تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، تاج سوره‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814789736




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

براي بازي‌هاي كشورهاي اسلامي/كاهش بودجه ميلياردي خدمات پزشكي و كنترل دوپينگ/ خارجي ها بيمه نمي شوند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: براي بازي‌هاي كشورهاي اسلامي/كاهش بودجه ميلياردي خدمات پزشكي و كنترل دوپينگ/ خارجي ها بيمه نمي شوند
خبرگزاري مهر - گروه ورزشي: كاهش اعتبار ميلياردي در نظر گرفته شده براي خدمات پزشكي و كنترل دوپينگ دومين دوره بازي‌هاي كشورهاي اسلامي منجر به لغو "بيمه" در نظرگرفته شده براي ورزشكاران خارجي شركت كننده شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، كميته پزشكي ستاد برگزاري دومين دوره بازي‌هاي كشورهاي اسلامي براي ارائه خدمات به شركت كنندگان در اين مسابقات و پوشش واحدهاي مربوط به امور پزشكي، بيمه، درمان، بهداشت و تغذيه، توانبخشي، كنترل دوپينگ، برنامه ريزي و ستادي و انتشارات و آموزش مبلغي معادل 6 ميليارد و 292 ميليون و 901 هزار و 120 تومان پيش بيني كرده است.

اما در پايان نشست رياست اين كميته با حسن ميرزاآقابيك دبير اجرايي ستاد برگزاري دومين دوره بازي هاي كشورهاي اسلامي كه هفته گذشته برگزار شد بخش قابل توجهي از اين مبلغ حذف شد.

دكتركرم الله عليمرادي كه از سوي رئيس سازمان تربيت بدني و كميته ملي المپيك به عنوان رئيس كميته پزشكي اين مسابقات منصوب شده است، در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: پس از بررسي دوباره برنامه‌هاي پزشكي مورد نظر و حذف موارد غير ضروري حدود 5/2 تا 3 ميليارد تومان از بودجه پيش بيني شده حذف شد. البته كاهش اعتبار هيچ خللي در فعاليت‌هاي كميته پزشكي ايجاد نخواهد كرد. خصوصا اينكه يك شركت خارجي به نام "تكنو جيم" به عنوان اسپانسر، بخشي از تجهيزات مورد نياز را تهيه مي كند.

بيمه بازي‌ها شامل حال خارجي‌ها نمي شود
وي افزود: يكي از موارد حذف شده از فهرست خدمات پزشكي و كنترل دوپينگ دومين دوره بازي‌هاي كشورهاي اسلامي مربوط به بيمه ورزشكاران خارجي شركت كننده است كه حدود 4000 نفر هستند. بازيكنان و مربيان تيم‌هاي خارجي معمولا داراي بيمه نامه ورزشي از كشور خود هستند كه در ميادين برون مرزي هم مي توانند از خدمات آن استفاده كنند. پس نيازي نيست كه ايران به عنوان ميزبان بازي‌هاي كشورهاي اسلامي براي بيمه خارجي‌ها هزينه كند.

ورزشكاران داخلي با دو بيمه، كاملا ايمن مي شوند
رئيس كميته پزشكي دومين دوره بازي‌هاي كشورهاي اسلامي از در نظر گرفته شدن دو نوع بيمه براي ورزشكاران داخلي حاضر در اين بازي‌هاي خبر داد و تصريح كرد: "بيمه حوادث ورزشي" تنها در صورت بروز حادثه به هنگام برگزاري مسابقه قابل استفاده است. علاوه بر اين، "بيمه حوادث غير مترقبه" نيز براي ورزشكاران كشورمان در نظر گرفته‌ايم تا در صورت بروز حادثه در خارج از ميدان رقابت بتوانند از آن استفاده كنند.

تماشاگران هم بيمه مي شوند
وي تاكيد كرد: بيمه حوادث غيرمترقبه شامل حال تماشاگران حاضر در محل برگزاري ديدارهاي مسابقات كشورهاي اسلامي هم مي شود. در صورتي كه تماشاگران بنا به دليلي در محل برگزاري بازي‌ها دچار آسيب ديدگي شوند مي توانند از خدمات اين بيمه نامه استفاده كنند.

انعقاد قرارداد با 16 بيمارستان دولتي و خصوصي
رئيس فدراسيون پزشكي ورزشي با اشاره به انعقاد قرارداد با 16 بيمارستان دولتي و خصوصي اظهارداشت: بيمارستان هاي دولتي امام خميني، رسول اكرم (ص)، اختر، شفا، فيروزگر، شريعتي، مصطفي خميني، بقيه الله، ولي عصر، فجر ارتش و همچنين بيمارستان‌هاي خصوصي آتيه، ايرانشهر، رسالت، پارسيان، كسري و مهر به همراه كلينيك‌هاي آذر و سينا شميران در طول برگزاري بازي‌هاي كشورهاي اسلامي به صورت 24 ساعته آماده ارائه خدمات به آسيب ديدگان هستند. ضمن اينكه براي راديولوژي و MRI نيز واحد مشخصي در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اگرچه بودجه خدمات پزشكي و كنترل دوپينگ دومين دوره بازي‌هاي كشورهاي اسلامي كاهش يافته است اما اين موضوع مانع از اجراي پروسه كنترل، مديريت و مبارزه با دوپينگ در جريان اين رقابت‌ها نمي شود. اگرچه اين پروسه به گستردگي برنامه اجرا شده براي بازي‌هاي المپيك 2008 پكن نيست.

اعتبار 300 ميليون توماني براي كنترل دوپينگ
مديركل ستاد ملي مبارزه با دوپينگ (نادو) از اختصاص بودجه 300 ميليون توماني در بخش كنترل دوپينگ بازي‌هاي كشورهاي اسلامي خبر داد و خاطرنشان كرد: از زمان استقرار تيم‌ها در محل برگزاري بازي‌ها كار نمونه گيري از ورزشكاران آنها آغاز مي شود و تا پايان رقابت‌ها ادامه خواهد داشت. البته از آنجا كه حساسيت اين رقابت‌ها به اندازه مسابقات آسيايي و بازي‌هاي المپيك نيست، كار نمونه گيري از ورزشكاران مسابقات تهران به گسترگي اين دو رويداد آسيايي و جهاني نخواهد بود. با اين حال طبق پيش بيني‌ها درجريان اين رقابت ها 400 تا 500 تست دوپينگ گرفته خواهد شد.

تمام مدال آوران تست دوپينگ مي دهند
عليمرادي تاكيد كرد: تمام ورزشكاراني كه در رشته‌هاي انفرادي موفق به كسب مدال شوند ملزم به شركت در پروسه نمونه گيري هستند. اما در مورد رشته‌هايي تيمي، تنها از برخي بازيكنان تيم‌هاي اول تا سوم تست دوپينگ گرفته مي شود. ضمن اينكه در جريان برگزاري مسابقات هم نمونه گيري به صورت "رندوم" انجام مي شود.

انجام تست دوپينگ در هتل
وي با اشاره به محل انجام نمونه گيري‌ها افزود: ورزشكاران شركت كننده در بازي‌هاي كشورهاي اسلامي در خارج از محل بازي و تمرين از انجام تست دوپينگ ايمن نيستند. اين احتمال وجود دارد براي نمونه گيري از آنها به محل هتل اقامت‌شان هم سركشي كنيم.

دريافت نتايج نمونه گيري‌ها در كمتر از 48 ساعت
رئيس كميته پزشكي ستاد برگزاري دومين دوره بازي‌هاي كشورهاي اسلامي با اشاره به انعقاد قراردادي ويژه با آزمايشگاه كلن براي رسيدگي سريع و اورژانسي به نمونه‌هاي ارسالي اظهارداشت: بر طبق اين قرارداد پزشكان و متخصصان آلماني مجبور مي شوند همانند مسابقات آسيايي دوحه قطر و بازي‌هاي المپيك 2008 پكن نتايج تست‌هاي ارسالي را حداكثر 48 ساعت پس از دريافت به ايران اعلام كنند. ستاد ملي مبارزه با دوپينگ (نادو) محل دريافت نتايج است.

دوپينگي‌ها از نگهداري مدال محروم مي شوند
مديركل ستاد ملي مبارزه با دوپينگ تاكيد كرد: در صورتي كه نتيجه آزمايش ورزشكاري مثبت اعلام شود، طبق قوانين آژانس جهاني مبارزه با دوپينگ با وي برخورد مي شود. بر اين اساس دراولين اقدام مدال بازيكن متخلف پس گرفته مي شود، مراتب به فدراسيون داخلي و جهاني مربوطه اعلام مي شود و در صورتي كه ورزشكار خاطي ايراني باشد براي اعلام محروميت هاي وي تشكيل جلسه مي دهيم.

نمايندگان نهادهاي بين المللي بر كار كنترل دوپينگ نظارت مي كنند
رئيس فدارسيون پزشكي ورزشي به دعوت از نمايندگان نهادهاي آسيايي و اروپايي به منظور قانونمند تر شدن اجراي برنامه كنترل دوپينگ بازي‌هاي كشورهاي اسلامي اشاره كرد و گفت: طبق توافق با دبير اجرايي ستاد قرار شده تا نمايندگان آژانس جهاني مبارزه با دوپينگ (وادا)، فدراسيون جهاني پزشكي (FIMS)، كنفدراسيون پزشكي آسيا (AFSM)، شوراي بازيي‌هاي آسيايي (OCM) و شوراي همبستگي كشورهاي اسلامي به هنگام برگزاي اين دوره از رقابت‌ها از سه شهر ميزبان (تهران، اصفهان و مشهد) سركشي كرده و بر كار نمونه گيري و كنترل دوپينگ نظارت كنند. حتي افسر وادا اين اجازه را دارد تا شخصا براي تست دوپينگ اقدام كند. البته هنوز به صورت مكتوب از نماينده اين نهادها دعوت نكرده ايم.

ممنوعيت براي انجام تست خون
عليمرادي با تاكيد بر اينكه تمام آزمايش هاي دوپينگ از طريق ادرار انجام مي شود، يادآور شد: با وجود اينكه نتايج به دست آمده از طريق تست خون دقيق تر است، در بازي هاي كشورهاي اسلامي از اين شيوه استفاده نخواهد شد. هزينه بالا وصرف وقت زياد براي انجام تست خون دلايل اصلي كنار گذاشتن اين شيوه براي كنترل دوپينگ بازي هاي كشورهاي اسلامي است.

چاپ كتاب اطلاعات دوپينگ به سه زبان
رئيس كميته پزشكي ستاد برگزاري دومين دوره بازي هاي كشورهاي اسلامي در خاتمه خاطرنشان كرد: كتاب ويژه اي به منظور اطلاع رساني در مورد فهرست داروهاي ممنوعه مطابق وساير قوانين مبارزه با دوپينگ مطابق با تغييرات انجام شده در كد وادا براي سال 2009، دردست تهيه است. اين كتاب از زبان فارسي به انگليسي و عربي ترجمه مي شود و پيش از ورود تيم ها به محل برگزاري بازي ها در اختيار آنها قرار داده مي شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دومين دوره بازي‌هاي كشورهاي اسلامي در 23 رشته شامل دو و ميداني (مردان و زنان) شنا، شيرجه، واترپلو، واليبال، بسكتبال، وزنه برداري، تنيس روي ميز (مردان و زنان)، تيراندازي (مردان و زنان)، فوتبال به ميزباني تهران، هندبال، تكواندو (مردان و زنان)، كاراته (مردان و زنان)، شمشيربازي (مردان و زنان) به ميزباني اصفهان و رشته‌هاي كشتي آزاد و فرنگي، جودو به ميزباني مشهد و همچنين جانبازان و معلولين شامل فوتبال كم توانان ذهني، تنيس روي ميز، تيراندازي، واليبال نشسته، بسكتبال با ويلچر به ميزباني تهران برگزارخواهد شد. ضمن اينكه در اين دوره مسابقات رشته باستاني در مشهد برگزارمي شود اما مدال‌هاي اين رشته در رده بندي نهايي و جدول مدالها محاسبه نخواهد شد.

نخستين دوره بازي هاي كشورهاي اسلامي در عربستان برگزار شد. پيش بيني شده است در مسابقات ايران كه پائيز سال آينده برگزار مي شود 57 كشور حضور داشته باشند.
 چهارشنبه 25 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 264]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن