تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه انسان چهل ساله شود و خوبيش بيشتر از بديش نشود، شيطان بر پيشانى او بوسه م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815442432




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

امروز انجام شد غبارروبي ضريح مطهر امام رضا (ع)


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: امروز انجام شد غبارروبي ضريح مطهر امام رضا (ع)
جام جم آنلاين: آيين غبارروبي ضريح مطهر و مضجع شريف هشتمين پيشواي شيعيان جهان امام علي بن موسي الرضا(ع) صبح امروز با حضور آيات عظام و علماي اعلام، مسؤولان كشور، استان و آستان قدس رضوي و جمع كثيري از خدام در فضايي سرشار از معنويت و روحانيت برگزار شد.


به گزارش پايگاه اطلاع رساني آستان قدس رضوي، در اين مراسم معنوي آيت الله واعظ‌ طبسي نماينده ولي‌فقيه در خراسان و توليت آستان قدس رضوي، آيت الله علم الهدي امام جمعه مشهد، حجج اسلام رسولي محلاتي، مرتضوي و سجادي از مدرسين حوزه علميه خراسان ضريح مطهر و مضجع منور حضرت رضا(ع) غبار روبي و عطرافشاني كردند.

در اين آيين پرفيض و روحاني در حالي كه آواي جان بخش كلام الهي و مداحي مداحان اهل بيت عصمت و طهارت (ع) فضاي حرم مطهر را عطرآگين كرده بود، حاضرين در حريم دوست در مسجد بالا سر مبارك به زانوي ادب نشسته و با چشماني اشكبار با مولاي خود نجوا كردند.

مراسم غبارروبي با گشودن درب ضريح مطهر آغاز و نذورات مردمي داخل ضريح كه نشانه عشق و ارادت شيعيان جهان به محضر مبارك حضرت رضا(ع) است خارج و در بسته‌هاي مخصوص به خزانه آستان قدس رضوي منتقل شد.
در ادامه آيات عظام با ورود به داخل ضريح مطهر، ضمن تعويض روپوش سنگ مضجع منور، تمامي قسمت هاي داخلي ضريح را غبارروبي كرده، با گلاب ناب شستشو داده و سپس به نماز ايستادند.

در پايان اين مراسم كه حدود دو ساعت به طول انجاميد، خادمان بارگاه ملكوتي حضرتش درهاي ورودي حرم مطهر را گشودند تا زائران و مجاوران، مضجع منور حضرت را در حلقه توسل و دعا به آغوش كشند.

اين مراسم باشكوه از طريق يك مانيتور8× 16 متر در رواق بزرگ امام خميني(ره) براي عموم زائران به صورت مستقيم پخش شد.

غبارروبي از آيين‌هاي ديرين حرم مطهر رضوي است، كه معمولا چند بار در سال با حضور مراجع تقليد، آيات عظام و شخصيت‌هاي كشوري و استاني برگزار مي‌شود.
 پنجشنبه 26 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 241]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن