تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز زمين باقى نمى‏ماند مگر آن كه در آن دانشمندى وجود دارد كه حق را از باطل مى‏ش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815574204




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش اختصاصى كيهانسنگين ترين تلفات صهيونيست ها درنوزدهمين روزجنگ


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: گزارش اختصاصى كيهانسنگين ترين تلفات صهيونيست ها درنوزدهمين روزجنگ
جنگ غزه در روز نوزدهم در شرايطي ادامه يافت كه دو روز قبل از آن رژيم صهيونيستي عملا مرحله جديدي از جنگ عليه مردم غزه را آغاز كرده بود و اين مرحله را مي توان مرحله چهارم جنگ دانست.

رژيم صهيونيستي در مرحله سوم جنگ از شدت عمليات هوايي تا حدودي كاسته بود و به فشار شديد نيروي زميني خود عليه مناطق مسكوني و ساختمان ها به قصد نفوذ در اين مناطق روي آورده بود. اين مرحله از روز چهارشنبه هفته گذشته آغاز و با شدت پيگيري شد ولي بعد از 5 روز معلوم شد كه امكان نفوذ زميني به مناطق وجود ندارد. در اين ميان پايگاه اينترنتي روزنامه يديعوت آحارونوت از قول بعضي از افسران و مقامات بلندپايه اين رژيم نوشت: شاخه نظامي حماس تقريبا خسارتي نديده اند چرا كه ارتش حماس بسيار خوب آموزش ديده و مجهز به سلاح هايي اند كه هنوز رو نكرده اند. اين سايت از قول نظاميان اضافه كرد: همگان مي دانند كه نيروهاي چريك حماس در كوچه و خيابان هاي نوار غزه منتظر ورود نظاميان اسرائيل هستند تا با به اسارت درآوردن آنان امتيازات فراواني را از تل آويو بگيرند.

رژيم تل آويو و نظاميان آن در روزهاي دوشنبه و سه شنبه بار ديگر به استفاده وسيع از هواپيماها و شليك وسيع توپ هاي دريايي روي آوردند و روند عمليات زميني خود را كند كردند. آنان در حركت زميني نيروهاي زرهي خود را در نقاط نسبتا امن مستقر كرده و صرفا به شليك (و نه پيشروي) مواضع مقابل خود مبادرت ورزيدند بر همين اساس شمار شهداي مردم بي پناه غزه در اين دو روز نسبت به روزهاي قبل از آن فزوني گرفت. روز يكشنبه 380 نفر و روز دوشنبه 240 نفر از مردم عادي غزه به شهادت رسيدند و به ترتيب در اين دو روز 200 و 245 نفر مجروح شدند. رژيم صهيونيستي گمان مي كرد با گسترش آتش ارتش، نيروهاي مقاومت نيز متقابلا وارد صحنه مي شوند و بر حجم فعاليت هاي خود مي افزايند اما برخلاف تصور اوليه آنان در اين دو روز از حجم پرتاب موشك ها و برد آنها تا حدي كاسته شد و اين نشان داد كه چريك ها در ميدان ارتش اسرائيل نمي جنگند و اجازه نمي دهند ابتكار عمل به دست دشمن بيفتد.

افزايش آتش رژيم صهيونيستي و كاهش «آتش پاسخ» سبب شد كه رسانه هاي اسرائيل آن را به حساب قدرت و ابتكار ارتش و ضعف مقاومت بگذارند و بر تداوم درگيري ها تاكيد كنند. عناصر رسانه اي رژيم صهيونيستي به اين موضوع دل خوش بودند و با دروغ پردازي زنان و كودكان شهيد را «چريك هاي مقتول حماس» جا مي زدند اما وقتي ديروز - نوزدهمين روز جنگ- فرا رسيد اين انگاره ها فرو ريختند. ديروز چريك هاي مقاومت اسلامي كه شامل گردان هاي عزالدين قسام - حماس- الاقصي- جهاد- ابومصطفي- فرماندهي كل- مي شوند پاسخ قاطعي به اين توهم دادند آنان با استفاده از صدها خمپاره، قناسه و موشك ضدزره به مقابله با تانك ها پرداختند و ضمن انهدام دهها تانك دشمن حداقل 40 نفر از افسران و درجه داران رژيم صهيونيستي را به هلاكت رساندند كه البته اين رژيم تنها به هلاكت 21 نفر از آنان اعتراف كرده است.

رزمندگان مقاومت ديروز رقم موشك هاي شليك شده را به روز شنبه بازگردانده و بيش از 40 فروند موشك را شليك كردند در اين ميان افزايش برد موشك ها نشان داد كه از توان دفاعي مقاومت كاسته نشده است. شليك موشك به «تلماخين» و «تل نوف» كه از نظر اسرائيلي ها كاملا حساس و استراتژيك مي باشد نشان داد كه مقاومت كماكان توانايي شليك به نقاط حساس را دارد.

محور ديپلماتيك

رژيم تل آويو به محور ديپلماتيك به عنوان تنها دالان خروج از جنگ غزه مي نگرد و عمليات سه روز اخير خود را به قصد تاثيرگذاري بر روند مذاكره دنبال مي كند. دستگاه سياسي و امنيتي اسرائيل گمان مي كند با تشديد عمليات هوايي و گرفتن بيشترين كشتار از مردم، حماس از مواضع محكم سياسي خود فاصله مي گيرد. مهمترين مشكل رژيم صهيونيستي در اين ميان اين است كه مقاومت زير بار «آتس بس دائمي» نمي رود و اين به معناي بي فايده بودن جنگ پرهزينه غزه براي طرف اسرائيلي است. در عين حال رژيم تل آويو تلاش مي كند تا با افزايش كشتار مذاكرات قاهره را تحت تاثير قرار دهد و به مصر كمك كند كه به بهانه نجات مردم مظلوم غزه شرايط رژيم صهيونيستي را بر مقاومت فلسطين تحميل كند.

«مذاكرات قاهره» طي روزهاي اخير با چالش جدي مواجه گرديده است مصر و حماس بر مواضع خود پاي مي فشارند در اين بين حسني مبارك و وزير خارجه اش- ابوالغيط- تلاش مي كنند تا بندهاي اساسي مورد درخواست خود را به نمايندگان حماس تحميل كنند و فرستادگان اعزامي حماس روي رد موضوع آتش بس دائمي و حضور نيروهاي بين المللي در غزه بعنوان دو خط قرمز خود مي نگرند.

اما قرار بود دو روز پيش «جلكاد» معاون نخست وزير در راس هياتي به قاهره برود كه اين سفر تاكنون به تاخير افتاده است. ظاهراً اسرائيلي ها نمي خواهند در حالي وارد قاهره شوند كه دولت مبارك نتوانسته است حماس را وادار به نرمش كند چرا كه در صورت پايداري حماس بر مواضع خود اين سفر بي هيچ نتيجه اي برگزار شده است.

دولت مبارك ناچار شد وزيرخارجه خود را راهي تركيه كند تا با مقامات ترك كه محور طرح جداگانه اي هستند و طيف وسيعي از كشورهاي خاورميانه و شمال آفريقا و نيز دولت هنيه و مقاومت فلسطيني از آن پشتيباني مي كنند مذاكره نمايد. اقدام مصر به اعزام ابوالغيط پس از آن انجام شد كه مقامات عربستان و مصر- دوهمپيمان رژيم صهيونيستي- در رياض با هم ملاقات كرده بودند ظاهراً مصري ها تمايل دارند وانمود كنند كه با طرح تركيه تعامل خواهند كرد ولي شواهد ديگر بيانگر آن است كه مصري ها از طريق بازي با طرح تركيه درصدد خنثي كردن محور تركيه هستند.

اما تلاش مصر و عربستان براي عدم تشكيل اجلاس سران اتحاديه عرب در روز جمعه در دوحه نتيجه نرسيده است و اين اجلاس با حضور حداقل 16 كشور عربي با دستور كاري نزديك به طرح تركيه تشكيل خواهد شد. تاكنون مشخص شده است كه علاوه بر مصر و عربستان، تونس نيز در اين اجلاس شركت نخواهد كرد مذاكرات روز جمعه سران 16 كشور عرب اگرچه ديرهنگام انجام مي شود اما مي تواند به تقويت ابتكار تركيه كه از سوي ايران و دولت مردمي فلسطين حمايت مي شود، كمك كند.

در يك تحول ديپلماتيك ديگر ايران، مالزي، اندونزي، پاكستان و تركيه بعنوان كشورهاي غيرعرب عضو سازمان كنفرانس اسلامي ابراز تمايل كرده اند كه به ابتكار عربي براي متوقف كردن سريعتر جنگ و كمك به مردم فلسطين بپيوندند.
 پنجشنبه 26 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن