تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد، هر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805385741




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

از : رضا خوش لهجه كشتار غزه ؟ تلنگري بر وجدانهاي خفته


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: از : رضا خوش لهجه كشتار غزه ؟ تلنگري بر وجدانهاي خفته
سياسي. چين. فلسطين. غزه
پكن - بيست و دو روز است كه ارتش تا دندان مسلح اسراييل با حمايت و چراغ سبز آمريكا شهر غزه را از زمين و هوا هدف سنگين‌ترين حملات خود قرار داده است به گونه‌اي كه اين تهاجم وحشيانه تاكنون بيش از پنج هزار شهيد و زخمي برجاي گذاشته ، كه بخش عمده‌اي از قربانيان زنان و كودكان هستند.

مشاهده تصاوير و عكس‌هاي دلخراش كشتار زنان و كودكان مظلوم و بيدفاع غزه آنقدر تلخ و تكاندهنده است كه دل هرانسان آزاده‌اي را مي‌آزارد . بوي باروت جاي جاي شهر غزه را پر كرده است و طنين صداي ناله زنان و كودكان غزه در زير بمب‌هاي اسراييل فضا را آكنده از غم و اندوه ساخته و اين درحالي است كه نهادهاي مدعي دفاع از حقوق بشر و سازمان‌هاي بين‌المللي كه وظيفه تامين امنيت و آرامش را برعهده دارند در برابر اين صداها گوش شنوايي ندارند.

ترديدي وجود ندارد كه آغاز سال ‪ ۲۰۰۹‬ميلادي همراه با يورش به كودكان مظلوم غزه و از آن فاجعه آميز تر سكوت معنادار رهبران و حكام بسياري از كشورها بيانگر اين واقعيت است كه هنوز بشريت بايد نظاره گر رفتارهاي توحش آميز رژيم منفور اسراييل باشد.

هرچند شهر غزه از ماهها قبل در محاصره قرار داشت اما انتخاب روزهاي نخست سال ميلادي براي حمله به غزه از اين واقعيت خبر مي‌دهد كه اسراييل با حمايت آمريكا در شرايطي كه جهانيان سرگرم برگزاري جشن‌هاي سال نو ميلادي هستند ، در يك توطئه مشترك تهاجمي همه جانبه را عليه مردم مظلوم و بي دفاع غزه برنامه ريزي كرده اند.

از آغاز حملات اسراييل به شهر غزه تاكنون نشست‌هاي مختلفي در كشورهاي گوناگون برپا شده است و شوراي امنيت كه بايد از امنيت و آرامش كشورها دفاع كند همچنان نظاره گر اين كشتارهاست .

به اعتقاد افكار آزاده جهان مسووليت جناياتي كه اسراييل اين روزها در فلسطين و بويژه در نوار غزه مرتكب مي‌شود بر عهده كشورها و دولتهايي است كه دست اسراييل را در اين تهاجم وحشيانه بازگذاشته اند.

براستي اگر يكي ازموشك‌ها و بمب‌هاي فسفري اسراييل در كشورهايي كه بر كرسي دايم شوراي امنيت تكيه زده‌اند اصابت مي‌كرد ، آيا بازهم اين تحولات با ابراز تاسف و نگراني و صدور قطعنامه‌هاي بي‌خاصيت سپري مي‌گشت ؟!! ترديد نكنيم كه جنايات غزه برگ ننگين ديگري را بر كتاب قطور جنايات اسراييل افزود و اين سكوت معنادار و بي‌توجهي دولت و كشورها و بويژه حكام عرب همچون لكه ننگي بر پيشاني بشريت باقي خواهند ماند .

تداوم كشتارها در نوار غزه نيز اين واقعيت را بارديگر به جهانيان اثبات كرد كه شعارهاي دنياي غرب در دفاع از حقوق بشر پوچ و بي‌اساس است .

براستي كدام انسان آزاده‌اي است كه تصوير پيكرهاي تكه تكه شده كودكان مظلوم را در زير خروارها خاك ديده و نگريسته باشد؟
كدام وجدان بيداري است كه فرياد شيون و زاري مادران كودك از دست داده فلسطيني را شنيده و آرام نشسته باشد؟
اما همواره اين پرسش بر ذهن و فكر ملت‌هاي مسلمان نقش بسته است كه تا كي بايد جهان اسلام نظاره گر توحش صهيونست‌ها با پاره تن جهان اسلام ( فلسطين ) باشند؟
آنچه نبايد از نظرها پنهان بماند مقاومت جنبش حماس در برابر حملات اسراييل است . ارتش اسراييل تصور مي‌كرد در سه يا چهار روز نخست حملات بتواند بر اوضاع مسلط شود اما با گذشت سه هفته از اين جنگ تمام عيار ، به خوبي مي توان وحشت و هراس را در ارتش اسراييل مشاهده كرد.

گروه‌هاي فلسطيني تاكتيك‌هاي جنگي تازه و فراگيري را عليه نظاميان صهيونيست اجرا كرده‌اند كه باعث استيصال آنان شده است.

جنبش حماس از فنون جنگي تازه‌اي براي مقابله با اسراييلي‌ها بهره مي‌گيرد . مقام‌هاي اسراييلي نيز از اين مساله ابراز نگراني كرده و افزوده اند از نقاط مختلف به آنان حمله مي‌شود.

گزارشها حاكيست كار گذاشتن مواد منفجره در نقاط مختلف نوار غزه و مكان هاي نامحسوس براي اسراييلي‌ها موجب سردرگمي نظاميان اسراييلي شده است و هر آن تانك‌هاي اين رژيم احتمال دارد هدف انفجارهايي قرار گيرد كه نقطه مشخصي براي آنها تعريف نشده است.

نظاميان اسراييلي خود اذعان كرده‌اند كه اين مقاومت كار را براي پيشروي در داخل نوار غزه سخت تر كرده است.

اما در اين ميان حملات ددمنشانه رژيم صهيونيستي به نوار غزه كه تلفات سنگيني در ميان غيرنظاميان برجاي گذاشت نگراني‌هايي نيز در ميان برخي كشورها از جمله چين كه عضو دايم شوراي امنيت است ، به دنبال داشته است.

انتظار كشورهاي مختلف و محافل ديپلماتيك از چين كه يكي از ‪ ۵‬كرسي دايم شوراي امنيت را در اختيار دارد بسيار بيشتر از ساير اعضاي اين شوراست و بدون شك اين كشور بايد تحرك بيشتري را در صحنه بين‌المللي براي پايان جنگ و نسل كشي در غزه ايفا نمايد.

مقام‌هاي ديپلماتيك چين در روزهاي اخير بارها از اين مساله ابراز نگراني كرده و خواستار توقف حملات اين رژيم شده و بر خروج نظاميان صهيونيست از غزه تاكيد كرده اند.

رسانه‌هاي جمعي چين بازتاب نسبتا گسترده‌اي از اخبار غزه را منتشر كرده اند و روزانه دهها تحليل و خبر و گزارش در خبرگزاري چين و ديگر رسانه‌هاي مكتوب و نوشتاري اين كشور منتشر مي‌شود.

اعزام فرستاده ويژه چين به خاورميانه براي حل بحران غزه و باز شدن معابر كمك رساني انساندوستانه به مردم غزه از ديگر تلاش‌هاي چين است.

اگرچه در داخل خاك چين اعتراضاتي بر ضد حملات اسراييل برپا نشده است و يا به عبارتي ديگر دولت چين اجازه برگزاري تجمعات مردمي را نمي‌دهد اما در هنگ كنگ كه يك منطقه آزاد و داراي خودمختاري عالي محسوب مي‌شود دهها نفر اعتراضاتي برپا كرده و در مقابل سركنسولگري‌هاي آمريكا و اسراييل دست به اعتراض زده اند.

ترديدي وجود ندارد كه خون هزاران زن و كودك بي‌گناهي كه در غزه بر زمين ريخته شد ، درخت مقاومت در برابر اسراييل را آبياري خواهد كرد و بدون شك وعده الهي مبني بر غلبه حق بر باطل تحقق خواهد يافت.
 شنبه 28 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 204]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن