تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ذكر زبان حمد و ثناء، ذكر نفس سختكوشى و تحمل رنج، ذكر روح بيم و اميد، ذكر دل صدق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815494029




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاهي به مهمترين محورهاي خبري مطبوعات روز شنبه پاكستان


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نگاهي به مهمترين محورهاي خبري مطبوعات روز شنبه پاكستان
كليات. پاكستان. مطبوعات
اسلام آباد- مهمترين محورهاي خبري مطبوعات روز شنبه پاكستان به شرح ذيل است :
- ديدار وزير امور خارجه انگليس از پاكستان
روزنامه ديلي تايمزبا اشاره به سفر ديويد ميليبند به پاكستان به نقل از وي نوشته كه انگليس از محاكمه مظنونان حملات بمبئي در پاكستان حمايت مي كند.

اين روزنامه افزوده كه ميليبند در ديدار با يوسف رضا گيلاني نخست وزير پاكستان تصريح كرده كه اسلام آباد در تعقيب و مجازات مظنونان حملات بمبئي جدي باشد.

روزنامه نيوز نيز درهمين ارتباط آورده است :ميليبند در جمع خبرنگاران افزود كه درحملات بمبئي اتباع انگليس هم كشته شدند بنابراين شناسايي و مجازات عاملان اصلي اين حملات ، خواسته لندن نيز است.

نيوز در ادامه نوشته كه وزير امور خارجه انگليس تصريح كرده جامعه بين المللي بدون كمك به پاكستان نمي‌توانند مشكل تروريسم و تندروهاي مسلح را حل كنند.

دان ديگر روزنامه انگليسي زبان پاكستان نيز با اشاره به ديدارهاي ميليبند با مقام‌هاي پاكستاني به مساله كشمير پرداخته و به نقل از وي نوشته كه انگليس حل مساله كشمير براساس مذاكرات و گفت و گوهاي مشترك بين مقام‌هاي هند و پاكستان را خواستار است .

نواي وقت نيز به انعكاس نشست خبري ميليبند و محمود قريشي پرداخته و افزوده كه وزيرامورخارجه انگليس در واكنش به سوال خبرنگاران مبني برحملات اسراييل به نوار غزه و واكنش مردم پاكستان در خصوص اين گونه جنايات گفت: اين موضوع در مذاكرات با محمود قريشي وزير خارجه اين كشور مورد بحث قرار گرفت ، ما نيز عقب نشيني سريع اسراييل از نوار غزه را خواستار هستيم.

- تغيير موضع مقام‌هاي هندي درباره مساله استرداد مظنونان حملات بمبئي ديلي تايمز درخبر خود تحت عنوان موكرجي حرف خود را پس گرفت نوشت كه پراناب موكرجي وزير امور خارجه هند روز جمعه گزارش رسانه‌اي درباره صرف نظر اين كشور از درخواست براي استرداد مظنونان حمله تروريستي بمبئي را رد كرد.

نيوز نيز به اين خبر پرداخته و به نقل از موكرجي افزوده كه دهلي نو هرگز از درخواست خود مبني بر لزوم استرداد عاملان اين حمله تروريستي به هند منصرف نشده است .

همچنين نواي وقت به سخنان موكرجي اشاره كرده و به نقل از وي آورده است :حقيقت اين است كه اين جنايت تروريستي در هند به وقوع پيوسته بنابراين عاملان ان بايد در هند محاكمه شوند، تنها تحقيقات كامل، شفاف و معتبر پاكستان است كه مي‌تواند بطور كامل پرده از اين توطئه بردارد، ما از پاكستان خواسته‌ايم اقدامات موثر و صادقانه‌اي را در اين مسير صورت دهد.

- درخواست پاكستان براي آغاز مجدد گفت و گوهاي صلح با هند( دان و نيوز) ،هشتاد هزار دانش آموز دختر در سوات از سوي طالبان محلي براي ترك تحصيل تحت فشار هستند (نواي وقت و دان ) و كشته شدن ‪ ۱۲‬شبه نظامي در منطقه سوات ( ديلي تايمز) از ديگر محورهاي خبري مطبوعات امروز پاكستان است .
 شنبه 28 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 203]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن