تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):دعاى شخص روزه‏دار هنگام افطار مستجاب مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804608208




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دبيركل جمعيت فداييان اسلام: تشيع است كه استقلال ما را حفظ كرده است شهيد نواب صفوي از ابتدا مي‌گفت حركت فلسطين بايد اسلامي شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: دبيركل جمعيت فداييان اسلام: تشيع است كه استقلال ما را حفظ كرده است شهيد نواب صفوي از ابتدا مي‌گفت حركت فلسطين بايد اسلامي شود


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: تاريخ

دبيركل جمعيت فداييان اسلام گفت: علت اين‌كه ايران به طور مستقيم هيچ‌گاه زير سلطه‌ استعمار نرفته اين است كه زيربنايش تشيع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) محمدمهدي عبدخدايي كه پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه تهران، به مناسبت سالگرد شهادت نواب صفوي و جمعي از يارانش سخنراني مي‌كرد، با توصيف شرايط سياسي و اجتماعي ايران در دوره‌ي پهلوي اظهاركرد: ميرزاي شيرازي با حكمش در مورد تنباكو، استقلال امروز و ديروز ايران را حفظ كرد. يك فتواي مرجعيت شيعه و يك حركت شيعه نگذاشت ايران مثل هندوستان مستعمره شود؛ لذا مي‌گوييم هويت اوليه‌ ما هويت شيعي است و چون ما شيعه هستيم، اين تشيع است كه استقلال ما را حفظ كرده و اگر تشيع نبود، امروز استقلال نداشتيم.

وي با بيان اين‌كه تنها انقلاب ديني كه در دنيا رخ داده، انقلاب ايران است، افزود: ما معتقديم اسراييلي‌هايي كه امروز در فلسطين قتل‌عام مي‌كنند فاقد هويت يهودي هستند. اين‌ها كه در اسراييل به قتل بچه‌هاي فلسطيني مشغولند گوييم‌هاي بي‌هويت هستند. گوييم به زبان عبري يعني رانده‌شده. مردم كوفه نيز بي‌هويت بودند كه به روي ابا عبدالله(ع) شمشير كشيدند.

عبدخدايي با بيان اين‌كه پس از انقلاب فرانسه، همه‌ انقلاب‌ها در دنيا سكولار يا لائيك بودند، ادامه داد: به خاطر تشيع و شيعه بودن ما در ايران، انقلاب ديني رخ داد. مرجع تقليد هميشه حافظ استقلال كشور بوده است و نواب صفوي نيز تبلور حركت روحانيت پس از شهريور 20 بود. پس از مشروطيت، شبه‌روشنفكران تلاش كردند مذهب را از سياست، اقتصاد و فرهنگ بزدايند. رضا شاه، اين قزاق چكمه‌پوش، با چكمه وارد حوزه فرهنگ شد و خواست به نام تمدن، مردم را متحدالشكل كند. آنها به نام ترقي مي‌خواستند كالاهاي انگليسي به فروش رود.

وي با بيان اين‌كه پس از شهريور 20 استعمار نو به وجود آمد، اظهار كرد: عصر استعمار مستقيم ديگر به پايان رسيده بود؛ از اين رو طرح‌هايي با نام استعمار اقتصادي، طرح مارشال و بازسازي جهان سوم را مطرح كردند. مي‌خواستند تمام اصول زندگي ما را عوض كنند تا هميشه به كالاهاي خارجي نياز داشته باشيم؛ اين استعمار اقتصادي بود.

دبيركل جمعيت فداييان اسلام افزود: امروز انگليس، روسيه ، چين و ... نيز استقلال ندارند. به همين جهت مي‌بينيم كه در غزه كشتار مي‌شود و همه مرده‌اند.

وي در ادامه با اشاره به سفر نواب صفوي به يكي از كشورهاي اسلامي و بيان انتقادات و خاطراتش پس از بازگشت به ايران، گفت: وقتي نواب به ايران برگشت گفت جاي تاسف است كه در آن‌جا همه از عرب‌بودن صحبت مي‌كنند و گويي سخن اسلام در اين كشورها مرده است؛ در حالي كه اگر اسلام را از عرب بگيريم در عرب چيزي نمي‌ماند. عظمت عرب به پيامبر و علي (ع) است.

عبدخدايي تاكيد كرد: سرزمين فلسطين، اسلامي است. اگر بخواهيد پيروز شويد بايد اين سرزمين را اسلامي اعلام كنيد. آن روز كشورهاي عربي 430 هواپيماي جنگي داشتند؛ در حالي كه اسراييل 200 هواپيماي جنگي داشت.

عبدخدايي هم‌چنين با اشاره به خاطرات و انتقادات نواب صفوي از برخي سردمداران كشورهاي عربي گفت: ياسر عرفات خودش به من گفت كه من شايسته‌ شاگردي نواب نيستم.

دبيركل جمعيت فداييان اسلام افزود: نظام اسلام است كه به انسان‌ها مي‌گويد اگر دين نداريد آزاده باشيد. در همان سخنراني‌اش ياسر عرفات خود را به او معرفي مي‌كند و نواب مي‌گويد تفنگ‌ات كو؟

وي با اشاره به تاكيدات انجام‌شده براي حمايت از مردم فلسطين گفت: نظام ايران مفتخر است كه از هر مظلومي در هر گوشه‌ي دنيا حمايت مي‌كند. پس بايد گفت امروز برخي نغمه‌هاي شوم چيست كه مي‌شنويم مي‌گويند چرا از فلسطيني‌ها حمايت مي‌كنيد، آنها عربند! بايد به آنها گفت فلسطيني‌ها انسان كه هستند.

عبدخدايي اضافه كرد: نواب صفوي از اولين كساني بود كه برنامه و مانيفست براي حكومت اسلامي داشت و در زماني كه بسياري دهان‌هايشان مي‌چاييد در برابر شاه حرف بزنند، او طرفدار براندازي طاغوت بود.

وي در بخش ديگر سخنانش با اشاره به چگونگي رفتن فدائيان اسلام به منزل آيت‌الله طالقاني پس از ترور ناموفق حسين علا گفت: وقتي از او ( شهيد نواب) پرسيديم اگر شما را بگيرند چه مي‌كنيد؟ گفت والله به گونه‌اي مي‌ميرم كه از هر قطره‌ي خونم يك نواب صفوي تربيت شود و امروز در فلسطين مي‌بينيم همين گونه شده است. تا زماني كه نهضت‌هاي ضداستعماري، اسلامي نشوند، پيروز نخواهند شد. ايران نيز به خاطر تشيع و آگاهي شيعه از امامت و ولايت تا كنون هيچ‌گاه مستعمره رسمي نشده است و تنها كشوري است كه در جهان امروز، انقلاب اسلامي در آن رخ داده و ديني است.

دبيركل جمعيت فداييان اسلام هم‌چنين گفت: حكومت عربستان اسلامي نيست؛ چون اگر بود ملك عبدالله با بوش جام مي نمي‌زدند. چگونه است كه خادمين حرمين شريفين با جلاد جام مي مي‌زنند. او و حسني مبارك هر دو دستشان به خون فلسطينيان آلوده است؛ در حالي كه آن روز نواب صفوي گفت بايد حركت فلسطين، اسلامي شود.

وي در پايان گفت: بايد گفت با رهبري مقام معظم رهبري و تشيعي كه در جان وي جا گرفته است، وضع منطقه، امروز با شرايط گذشته بسيار فرق كرده است.

انتهاي پيام
 جمعه 27 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 193]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن