تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):اگر به تعداد اهل بدر [مؤمن كامل] در ميان شما بود، قائم ما قيام می ‏كرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815217181




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حسن نجفي:فيلم‌هاي خوب و انساني جلوه‌گاه مفاهيم ديني است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: حسن نجفي:فيلم‌هاي خوب و انساني جلوه‌گاه مفاهيم ديني است
گروه هنر: هر فيلمي كه در دايره ارزش‌هاي انساني و اخلاقي حركت كند فيلم ديني است. فيلم‌هاي خوب و انساني جلوه‌گاه مفاهيم ديني است. نبايد دين را به عنوان يك امر مجرد معرفي كنيم. دين در همه ابعاد وجودي انسان بافته شده است.
«حسن نجفي»، كارگردان سينما، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا)، درباره استقبال مردم تبريز از فيلم سينمايي «سهم گمشده» گفت: ظاهراً اكران فيلم در تبريز از مرز 9 ميليون گذشته است و يقين مي‌دانم اگر برنامه‌ريزي خوبي در مورد اكران فيلم صورت مي‌گرفت، اين فيلم در تهران نيز موفق عمل مي‌كرد. هر چند برخي از همكاران مانند فرجي و شيري از حوزه هنري و برخي همكاران در اداره كل نظارت و ارزشيابي نهايت تلاش خود را براي فيلم انجام دادند.

وي با اشاره به دليل استقبال مردم از اين فيلم اظهار كرد: دليل استقبال واضح است. اين فيلم را با حس و حال آذري ساخته‌ام و يك امر طبيعي است كه آذري‌زبانان در اين فيلم با يك حس نوستالژيك به تماشاي آن بنشينند. دليل دوم نجابت فيلم است. گاهي براي خود من نيز ديدن بعضي از فيلم‌هاي توليدي در سينماي ايران مشمئزكننده است و متأسفانه اين نوع فيلم‌ها همچنان درحال توليد و ساخته شدن هستند.

وي درباره ميزان استقبال مخاطبان سينما از فيلم‌هاي ديني عنوان كرد: هر فيلمي كه در دايره ارزش‌هاي انساني و اخلاقي حركت كند فيلم ديني است. فيلم‌هاي خوب و انساني جلوه‌گاه مفاهيم ديني است. نبايد دين را به عنوان يك چيز مجرد معرفي كنيم. دين در همه ابعاد وجودي انسان بافته شده است.

نجفي در تكميل مطالب فوق افزود: دفاع جانانه يك فرد از خانه و كاشانه تفسير بخشي از آموزه‌هاي ديني است، كار كردن يك فرد براي معيشت زن و بچه خود عين جهاد است. اين سهم مهلكي است كه ما فيلم‌هاي ديني را با يك بر چسپ ويژه بخواهيم معرفي كنيم. مردم شديداً به دنبال دين و معرفت هستند.

وي در پاسخ به اين پرسش كه به نظر شما جايگاه سينماي ديني در ميان ژانرهاي ديگر سينما چيست، تصريح كرد: فيلم‌هايي كه فطرت افراد را نشانه رفته‌اند صرفه‌نظر از اينكه در كجا توليد شده باشند هميشه مشتري خاص خود را دارند. حتي خيلي از اين فيلم‌ها را نگذاشتند در زمان خود فروغ داشته باشد، ولي بعدها دوباره مردم به آن آثار رويكرد نشان داده‌اند. مفاهيمي همچون ايثار، عشق، محبت، درستكاري، دين و معرفت مختص يك دوره خاص نيست. من دين را همچون يك خيمه مي‌دانم كه همه اين فضايل در آن جمع است و اينها ملزومات اساسي حيات بشر در همه تاريخ است.

اين كارگردان با اشاره به تمهيداتي كه براي فروش فيلم‌هاي ديني بايد انجام بگيرد، خاطرنشان كرد: بايد سعي كرد به صورت زيربنايي دوباره ذائقه مردم را ترميم و مرمت كرد. يك گروه بايد به بازخواني و بازبيني همه فيلم‌هايي كه به نوعي احياگر اين مفاهيم هستند، مشغول شود و بهترين جامعه هدف، دانش‌آموزان است. بايد سينما به عنوان يك فرصت متعالي براي ارتقاء سطح فكري و باور اعتقادي در خدمت آموزش و پرورش قرار گيرد.

اين كارگردان در پاسخ به اين پرسش كه آيا سهم گمشده در ارائه مفاهيم مورد نظر خود موفق عمل كرده است، اذعان كرد: «سهم گمشده» يك فيلم است در خيل ميليون‌ها فيلمي كه ساخته شده است. نه بزرگتر نه كمتر. «سهم گمشده» شعر من و تعريف من از يك پديده است. در يك ديوان كه پر از غزل‌هاي خوب و بد است، هر كه شعر مي‌گويد ذوق‌زده است. دوست دارد سريع آن را براي كسي بخواند. اما بعد از گذشت مدتي با خود مي‌انديشد كاش اين واژه را چنين مي‌آوردم يا ... هر كه در اثر خود مدفون شود زمان نابودي‌اش فر ارسيده است.

وي در تكميل مطالب فوق متذكر شد: «سهم گمشده» تركيبي از تجربه‌هاي موفق و ناموفق بوده است. نكته‌هايي كه خوب عمل نكرده‌ام براي من انگيزه كاري بعدي را فراهم مي‌‌كند.

وي در پايان اظهار كرد: سينما نقطه امتحان خيلي از دوستان است. يك ريسمان نازك كه خيلي‌ها در آن سقوط مي‌كنند و «سهم گمشده» هم از اين قاعده مستثني نبود. خيلي‌ها در اين فيلم سقوط كردند و خيلي‌ها نزد خدا و ائمه رو سفيد بيرون آمدند.
 شنبه 28 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 251]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن