تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):دعاى شخص روزه دار هنگام افطار مستجاب مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815669920




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كدخدايي در گفت و گو با ايرنا/‪۳‬ انتخابات رايانه‌اي يك ضرورت/آخر بهمن آخرين فرصت براي ارايه نرم افزار


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: كدخدايي در گفت و گو با ايرنا/‪۳‬ انتخابات رايانه‌اي يك ضرورت/آخر بهمن آخرين فرصت براي ارايه نرم افزار
سياسي. كدخدايي. انتخابات
سخنگوي شوراي نگهبان با تاكيد بر اينكه برگزاري انتخابات رايانه‌اي از الزامات و ضروريات است، گفت: بايد به سمت برگزاري انتخابات رايانه اي حركت كنيم و تا كنون نيز زمان را از دست داده ايم.

عباسعلي كدخدايي در گفت و گو با خبرنگاران ايرنا، افزود: گر چه تلاش‌هاي خوبي از سوي وزارت كشور صورت گرفته است، اما ما نيز چنانچه برنامه‌ها را دريافت كنيم آماده نظارت بر انتخابات رايانه‌اي هستيم.

سخنگوي شوراي نگهبان از تشكيل كميته‌هاي كارشناسي بين شوراي نگهبان و وزارت كشور درباره برگزاري انتخابات به صورت رايانه‌اي خبر داد و گفت:
جلساتي در اين خصوص با وزير محترم كشور و معاون سياسي اين وزارتخانه داشته‌ايم اما هنوز برنامه و نرم افزار مشخصي را دريافت نكرده ايم.

وي گفت: هر مرحله كه وزارت كشور آمادگي لازم را داشته باشد و زيرساخت‌هاي فني و نرم افزاري را مهيا كند ما نيز آماده‌ايم كه بر انتخابات رايانه اي نظارت كنيم.

سخنگوي شوراي نگهبان در پاسخ به اين سوال كه آيا وزارت كشور اعلام كرده است كه حاضر است مراحلي از انتخابات را رايانه‌اي برگزار كند؟، گفت: به طور رسمي خير؟ ولي به احتمال زياد وزارت كشور آماده است كه مراحل ثبت نام ، تجميع و ثبت كد ملي را به صورت رايانه‌اي انجام دهد.

سخنگوي شوراي نگهبان در پاسخ به اين سوال ، افزود: پايان بهمن آخرين فرصت است كه مي‌توانيم نسبت به نرم افزارها تصميم‌گيري كنيم.

كدخدايي در خصوص شمارش رايانه‌اي آرا نيز گفت: شمارش رايانه‌اي آرا در انتخابات مجلس به جهت سرعت كمك مي‌كند ولي در انتخابات رياست جمهوري چون گزينه‌ها كمتر هستند و كل كشور يك حوزه است شايد كمكي در اين زمينه نكند و بيشتر همان مراحلي كه ذكر شد رايانه‌اي شود.

كدخدايي همچنين در پاسخ به اين سوال كه آيا هيات‌هاي نظارت براي نظارت بر اين مراحل انتخابات رايانه‌اي آمادگي دارند؟، اظهار داشت: كاملا آماده هستيم؟ ولي برنامه‌ها براي رايانه‌اي كردن اين مراحل انتخابات بايد در ظرف زماني مشخص اعلام شود.

** شكل‌گيري هيات نظارت در همه استان ها
سخنگوي شوراي نگهبان با اعلام اين مطلب كه هيات‌هاي نظارت در همه استان ها شكل گرفته است، گفت: اكنون مشغول بررسي‌هاي هيات‌هاي شهرستان‌ها هستيم و نتيجه آن نيز به زودي مشخص مي‌شود.

** تشكيل كميته‌اي براي تعيين واجدين شرايط
از سخنگوي شوراي نگهبان در خصوص تعداد واجدان شرايط راي دادن در انتخابات رياست جمهوري آينده سوال شد كه وي در پاسخ گفت: براي تعيين تعداد واجدان شرايط، كميته‌هايي بين شوراي نگهبان ، وزارت كشور و نهادهاي ذيربط تشكيل شده است و منتظريم كه نتيجه كارشناسي از طرف اين كميته اعلام شود.

** شوراي نگهبان صلاحيت داوطلبان را فله‌اي بررسي نمي‌كند
سخنگوي شوراي نگهبان در پاسخ به اين سوال كه آيا ثبت نام فله‌اي داوطلبان رد صلاحيت فله‌اي را نيز به دنبال خواهد داشت؟ با رد اين موضوع گفت:
شوراي نگهبان توجهي به تعداد ثبت نام‌كنندگان ندارد.

كدخدايي تصريح كرد: تمام پرونده ثبت نام‌كنندگان با دقت و جديت بررسي شده و اعلام نظر مي‌شود. هر تعداد كه ثبت نام كنند تك تك مورد بررسي دقيق قرار گرفته و نظر شورا درباره آنها اعلام مي‌شود.

كدخدايي در پاسخ به اين سوال كه چرا به رغم اينكه ملاك شوراي نگهبان در بررسي صلاحيت‌ها قانون است، گاهي برخي داوطلبان رد صلاحيت و گاهي تاييد مي شوند؟، گفت: آنچه ملاك ماست قوانين موجود است و اسناد و مداركي كه براي ما ارسال مي‌شود. گاهي اتفاق مي‌افتد كه يك سند مورد قبول واقع نشده است ولي در دوره بعد سند ديگري آمده است و صلاحيت فرد احراز نشده است يا اينكه در دوره‌اي عدم صلاحيت احراز شده است و در دوره بعد خود فرد اسنادي آورده كه نشان مي‌دهد اسناد قبلي مخدوش است و تاييد شود. اين تغييرات به دليل تغيير اسناد است.

از كدخدايي سوال شد كه با اين وجود نامزدهاي انتخابات آتي نبايد خيالشان راحت باشد كه چون در گذشته تاييد شده‌اند ، اين دوره هم تاييد مي شوند؟ كدخدايي به اين سوال اينگونه پاسخ داد: انسان جايز الخطا است. همه افراد نمي‌توانند مدعي شوند كه خطايي نمي‌كنند و ممكن است مرتكب تخلف شوند.

كدخدايي گفت: ما اصولا نسبت به نامزدهاي احتمالي اظهار نظر نمي‌كنيم چون اكنون سند و مدرك نداريم و در موضعي نيستيم كه در شرايط فعلي اظهار نظر كنيم چون اينگونه اظهار نظر ما خلاف قانون است.

وي افزود: زماني اظهار نظر اعتبار قانوني دارد كه ثبت نام شده باشد و اعضاي شوراي نگهبان صلاحيت‌ها را بررسي كنند؟ آن موقع مي‌توانيم بررسي كنيم كه صلاحيت يك فرد قابل تاييد است يا نه. اكنون اسناد و مداركي نديده ايم و قضاوت زود هنگام نخواهيم داشت.

سخنگوي شوراي نگهبان در ادامه اين گفت و گو با اشاره به هفته‌هاي پركار شوراي نگهبان در روزهاي آينده، به مجلس و دولت توصيه كرد كه در ارايه ، بررسي و تصويب لايحه بودجه همكاري بيشتري داشته باشند.
 جمعه 27 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن