تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه از حق دَم مى زند با سه ويژگى شناخته مى شود: ببينيد دوستانش چه كسانى هستند؟ نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815441033




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ورود كالاهاي غيراستاندارد ايراني به عراق اطمينان عراقيها را سست كرد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: ورود كالاهاي غيراستاندارد ايراني به عراق اطمينان عراقيها را سست كرد
اصفهان - خبرگزاري مهر: مدير موسسه استاندارد عراق گفت: اطمينان عراقيها نسبت به كالاهاي ايراني به دليل ورود كالاهاي غير استاندارد سست شده و بايد اطمينان به مردم عراق بازگردد.

به گزارش خبرگزاري مهر در اصفهان، سعد عبد الغدير عبد الوهاب در ديدار با صادركنندگان در اتاق بازرگاني اصفهان افزود: اغلب بازرگانان ايران از شرايط استاندارد كشور عراق اطلاع ندارند و در اين راستا طي تفاهمنامه اي ميان موسسه استاندارد دو كشور ليستي از موارد درخواستي موسسه استاندارد عراق به بازرگانان ايراني ارائه شده است.

وي تصريح كرد: براي آشنايي بيشتر مردم عراق با كالاهاي ايراني به زودي نمايشگاهي در عراق برگزار خواهد شد كه در كنار اين اطلاع رساني، كالاهاي داراي استاندارد معرفي خواهند شد.

عبد الوهاب صادرات مواد غذايي به ويژه لبني را نيازمند زير ساختهاي اساسي كشور عراق دانست و افزود: تاريخ مصرف توليدات لبني در ايران به دليل وجود امكاناتي از قبيل برق، سردخانه و سيستم حمل و نقل يخچال دار طولاني تر از عراق است و اين عوامل به دليل شرايط آب و هوايي عراق باعث بروز مشكلاتي براي ورود محصولات لبني ايران به عراق شده است.

وي از صادركنندگان ايراني خواست كه نسبت به استاندارد سازي محصولات خود بويژه محصولات غذايي توجه جدي داشته و اظهار داشت: كالاهايي كه از سوي موسسه استاندارد عراق تاييد نشود امكان ورود به بازارهاي اين كشور را ندارد.

مدير موسسه استاندارد عراق افزود: امضاي يادداشت تفاهم ميان موسسه استاندارد عراق و ايران، ديدار از كارخانه هاي داراي استاندارد، ديدار با بازرگانان اتاق بازرگاني اصفهان، تبريز و اروميه از نتايج سفر به ايران بوده است.

در بخش ديگري از اين جلسه رئيس اداره استاندارد اصفهان گفت: در سال 86 مبلغ يك ميليارد و 600 ميليون دلار صادرات به كشور عراق داشتيم.

غلامحسين حسيني فاكتور همسايگي دو كشور ايران و عراق را عامل مهم در توسعه صادرات ايران به عراق دانست و افزود: بايد از همسايگي عراق و وجود مرزهاي خاكي و راههاي مراسلاتي نهايت بهره را براي صادرات كالاهاي داراي استاندارد برد .

وي تصريح كرد: مقوله كيفيت حرف نخست را در صادرات مي زند و افزايش كيفيت كالاهاي ايراني به خصوص در صادرات كالا به عراق مي تواند عامل مهمي در خوشنامي كالاهاي ايراني در سطح منطقه شود.

حسيني تاكيد كرد: ذائقه مردم عراق در مصرف مواد غذايي اولويت را به كالاهاي ايراني مي دهد و انتظار مي رود با استفاده از پارامتر همجواري دو كشور شاهد افزايش صادرات مواد غذايي به عراق باشيم.

در ادامه اين نشست فرود عسگري، مدير كل گمرك استان اصفهان گفت: در 9 ماه نخست سال جاري 130 ميليون دلار كالا از گمركات استان به عراق صادر شده كه عمده كالاهاي صادراتي را آهن آلات، فولاد، كاشي، سراميك، پايه هاي فولادي و فرش ماشيني شامل مي شده است.

همچنين در بخش پاياني اين جلسه نماينده مردم اصفهان در مجلس، حميد رضا فولادگر خاطر نشان كرد: مردم اصفهان رابطه ديرينه با مردم شهرهاي عراق دارند و اين امتياز مي تواند صادرات كالا به عراق را تسهيل نمايد.
 سه شنبه 24 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن