تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همه خوبى‏ها با عقل شناخته مى‏شوند و كسى كه عقل ندارد، دين ندارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815563625




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بي‌.بي.سي فارسي امروز راه‌اندازي ‌شد تحليل سايت بي.بي‌.سي از راه‌اندازي اين كانال


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: بي‌.بي.سي فارسي امروز راه‌اندازي ‌شد تحليل سايت بي.بي‌.سي از راه‌اندازي اين كانال
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: تلويزيون و راديو

كانال فارسي بي.بي.سي از امروز (چهارشنبه) 25‌دي‌ماه راه‌اندازي ‌شد.

به گزارش سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، همزمان با راه‌اندازي اين شبكه تلويزيوني مدير شبكه‌ي جهاني بي.بي.سي (BBC World) مدعي شده است كه استراتژي بي.بي.سي براي راه‌اندازي كانال فارسي‌زبان، دستيابي مخاطبان در تمامي نقاط دنيا به اخبار صحيح در رسانه‌اي معتبر است.

كانال فارسي زبان بي.بي.سي با بودجه‌اي معادل 22 ميليون‌دلار در سال راه‌اندازي مي‌شود كه اين هزينه در بدو امر توسط دولت انگليس تامين خواهد شد.

اين شبكه در ابتداي راه‌اندازي 8 ساعت در روز برنامه خواهد داشت كه برنامه‌هاي آن با حضور 150 كارمند توليد مي‌شود.

به نقل از سايت بي.بي.سي، تمامي استوديو‌هاي كانال فارسي زبان بي.بي.سي در ساختمان اصلي اين شبكه واقع در مركز لندن ساخته شده است و مسوولان راه‌اندازي اين شبكه مدعي شده‌اند كه به همان اندازه كه به بخش‌هاي خبري مي‌پردازند، برنامه‌هاي متعد با موضوعات فرهنگي و اجتماعي نيز توليد خواهند كرد.

شبكه‌ي فارسي زبان بي.بي.سي، براي بيش از 100ميليون فارسي زبان جهان قابل دسترسي است اما طبق گفته‌هاي مسوولان اين شبكه، ايرانيان فارسي زبان هدف اصلي براي راه‌اندازي اين شبكه قرارگرفته‌اند.

نيگل چاپمن، رييس شبكه جهاني بي.بي.سي، هم‌چنين خاطرنشان كرده است كه اين شبكه قصد دارد ميليون‌ها بيننده درايران، افغانستان و تاجيكستان را تا سال 2011 به مخاطب اصلي خود مبدل كند.

اين درحالي است كه اين شبكه براي حضور خبرنگار در ايران مجوز رسمي دريافت نكرده است.

سايت بي.بي.سي دراين باره اعلام كرده است: مقامات رسمي ايران، از همان ابتدا فعاليت كانال فارسي زبان بي.بي.سي را غيرقانوني دانسته و اين شبكه را به جاسوسي و ايجاد جنگ رواني متهم كرده‌اند. مقامات ايراني هم‌چنين به شهروندان خود نسبت به دروغ‌پردازي كانال فارسي بي.بي.سي هشدار داده‌اند.

با اين حال مقامات بي.بي.سي تاكيد كرده‌اند كه كانال فارسي‌زبان اين شبكه به هيچ‌وجه قصد حمله به دولت ايران را ندارد.

سايت بي.بي.سي دراين باره نوشته است: حقيقت اين است كه پرداختن هزينه راه‌اندازي كانال فارسي زبان از سوي دولت انگلستان، نه‌تنها مقامات ايراني بلكه مردم عادي اين كشور را هم بدبين كرده است.

براساس اين گزارش، با اين حال هم مقامات بي.بي.سي و هم مقامات رسمي ايران، منتظر مانده‌اند تا نحوه فعاليت اين شبكه آغاز شود و سپس درباره‌ي موضع‌گيري‌هاي كانال فارسي بي.بي.سي اظهار‌نظر كنند.

مسوولان بي.بي.سي هم‌چنين ابراز اميدواري كرده‌اند كه تهران در آينده نزديك نسبت به فعاليت كانال فارسي خوشبين‌تر برخورد كند.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 25 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 130]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن