تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815407886




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دولت توجه نكند منابع سازمان بنادر پاسخگو نيست


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاين: دولت توجه نكند منابع سازمان بنادر پاسخگو نيست


اقتصاد > صنعت - معاون اداري مالي سازمان بنادر از مسئولان دولتي در خواست كرد حساسيت بيشتري نسبت به بخش دريايي داشته باشند.

گروه اقتصادي: ايمني سفرهاي دريايي از مهمترين برنامه‌هاي سازمان بنادر ودريانوردي به شمار مي آيد اما متاسفانه هرساله به دليل عدم رعايت استانداردها و ايمني توسط شناورهاي سنتي با تعداد قابل توجهي از سوانح و تلفات دريايي مواجه مي‌شويم.

وجود صدها قايق لگني غيراستاندارد در جنوب كشور در مسيرهاي قشم، بندرعباس، كيش كه اقدام به جابه جايي مسافران مي كنند گوياي اين مساله است.

به گزارش خبرآنلاين، در اين راستا به گفته مسوولان امر در جهت توسعه، نوسازي ناوگان و ارتقاي ايمني حمل ونقل دريايي از طريق حمايت و تشويق بخش خصوصي جهت ساخت شناورهاي استاندارد در چارچوب سياستهاي اجراي اصل 44، آغاز شده است.

علي جهانديده معاون سازمان بنادر ودريانوردي در بازديد خبرنگاران از مجتمع شناوري سازي مد كندآلوي قشم و بوت سرويس كيش كه از طريق سرمايه گذاري بخش خصوصي راه اندازي شده در جزيره قشم وكيش اظهار كرد: " سازمان بنادر ودريانوردي سعي كرده علي رغم مشكاتي كه وجود دارد زمينه مناسبي را براي انجام سفرهاي دريايي با شناورهاي ايمن و استاندارد ايجاد كند. "

وي با اشاره به اينكه در شمال و جنوب كشور بيش از 4 هزار كيلومتر ساحل آبي داريم، افزود: " بايد به سمتي برويم تا برنامه ريزي ها كلان كشور بر محور دريا استوار باشد. "

معاون اداري مالي سازمان بنادر با اعلام اينكه بودجه اين سازمان با 800 ميليارد تومان در سال آينده بسته شده است، گفت: " دولت بايد به بخش دريايي توجه بيشتري داشته باشد و بايد كمك كرد مسوولان امر حساسيت بيشتري به بخش دريايي داشته باشند چراكه اگر اين امر اتفاق نيفتد منابع محدود سازمان بنادر پاسخ گوي اين بخش نخواهد بود. "

وي با اشاره فعاليت هاي كارخانه هاي شناور سازي در جزيره قشم وكيش گفت: " قرارداد ساخت 16 فروند شناور مسافري با كارخانه مد كندآلوي قشم منعقد شده است. و بزودي با پرداخت پيش پرداخت عمليات ساخت آغاز مي شود. همچنين قرارداد 5 فروند شناور پنجاه نفره دو منظور نيز با كارخانه بوت سرويس كيش بسته شده است. قرار است دو فروند آن در نروژ ساخته شود و سه فروند ديگر طي هشت ماه آينده در ايران ساخته خواهد شده و بتدريج وارد ناوگان مي شوند. "

معاون سازمان بنادر تصريح كرد: " در تلاش هستيم تا ظرفيت ناوگان را نقطه اي برسانيم تا شرمنده مسافران بخش دريايي نباشيم ومردم ديگر با قايق هاي لگني مسافرت نكنند. از سوي ديگر توجه به ساخت شناور و توسعه ناوگان سبب افزايش اشتغال زايي و افزايش بهره وري در كشور خواهد شد. "

به گزارش خبرآنلاين، فريدون پوري مديرعامل شركت شناورسازي بوت سرويس كيش نيز در تشريح فعاليتهاي اين كارخانه ابراز كرد: " اين كارخانه با هدف ورود به بازارهاي منطقه‌اي با توليدات تحت ليسانس، ايجاد مركز تعميرات منطقه‌اي جهت شناورهاي ساخته شده و فعال در منطقه خليج‌فارس و همچنين ارائه خدمات فني مهندسي در پروژه‌هاي نفتي خليج‌فارس در سه فاز راه‌اندازي خواهد شد.

به گفته او، جهت راه‌اندازي اين مجموعه صنعتي تاكنون حدود 18 ميليارد تومان هزينه شده كه كليه هزينه‌هاي آن از طريق سرمايه‌گذاري بخش خصوصي و بدون استفاده از تسهيلات بانكي بوده و راه‌اندازي سه فاز اين سايت بيش از 25 ميليارد تومان سرمايه‌گذاري خواهد داشت. "

مديرعامل اين شركت تصريح كرد: " به منظور انتقال تكنولوژي ساخت به كشور، پرسنل ايراني به كشور نروژ اعزام شده تا پس از آموزشهاي لازم و اخذ مدرك معتبر در اين شركت فعاليت كنند كه پس از راه‌اندازي كامل سه فاز حدود 200 نفر در اين سايت مشغول به فعاليت مي‌شوند. "

پوري خاطرنشان كرد: " علي رغم اينكه مشكلات فرواني در زمينه تامين قطعات و ماشين‌آلات و ارسال آن به ايران وجود داشته سرمايه‌گذاران نروژي همكاري بسيار خوبي داشته‌اند؛ در داخل كشور نيز مشكلات بانكي نشات گرفته از قوانين دست و پاگير بانكي مشكلاتي ايجاد كرده است. "

غلام پاكويي مديرعامل كارخانه شناورسازي مد كند آلوي قشم نيز با اشاره به اينكه اين سايت شامل فازهاي ساخت شناورهاي فلزي،‌آلومينيومي و فايبرگلاس است، اظهار كرد: " ساخت شناورهاي مسافري در داخل كشور150 تا 160 ميليون تومان صرفه‌جويي ارزي دارد. "

پاكويي گفت: " براي ساخت شناورهاي مسافري آلومينيومي كه ظرفيت 40 نفره دارند براي تردد بين قشم و بندرعباس با يك شركت تركيه‌اي و استراليايي قرارداد بسته شده كه تاكنون دو فروند آن ساخته شده و 14 فروند نيز بزودي آغاز مي شود.

وي خاطرنشان كرد: " ظرف مدت 15 ماه از زمان عملياتي شدن قرارداد بايد اين شناورها به سازمان بنادر تحويل داده شود. اما هنوز تسهيلات از صندوق تعاون به اين بخش داده نشده در حالي كه تمام قطعات آنها مشخص است و در صورت پرداخت پيش پرداخت عمليات اجرايي آغاز مي شود. "

او با اشاره به اينكه اين قرارداد به صورت CKD است ، گفت: " به دليل آنكه دانش فني وتكنولوژي را در اختيار نداريم نمي توانيم در اين زمينه به ويژه در بخش مسافربري ريسك كنيم. بايد اين اين شناورها حتما تخت كلاس هاي استاندارد بين المللي ساخته شوند. "

پايكويي، مقوله توليد در كشور را زجرآور عنوان كردوگفت: " در اين بخش به حمايت نياز داريم. چراكه ساير كشورهاي منطقه به اين مساله توجه كرده‌اند. و از درياي عمان و خليج فارس براي صيد استفاده مي كنند. "

Print چاپ مطلب
 شنبه 28 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاين]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن