تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806788769




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ياسيني : جنبه حماسي درمجموعه طفلان مسلم بيشتر مورد توجه است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ياسيني : جنبه حماسي درمجموعه طفلان مسلم بيشتر مورد توجه است
كارگردان مجموعه طفلان مسلم، گفت: اين مجموعه از نوع نمايش فاصله گذاري و روايتي است و جنبه حماسي مورد توجه قرار گرفته و به تعزيه نزديكتر است.


به گزارش روز دوشنبه ايرنا ،سيد "مجتبي ياسيني" در نشست نقد و بررسي مجموعه تلويزيوني طفلان مسلم در محل انجمن روزنامه نگاران مسلمان با بيان اين مطلب افزود: نگاه من به ماجراي اين بچه ها است كه براي چه به كوفه آمدند و اينكه حضورشان چگونه غوغايي در مردم به پا مي كند.
وي ادامه داد:دراين سريال، يك نگاه تازه اي به اين مسأله داشتم و در اين ماجرا نوع قيام توابين هم ديده مي شود و در پايان هم مختار اين مبارزه را ادامه مي دهد.
در ادامه اين نشست كه با حضور "محمود جعفري" بازيگر، "محمدتقي فهيم" منتقد سينما و تلويزيون و جمعي از خبرنگاران برگزار شد، " محمد تقي فهيم" با پرداختن به نقاط قوت اين مجموعه ، استقبال مخاطبين، محتوا و پايان خوب آن را از ويژگيهاي اين سريال برشمرد.
كارگردان سريال طفلان مسلم در اين خصوص خاطر نشان كرد: طفلان مسلم كه هر كدام 10 و 12 سال سن داشتند بدليل اينكه پايبند دين جدشان بودند به شهادت مي رسند و زجرهاي زيادي متحمل شدند و درست نيست كه نگاه ترحم آميز به آن داشته باشيم.
وي تصريح كرد: ايست ها، نوع دويدن و نگاه و نشستن اين بچه ها بيشتر مورد توجه بود كه نگاه پخته و ايست هاي محكم داشته باشند، دليل آن اين بود كه آنها كربلا را ديده و در آنجا بودند، از همه مهمتر اينكه آنان از خاندان پيامبر(ص) و نوادگان حضرت علي (ع) بودند.
ياسيني در توضيحي خطاب به محمد تقي فهيم كه اين مجموعه را از كارهاي ديگر وي پخته تر و كامل تر ارزيابي كرد، اظهار داشت: من هر هشت سال يكبار يك سريال تاريخي مذهبي ساخته ام كه مجموعه "پير وفا" و "همراه آفتاب" از آن جمله است.
اين كارگردان تصريح كرد: هر دفعه كه مجموعه اي جديد در دست توليد داشتم سعي كردم با يك نگاه متفاوت تري اين كار را دنبال نمايم.
وي، در پاسخ به اين سوال كه در اين سريال قضاياي حاشيه اي پررنگ تر از شخصيت پردازي طفلان مسلم بود، پاسخ داد: طبق تاريخ طفلان مسلم بيشترين زمان حضور دركوفه را در زندان گذراندند و به اندازه كافي به ماجراي طفلان مسلم پرداخته شد .
ياسيني، خاطر نشان كرد: طفلان مسلم بچه هاي صديقه كبري (س) دخت گرامي حضرت علي (ع) و مسلم بن عقيل(ع) ، پسرعموي او هستند.
ياسيني همچنين گفت كه محرم سال گذشته، قرار بود اين مجموعه توليد شود ولي بدليل ضعيف بودن متن، آن را نپذيرفتم و متن فيلمنامه توسط " بابك صفي خاني " 9 بار بازنويسي شد.
ياسيني در ارتباط با اينكه تا چه حد بايد در پردازش متن تاريخي نويسنده خود را به واقعيت تاريخ ملزم كند، توضيح داد: اتفاقاتي كه مستند هستند را نمي توانيم تغيير دهيم، يعني بچه هاي مسلم از كاروان اسرا فرار كردند و زندانبان آنها را نجات داد ولي اينكه مختار در زندان بود و قيام كرد را ما به آن اضافه كرديم.
وي، در پاسخ به خبرنگار ايرنا كه چه مشكلاتي در توليد آثار تاريخي مذهبي وجود دارد، يكي از دلگرمي هاي خود را، حضور مدير شبكه دو سيما سر صحنه فيلمبرداري عنوان كرد.
كارگردان مجموعه طفلان مسلم ادامه داد كه مديراني كه كار خود را از تلويزيون شروع كردند در اين رهگذر به فيلمسازان هم كمك مي كنند.
 سه شنبه 24 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 271]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن