‌‏الملل نبايد اجازه دهد كه مقاومتي عليه اسرائيل انجام گيرد.
«كاندوليزا رايس»، وزير خارجه آمريكا بدون اشاره به جنايات‌‏هاي گسترده اسرائيل گفت: «رژيم‌‏صهيونيستي نمي‌‏تواند زير تهديدهاي روزانه ناشي از حملات موشكي حماس به زندگي خود ادامه بدهد و بر عهده جامعه بين‌‏الملل است تا در تلاش جمعي موجبات خاتمه دادن به حملات موشكي حماس را كه شرط اساسي برقراري صلح در منطقه است فراهم كنند!»
بر اساس تفاهم امضا شده، آمريكا همچنين متعهد شده كه براي كمك به اسرائيل با كشورهاي عضو پيمان آتلاتيك شمالي (ناتو) و كشورهاي منطقه خاورميانه هم همكاري كند.
اين شبكه خبري همچنين گزارش داد كه مجمع عمومي سازمان ملل جمعه شب و پس از دو روز بحث‌‏هاي فشرده در جلسه اضطراري، با تصويب قطعنامه‌‏اي حملات رژيم‌‏صهيونيستي در غزه را محكوم كرد.
اين قطعنامه هر چند كه ضمانت اجرايي ندارد اما اعتراضي به وقت‌‏كشي شوراي امنيت و به‌‏ويژه آمريكا درمورد غزه است.
«ميگوئل دسكوتو بروكن»، رئيس مجمع عمومي سازمان ملل در واكنش به عملكرد نماينده اتحاديه اروپا گفت كه مردم هر ثانيه در غزه مي‌‏ميرند و نمي‌‏دانم اينها راجع به چه مي‌‏خواهند بحث كنند و اين چه دنيايي است كه ما در آن زندگي مي‌‏كنيم.
آسوشيتدپرس نيز به نقل از راديوي اسرائيل گزارش داد، در صورتي‌‏كه كابينه امنيتي رژيم‌‏صهيونيستي پيشنهاد آتش‌‏بس را بپذيرد، نشست ويژه‌‏اي روز يك‌‏شنبه در قاهره با حضور بان كي‌‏مون و رهبران رژيم‌‏صهيونيستي برگزار خواهد شد.
يكي از مقام‌‏هاي ارشد رژيم‌‏صهيونيستي در حالي‌‏كه نمي‌‏خواست نامش فاش شود، اعلام كرد كه در صورت تائيد برقراري آتش‌‏بس يك‌‏جانبه در غزه توسط كابينه تل‌‏آويو، نيروهاي اسرائيلي تنها در صورتي غزه را ترك مي‌‏كنند كه رسما اعلام شود كه جنگ پايان يافته است.
گفته‌‏شده در پيشنهاد آتش‌‏بسي كه احتمالا رژيم‌‏صهيونيستي آن را خواهد پذيرفت، ارتش‌‏صهيونيستي حملات خود را متوقف مي‌‏كند ولي در صورتي كه مبارزات مردمي حماس ادامه يابد اين رژيم نيز حملات خود را آغاز خواهد كرد.
«محمد نزال»، يكي از مقام‌‏هاي رسمي جنبش حماس اعلام كرد: «مقام‌‏هاي مصري از ما براي حضور قاهره و گفت‌‏وگو درباره آتش‌‏بس دعوت كردند اما براي ما همه چيز بستگي به اين دارد كه تل‌‏آويو شرايط حماس را بپذيرد يا خير.»
همچنين «خالد مشعل» رئيس دفتر سياسي حماس با اعلام اينكه مقاومت پيروز است و با انتقاد از سران كشورهاي عربي در نشست اتحاديه عرب در دوحه از سران عرب خواست تا روابط خود را با رژيم‌‏صهيونيستي قطع كنند.
وي گفت: «ما شرايط اسرائيل براي آتش‌‏بس را نمي‌‏پذيريم چرا كه حماس خواستار توقف تجاوزات است و نيروهاي رژيم‌‏صهيونيستي بايد هرچه سريع‌‏تر غزه را ترك و مرزهاي غزه را بازكنند.»
خبرگزاري فرانسه نيز گزارش داد كه وزراي خارجه كشورهاي عربي در ديدار روز جمعه خود در كويت بيانيه‌‏اي را تنظيم كردند كه در آن خواستار توقف تجاوزات رژيم‌‏صهيونيستي در غزه شدند.
در اين پيشنهاد كه قرار است روز دوشنبه در نشست كويت به سران كشورهاي عربي ارائه شود، علاوه بر توقف تجاوزهاي رژيم‌‏صهيونيستي از تل‌‏آويو خواسته شده است تا مناطق فلسطيني‌‏نشين را ترك و مرزهاي غزه را باز كنند.
در نسخه ‌‏نهايي اين پيشنهاد، بازسازي مناطق فلسطيني‌‏نشين و فراهم كردن سرمايه لازم (حدود 2 ميليون دلار) براي همكاري در اين بازسازي با مقام‌‏هاي فلسطيني درخواست شده است.
همچنين در اين بيانيه كمك‌‏هاي بيشتري (كمتراز 500 ميليون دلار نباشد) براي حمايت از بودجه مقام‌‏هاي فلسطيني در اين منطقه درخواست شده است.
همچنين سران عرب نيز روز جمعه طي نشستي در قطر رژيم‌‏صهيونيستي را به «جنايات جنگي و نسل‌‏كشي» متهم كردند.
در بيانيه پاياني نشست رهبران كشورهاي اسلامي و عرب آمده است كه در اين نشست پيشنهاداتي كه بر لزوم «خروج كامل و بي‌‏قيد و شرط اسرائيل و تعليق پيش‌‏قدمي صلح عرب» تاكيد مي‌‏كرد، بررسي شد و رژيم‌‏صهيونيستي به «ارتكاب جرايم جنگي و نسل‌‏كشي متهم شد.»
اين پيشنهادها روز دوشنبه طي نشست اتحاديه عرب در كويت تسليم سران كشورهاي عربي مي‌‏شود.
«باز شدن تمامي گذرگاه‌‏ها، رفع محاصره و ملزم كردن رژيم‌‏صهيونيستي به پرداخت غرامت» از ديگر موادي است كه در اين بيانيه به آن اشاره شده است.
«شيخ حمد بن جاسم آل‌‏ثاني»، وزير خارجه قطر در كنفرانس خبري بعد از اين نشست گفت: «خواستار پايان يافتن جنايات هستيم.»
همچنين قطر و موريتاني در اين نشست از تصميم خود براي قطع روابط ديپلماتيك با رژيم‌‏صهيونيستي خبر دادند.
تصميم موريتاني و قطر، بعد از درخواست «محمود احمدي‌‏نژاد»، رئيس‌‏جمهوري ايران و «بشار اسد»، همتاي سوري وي براي قطع روابط با رژيم‌‏صهيونيستي اتخاذ شد.
نشست دوحه با حضور 13 عضو از 22 عضو اتحاديه عرب، تركيه و همچنين رئيس‌‏جمهوري ايران برگزار شد.
احمدي‌‏نژاد با شاره به جنايات صهيونيست‌‏ها در غزه، پيگيري پرونده رهبران صهيونيست در دادگاه بين‌‏المللي رسيدگي به جرائم را خواستار شد.
وزير خارجه قطر همچنين از گفت‌‏وگوي خود با «محمود عباس»، رئيس حكومت خودگردان پيش از برگزاري اين نشست خبر داد.
اين در حالي است كه الجزيره در گزارش ديگري اعلام كرد كه رژيم‌‏صهيونيستي در حملات امروز خود از بمب‌‏هاي بدون دود استفاده مي‌‏كند. اين نوع بمب از نظر قطعات و تركش‌‏هاي مشتعل بسيار شبيه بمب فسفري است، ولي هيچ نوع دودي از آن متصاعد نمي‌‏شود.
اين امر، نگراني فلسطيني‌‏ها و سازمان‌‏هاي مدافع حقوق‌‏بشر را از تبديل شدن غزه به محل آزمايشگاه انواع جديد سلاح‌‏هاي اسرائيل تاييد مي‌‏كند.
«يورونيوز» نيز گزارش داد كه پزشكان حاضر در غزه در بيانيه‌‏اي نقض چندين باره كنوانسيون‌‏هاي بين‌‏المللي و استفاده از سلاح‌‏هاي كشتار جمعي غير متعارف از سوي اين رژيم را محكوم كردند.
«محمد الغنيم»، پزشك مصري حاضر در غزه در بيانيه اعلام داشت كه مداراك و شواهدي انكار ناپذيري در دست است كه رژيم‌‏صهيونيستي در بمباران غزه از «فسفر سفيد» استفاده كرده است.
همچنين مركز اطلاع‌‏رساني فلسطين نيز گزارش داد كه در پي عدم مشاركت «محمود عباس»، رئيس حكومت خودگردان فلسطين در كنفرانس اخيري كه با حضور سران عرب جهت بررسي قضيه فلسطين برپا شده بود، ديدگاه‌‏ها و نقطه‌‏نظرهاي مختلفي شكل گرفته است و جناح‌‏هاي و شخصيت‌‏هاي مختلف سياسي نيز جبهه‌‏گيري‌‏هاي مختلفي در اين مورد دارند.
«مشير المصري»، از رهبران جنبش حماس در اين رابطه اعلام كرد كه حضور نداشتن عباس در كنفرانس دوحه به‌‏خوبي نشان مي‌‏دهد كه او به‌‏طور كامل لباس فلسطيني بودن و ميهن پرستي را از تن به در آورده و به همين شكل اخلاق و سياست را نيز به‌‏طور كامل ترك كرده است.
وي گفت: «او بايد پس از اينكه جبهه رياست‌‏ را ترك كرد، جبهه مردمي فلسطين را نيز ترك كرده و نام فلسطيني را با خود حمل نكند.»
اين عضو تصميم‌‏گيري و رهبري حماس در بيانيه مطبوعاتي اعلام كرد كه جاي تاسف نيست كه بعضي كشورهاي عربي شركت‌‏كننده در كنفرانس قطر بر سر موضوع فلسطين با هم درگير شوند، چراكه اين مساله هرچه قدر هم به ضرر مردم فلسطين باشد، باز به خودشان مربوط است. آنچه جاي تحقير و تعجب و نارضايتي دارد اين است كه عباس كه ادعاي نمايندگي مردم فلسطين را دارد در اين كنفرانس شركت نداشته است و عجيب‌‏تر اينكه او خود را در كنار دشمن صهيونيستي و دولت آمريكا و همچنين بعضي كشورهاي عربي كه بدون اجازه آمريكا هيچ كاري نمي‌‏كنند قرار داده و با هم عليه مقاومت اسلامي دسيسه چيني مي‌‏كنند.
وي در ادامه بيانيه خود تاكيد كرد كه مشكلات غزه نه به دست آمريكا و نه به دست اسرائيل ايجاد شده است، بلكه مهم‌‏ترين دليل آن تصميماتي است كه بعضي سازمان‌‏هاي عربي و محمود عباس و گروه‌‏هاي اوسلو گرفته‌‏اند كه آرزوي همه‌‏شان اين است كه بار ديگر سوار بر تانك‌‏هاي اسرائيلي وارد غزه شوند.
«شيخ حمد ابن جاسم العطيه»، نخست‌‏وزير قطر در اين‌‏باره اعلام كرد كه محمو عباس روز پنج‌‏شنبه در يك گفت‌‏وگوي تلفني با وي گفته است كه اگر در كنفرانس دوحه شركت كنم با دست خويش، خود را قرباني كرده‌‏ام.
پايان پيام

كد خبر: 468918
 شنبه 28 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 337]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن