تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815296059




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نماينده تشكيلات خودگردان فلسطين در اتحاديه اروپا -1فلسطيني‌ها هزينه سنگين كشتار يهوديان در اروپا را مي‌پردازند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نماينده تشكيلات خودگردان فلسطين در اتحاديه اروپا -1فلسطيني‌ها هزينه سنگين كشتار يهوديان در اروپا را مي‌پردازند
خبرگزاري فارس: نماينده تشكيلات خودگردان فلسطين در اتحاديه اروپا با اشاره به وضعيت فجيع غزه تأكيد كرد كه فلسطني‌ها امروز هزينه سنگين كشتار يهوديان در اروپا را مي‌پردازند.


به گزارش خبرنگار خبرگزاري فارس در پاريس، در ميزگردي تلويزيوني كه با حضور "برنار كوشنر"‌ وزير امور خارجه فرانسه،‌ "دانيل شك" سفير رژيم صهيونيستي در پاريس و "ليلا شهيد" نماينده تشكيلات خودگردان فلسطين در اتحاديه اروپا برگزار شد، ليلا شهيد خطاب به كوشنر از او پرسيد: چرا قطعنامه‌هاي سازمان ملل مثل ساير جنگ ها و ساير موارد، براي اسرائيل الزام آور نيست؟ 42 سال است كه ما هيچ مجازاتي در قبال اسرائيل نديديم، فقط براي متقاعد كردن اسرائيل تلاش مي‌شود تا آنها لطف كنند از مناطقي كه به اشغال خود در آورده بيرون روند، ساخت ديوار را تعطيل كنند و الان هم بمباران خود را متوقف سازند. چرا اسرائيل تنها كشوري است كه قوانين بين المللي را نقض مي كنند و تمام دنيا از اين كشور فقط مهربانانه مي خواهند از كار خود دست بردارد؟
برنار كوشنر در پاسخ به وي گفت: قطعنامه‌ها هميشه الزام آور است، بند هفت منشور اين قطعنامه‌ها را الزام آور مي‌داند اما شما چه انتظار داريد؟ مي‌خواهيد ما ناو "شارل دوگل" را به منطقه بفرستيم؟ اين قطعنامه‌ها الزام آور است اما الان اصلا بحث اين نيست و هرگز هم اين نبوده است كه براي الزام اسراييل به قطعنامه بايد اقدام نظامي صورت گيرد. اين الزام به اشكال مختلف، محكوميت، تقبيح و مجازات نيز مي‌تواند باشد.
در همين حال ليلا شهيد در واكنش به مجري برنامه كه در اين مورد نظر خود نماينده تشكيلات خودگردان فلسطين در اتحاديه اروپا را جويا شده بود، گفت: دليل اين رفتار خاص با اسراييل اين است كه اسراييل تنها كشوري است كه قوانين بين‌المللي را نقض مي‌كند و براي كارهاي خود مصونيت كامل از سوي كشورهاي بزرگ دارد.
وي افزود:‌ 42 سال است كه امريكايي ها هميشه از اين كشور حمايت كرده اند، 42 سال است كه امريكا تمام قطعنامه هاي عليه اسراييل را وتو كرده است و به همين دليل است كه مي‌گويم تصويب قطعنامه 1860 اخير يك معجزه بوده است زيرا آن ها فقط اين بار را مخالفت نكردند اما تاكنون 35 بار به سود اسراييل به قطعنامه هاي سازمان ملل متحد راي منفي داده اند.
ليلا شهيد در مورد واكنش منفعلانه اروپا نيز گفت: ‌در مورد اروپا نيز دليلش اين است كه اروپا مدام فكر مي كند اسراييل در ماجراي نسل كشي كه يك فاجعه بود، هنوز هم قرباني تاريخي است.
زماني كه مجري با قطع صحبت هاي او از وي پرسيد كه يعني شما مي‌گوييد فلسطيني ها در حال پرداخت هزينه سنگين كشتار يهوديان كه در اروپا رخ داده، مي باشند، ليلا شهيد گفت: دقيقاً، به همين دليل است كه اسرائيل يك مورد خاص شده است. اما من فكر مي كنم اين كار يعني محكوم كردن اسراييل به جنگ (دائم) زيرا اسراييل اگر دائم آن چه را كه سه چهارم مردم آنها پذيرفته اند يعني ايجاد يك حكومت فلسطيني، رد كند هرگز نخواهد توانست با 22 كشور عربي اطراف خود با صلح زندگي كند.
كوشنر در وضعيتي كه خيلي مايل نبود اين بحث به اين شكل ادامه يابد، گفت: كاملا بديهي است كه اسراييل بعد از هولوكاست ايجاد شده است و ايجاد اسراييل در پي تصميم سازمان ملل متحد بوده است و اين مطلب اطلاعاتي نيست كه همه بدان واقف باشند.
وي خطاب به ليلا شهيد و به طور نيشخدگونه گفت: اين موضع گيري آن هم در اين دنيايي كه فضا بسيار خصمانه است، موضع خيلي خاصي است و من از شما تشكر مي كنم.
كوشنر در توجيه مطالب طرح شده با تاكيد بر اينكه - بايد به تلاش هاي صلح ادامه داد، تصريح كرد: اين درست است كه اين ماجرا (بحران خاورميانه) 60 سال است ادامه دارد و درست است كه اعراب مسئول (آن) نبودند‌ و به نوعي هزينه آن به عرب ها تحميل شد اما اسراييل آن جا (در فلسطين) استقرار يافت زيرا در آن جا كانون يهوديت بود و براي آن تاريخي وجود داشت.
وزير امور خارجه فرانسه در خصوص تلاش‌هاي فرانسه گفت:‌ فرانسه با همه در اين مورد صحبت كرده است. من حرف همه را شنيدم از مصري ها كه با اسراييلي ها گفتگو مي كردند گرفته،‌ تا سوري ها و حتي با ايراني ها نيز صحبت كردم و شايد امشب يا فردا هم با آن ها صحبت كنم. ترك ها نيز در اين ماجرا فعال هستند اما هنوز به موفقيتي دست نيافته ايم.
كوشنر در خصوص عدم تناسب حملات رژيم صهيونيستي با تهديدات حماس تاييد كرد كه پاسخ نظامي اسراييل نامتناسب بوده است و در شرايطي نه چندان راحت گفت:‌ بله نامتناسب است. البته مشروعيت مساله ديگري است كه در مورد آن حرفي نمي زنم.
كوشنر در خصوص نقض قوانين بين المللي از سوي اين رژيم گفت: خيلي بايد ساده باشيم كه بگوييم در اين مورد قوانين جنگي نقض نشده است، آري در اين حملات قوانين جنگي نقض شده است.
وي در مورد استفاده اسرائيل از سلاح هاي فسفري نيز گفت: بله اسراييل از بمب هاي فسفري استفاده كرده است و ما در اين مورد بيانيه اي منتشر كرده ايم.
او گفت:‌ قوانين جنگي ساده است و بر اساس آن نبايد شهروندان غيرنظامي را بمباران كرد و كسي نبايد شهروندان غيرنظامي را بكشد. البته در همه جنگ ها قانون جنگي درست رعايت نمي شود.
وزير امور خارجه فرانسه در مورد ممنوعيت سلاح هاي فسفري توضيح داد: متاسفانه استفاده از بمب هاي فسفري هنوز قانوني است اما شيوه مصرف آن ها به اين شكل هيچ گاه توصيه نمي شود. يعني در فضاها و مكان هايي كه مردم غيرنظامي مي‌توانند در معرض گازهاي فسفري قرار گيرند نبايد اين بمب ها مورد استفاده قرار گيرد و همانطور كه اعلام كرديم فرانسه مخالف استفاده بمب هاي فسفري مي باشد.
وي به عنوان "پزشك" در مورد وضعيت انساني در غزه گفت: بديهي است كه ما اين شرايط را بسيار فاجعه بار براي مردم فلسطيني در غزه مي‌دانيم و معتقديم كه بايد اين شرايط پايان يابد.
كوشنر تاكيد كرد:‌ ما از اقدامات سازمان هاي بشردوستانه تجليل مي كنيم اما دسترسي اين سازمان ها به مردم در برخي مناطق بسيار دشوار و پيچيده است.
ادامه دارد/ق
 شنبه 28 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن