تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر نمازگزار بداند تا چه حد مشمول رحمت الهى است هرگز سر خود را از سجده بر نخواهد داشت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815442165




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

غبار روبي ضريح مطهر رضوي


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: غبار روبي ضريح مطهر رضوي
آيين غبارروبي ضريح مطهر و مضجع شريف هشتمين پيشواي شيعيان جهان امام علي بن موسي الرضا(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاري مهر در مشهد، اين مراسم عصر روز گذشته با حضور حضرات آيات، مسئولان كشوري و استاني و جمع كثيري از خدام بارگاه رضوي در فضايي سرشار از معنويت و روحانيت عصر امروز برگزار شد.

در اين مراسم حضرت آيه الله واعظ‌ طبسي، نماينده ولي‌فقيه در خراسان، علم‌الهدي، امام جمعه مشهد، رسولي محلاتي و از مدرسين حوزه علميه خراسان، ضريح مطهر و مضجع منور حضرت رضا(ع) را غبارروبي و عطرافشاني كردند.

در اين آيين روحاني در حالي كه آواي جان بخش كلام الهي و مداحي مداحان اهل بيت(ع) فضاي حرم را عطرآگين كرده بود، حاضرين در مسجد بالا سر مبارك به زانوي ادب نشسته و با چشماني اشكبار با مولاي خود نجوا كردند.

مراسم غبارروبي با گشودن درب ضريح مطهر آغاز شد و نذورات مردمي داخل ضريح در بسته‌هاي مخصوص به خزانه آستان قدس رضوي منتقل شد.

حضرات آيات در ادامه با ورود به داخل ضريح مطهر، ضمن تعويض روپوش سنگ مضجع منور، تمامي قسمت‌هاي داخلي ضريح را غبارروبي كرده، با گلاب ناب شستشو داده و سپس به نماز ايستادند.

در پايان اين مراسم كه حدود دو ساعت به طول انجاميد، خادمان بارگاه ملكوتي حضرتش درب‌هاي ورودي حرم را گشودند تا زائران و مجاوران، مضجع منور حضرت را در حلقه توسل و دعا به آغوش كشند. اين مراسم از طريق يك مانيتور 8× 16 متري در رواق بزرگ امام خميني(ره) براي عموم زائران به صورت مستقيم پخش شد.
 شنبه 28 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 169]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن