تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806790551




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در نشست نقد و بررسي سريال «طفلان مسلم» در انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان عنوان شد كار «دلي» جاي خودش را پيش مخاطب باز مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: در نشست نقد و بررسي سريال «طفلان مسلم» در انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان عنوان شد كار «دلي» جاي خودش را پيش مخاطب باز مي‌كند
جام جم آنلاين: نشست نقد و بررسي سريال «طفلان مسلم» در انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان برگزار شد.


به گزارش خبرنگار ما، اين مراسم با حضور سيدمجتبي ياسيني، كارگردان سريال و محمود جعفري، بازيگر نقش مشكور برگزار شد و جهانگير الماسي هم برخلاف قرار قبلي نتوانست در آن حضور داشته باشد. اجراي اين مراسم را هم محمدتقي فهيم به عهده داشت.

كارگردان اين سريال در ابتداي سخنانش به دلايل ساخت اين مجموعه تاريخي اشاره كرد و گفت: با اين كه تقريبا همه و مخصوصا مخاطبان بزرگسال با داستان زندگي طفلان مسلم آشنا بودند؛ ولي اين كار ارزش اين را داشت كه از زاويه ديگري به ماجرا بپردازيم و مسيري را كه اين دو كودك بي‌گناه تا رسيدن به شهادت طي مي‌كنند، به تصوير بكشيم. براي همين شخصيت‌پردازي و نوع نگاه به داستان بسيار مهم بود و همين مسووليت ما را بيشتر مي‌كرد.

ياسيني با مرور كارهاي گذشته‌اش ادامه داد: من يكي از اولين كساني بودم كه روي تاريخ صدر اسلام كار كردم. سال 64 «پير وفا» را در حالي كار كردم كه هنوز سريالي مثل «امام علي» ساخته نشده بود. «پس از امروز» و «همراه آفتاب» را هم به ترتيب در سال‌هاي 71 و 80 كار كردم و هر بار تلاش كرده‌ام با نگاهي متفاوت به تاريخ صدر اسلام، آن را به تصوير بكشم.

وي افزود: در «همراه آفتاب» از سبك فاصله‌گذاري و بازيگران تحصيلكرده تئاتر استفاده كردم كه با لباس‌هاي متحدالشكل و بدون گريم بودند. مخاطبان جوان تلويزيون هم وقتي ديدند يكي با شكل و شمايل خودش از تاريخ حرف مي‌زند، برايشان جذاب بود.

محمود جعفري، بازيگر «طفلان مسلم» هم با اشاره به سابقه آشنايي‌اش با ياسيني گفت: وقتي فيلمنامه را خواندم، خيلي لذت بردم و ديدم كمتر سريالي است كه در آن شخصيت‌پردازي و ديالوگ ها ، بخوبي انجام شده باشد. با ذوق و شوق به آقاي ياسيني گفتم كه بايد آن را جوري كار كرد كه ماندگار از كار دربيايد. ايشان هم نهايت تلاششان را به كار بستند.

اين بازيگر به جذابيت‌هاي نقشش در اين سريال پرداخت و ادامه داد: خيلي‌ها فكر مي‌كردند من فقط بازيگر نقش‌هاي طنز و كمدي هستم و مناسب نقش‌هاي ديگر نيستم؛ ولي خوشبختانه اين نقش اصلا زمينه طنز نداشت و خيلي هم جدي بود. من هم هرچه در توانم بود، برايش مايه گذاشتم.

ياسيني در ادامه و در پاسخ به سوالي از محمدتقي فهيم گفت: بچه‌هاي مسلم براي اين زجر مي‌كشند كه به دين جدشان پايبندند. آنها به دشمنانشان مي‌گويند درست است كه اسير شماييم؛ ولي آدمي نيستيم كه ناله كنيم. البته ممكن است در تنهايي خودشان ناله كنند يا نگاه سوزناكي هم بينشان ردوبدل بشود؛ ولي در حالات معمولي‌شان مثلا در نشستن‌ها، دويدن‌ها و ايست‌هايشان محكم برخورد مي‌كنند، چون واقعه كربلا را پشت سر گذاشته‌اند و در آن آبديده شده‌اند. آنها نواده‌هاي پيامبرند و انسان معمولي نيستند. براي همين حضورشان در كوفه غوغايي به پا مي‌كند و همه مي‌دانند كه آنها آتش زير خاكسترند.

كارگردان سريال «طفلان مسلم» درباره گروه سني‌اي كه اين سريال براي آنها توليد شده، گفت: نظرمان روي گروه سني خاصي نبود. با اين كه در باكسي پخش شد كه باكس كودك نبود،‌ولي در گروه كودك آرشيو شده است. اين سريال قرار بود براي محرم سال قبل توليد شود ولي من اصلا از متن راضي نبودم. در نهايت هم بابك صفي‌خاني اين متن را با نظارت خودم نوشت كه 9 بار بازنويسي شد. اسفند 86 تقريبا بازيگران كار هم انتخاب شده بودند و ما از ابتداي سال 87 براي شروع كار آماده بوديم اما فكر مي‌كرديم قرار است تاريخ پخش آن از اربعين تا 28 صفر باشد. براي همين در روزهاي پاياني كار براي مونتاژ و موسيقي خيلي به عوامل فشار آمد. ياسيني در ادامه به اتفاقات و حوادث پيش آمده در طول كار اشاره كرد و گفت: شب روزي كه قرار بود صحنه شهادت طفلان مسلم را ضبط كنيم، بازيگر نقش حارث تا صبح نخوابيده بود چون مي‌دانست كه صبح بايد چنين صحنه‌اي ضبط بشود. وقتي هم كه قرار شد صحنه هجومش به بچه‌ها و سر بريدن آنها را دوباره بگيريم، رفت پشت نيزارها و گريه مي‌كرد.

اين كارگردان در پاسخ به اين سوال خبرنگار «جام‌جم» ‌كه فيلمساز براي پرداخت دراماتيك و به تصوير كشيدن تاريخ تا چه اندازه بايد به واقعيت وفادار باشد، گفت: بعضي چيزها مستند است و نمي‌شود رويش دست گذاشت. ما از اين ماجرا فقط اصلش را مي‌دانيم و چگونگي‌اش فقط به پرداخت من بستگي دارد. من براي اين كار از چيزي كه بيننده را گمراه مي‌كند، استفاده نمي‌كنم.

مجتبي ياسيني در پايان افزود: طفلان مسلم كار من نيست و صاحب خودش را داشت. فكر مي‌كنم اگر صاحبان اصلي اين جور كارها به آنها نگاه نكنند، اين كار اصلا درنمي‌آيد. ديگر اين كه تمام عوامل سريال ما در آن كوير برهوت با جان و دل كار كردند. كاري هم كه با دل ساخته بشود، مطمئن باشيد كه جاي خودش را باز مي‌كند.
 سه شنبه 24 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 316]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن