تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815404595




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سرهنگ پاسدار مظفر رفيعي رئيس سازمان بسيج سازندگي سپاه قدس گيلان : هدف و استراتژي اصلي اردوهاي هجرت فعاليت هاي فرهنگي و سازندگي است


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: سرهنگ پاسدار مظفر رفيعي رئيس سازمان بسيج سازندگي سپاه قدس گيلان : هدف و استراتژي اصلي اردوهاي هجرت فعاليت هاي فرهنگي و سازندگي است
رشت ـ روزنامه جمهوري اسلامي : طرح بسيج سازندگي به فرمان مقام معظم رهبري در سال 79 و به منظور استفاده بهينه از نيرو و نشاط جوانان در امر سازندگي كشور تشكيل گرديد.
سرهنگ پاسدار مظفر رفيعي رئيس سازمان بسيج سازندگي سپاه قدس گيلان با بيان مطلب فوق در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار ما افزود : غني سازي اوقات فراغت جوانان بويژه دانشجويان و دانش آموزان بخصوص در فصل تابستان مشاركت و كمك به دولت در جهت سازندگي كشور ايجاد محيط سالم و با نشاط براي جوانان در عرصه هاي كار و فعاليت و نيز رشد و تعالي شخصيت و شكوفايي و خلاقيت آنان تقويت روحيه كار و تلاش در خدمت به مناطق محروم و روستاها ايجاد فرهنگ روحيه سازندگي در جوانان ايجاد زمينه آموزش فني و مهارتي جوانان براي خوداشتغالي و نيز آشنايي جوانان با فرهنگ كار گروهي در اجتماع و مسئوليت پذيري بيشتر را از مهمترين اهداف تشكيل طرح بسيج سازندگي در كشور مي باشد.
سرهنگ رفيعي در ادامه به طرح اردوهاي هجرت 3 اشاره كرد و گفت : طرح اردوهاي هجرت 3 از جمله ماموريت هاي بسيج محسوب ميشود و فرصت خوبي براي بروز استعدادهاي جوانان دانشجو و دانش آموز در عرصه هاي كارو تلاش و خدمات رساني به قشرهاي آسيب پذير در مناطق محروم است .
وي خاطرنشان كردند هدف از اجراي اردوهاي هجرت 3 بكارگيري جوانان در عرصه هاي سازندگي با هدف انجام كار فرهنگي است .

رئيس سازمان بسيج سازندگي سپاه قدس گيلان در ادامه گفت : در تابستان امسال بيش از 347 هزار نفر روز از جوانان در 9 عرصه ملي و در بيش از 15 نوع فعاليت و آموزش شامل منابع طبيعي و كشاورزي فني و محروميت زدايي آموزش سلامت اعزام تيم هاي بهداشتي درماني به مناطق محروم و ويزيت رايگان در مطب هاي شخصي زيست محيطي خدمات رساني اردوهاي جهادي دانشجويي آموزش فني و حرفه اي طرح صيانت از جنگل سوادآموزي بهسازي مرمت و زيباسازي مدارس كلاسهاي تقويتي جبراني و خدمات مشاوره حضور روحانيون در عرصه هاي هجرت و نيز صنايع دستي وارد صحنه شدند.
سرهنگ رفيعي يكي از ويژگيهاي مهم طرح اردوهاي هجرت بسيج سازندگي را فراهم نمودن زمينه حضور براي همه جوانان (بسيجي و غيربسيجي ) علاقمند به سازندگي برشمرد و گفت : ركن اساسي برنامه هاي هجرت بسيج سازندگي فعاليت هاي فرهنگي است كه بايد برفراز تمامي عرصه هاي اردوهاي هجرت گسترده شود تا در انتقال ارزشهاي ديني انقلابي و انساني به گروههاي هدف (نوجوانان و جوانان ) مورد استفاده قرار گيرد.
بنابر اين 30 درصد از زمان اشتغال دانش آموزان و دانشجويان در اردوها صرف برنامه هاي فرهنگي و ورزشي مي شود . وي با تاكيد بر اين مطلب كه استراتژي اردوهاي هجرت فرهنگي ـ سازندگي مي باشد خاطرنشان كردند با همكاري و مساعدت استاندار سردار محمدي فرماندهي سپاه قدس گيلان و همه مسئولان دست اندركار در استان تلاش مي كنيم شاخص هاي كمي و كيفي اهداف فرهنگي ـ سازندگي مان را تحقق بخشيم .
سرهنگ رفيعي ضمن تقدير از حمايت ها و پشتيباني هاي فرماندهي سپاه قدس گيلان استاندار فرمانداران و مديران دستگاههاي اجرايي استان گفت : اگر نبود اين حمايت ها و پشتيباني ها ما در واگذاري عرصه ها و نيز اجراي اردوهاي هجرت با مشكل مواجه مي شديم .

رئيس سازمان بسيج سازندگي سپاه قدس گيلان در ادامه با اشاره به عملكرد سازمان گفت : سقف ابلاغي سازمان در سال جاري بيش از 82 هزار نفر روز مي باشدكه با برنامه ريزي و تلاش مجموعه سازمان بسيج سازندگي سپاه قدس گيلان چندين برابر رشد داشته وبه سقف بالغ بر 347 هزار نفر روز رسيده است .
سرهنگ رفيعي در پايان گفت : بسيج جامعه پزشكي استان گيلان از سال 81 تاكنون افزون بر 140 هزار نفر از بيماران مناطق محروم استان گيلان را بطور رايگان ويزيت نموده و بيش از 150 ميليون تومان دارو بصورت رايگان نيز بين بيماران توزيع كرده است .
ضمن اينكه بيش از 5 هزار نفر از بيماران مناطق محروم را پس از ويزيت به مراكز درماني شهرستانها معرفي نموده است .
سرهنگ رفيعي رئيس سازمان بسيج سازندگي سپاه قدس گيلان : يكي از ويژگيهاي مهم طرح اردوهاي هجرت بسيج سازندگي فراهم نمودن زمينه حضور همه جوانان (بسيجي و غيربسيجي ) علاقمند به سازندگي كشور مي باشد.
ركن اساسي برنامه هاي اردوهاي هجرت فعاليت هاي فرهنگي است كه بايد برفراز تمامي عرصه هاي اردوهاي هجرت گسترده شود تا در انتقال ارزشهاي ديني انقلابي و انساني به گروههاي هدف (جوانان و نوجوانان ) مورد استفاده قرار گيرد.
غني سازي اوقات فراغت جوانان بويژه دانشجويان و دانش آموزان بخصوص در فصل تابستان مشاركت و كمك به دولت در جهت سازندگي كشور تقويت روحيه كار و تلاش در خدمت به مناطق محروم و روستاها ايجاد فرهنگ روحيه سازندگي در جوانان آشنايي جوانان با فرهنگ كار گروهي در اجتماع و... از مهمترين اهداف تشكيل سازمان بسيج سازندگي مي باشد.
 چهارشنبه 25 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 796]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن